Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@08:19:24 GMT

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۴۴۴

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی یا کارشناسی به پزشکی هر ساله توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. اگرچه ظرفیت پذیرش این رشته بسیار کم می‌باشد، اما راه بسیار مناسبی برای داوطلبانی است که به هردلیلی در کنکور سراسری موفق به پذیرش در رشته پزشکی نشده‌اند. در واقع هدف از این آزمون ارائه فرصت مجدد به داوطلبان مستعد و با استعداد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، در ادامه شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی برای متقاضیان این آزمون آورده شده است.

شرایط اختصاصی برای متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلب باید فارغ‌التحصیل رشته‌های کارشناسی مربوط به علوم تجربی و یا ریاضی و فنی باشد.

حداکثر سن داوطلبان برای شرکت در آزمون ۲۵ سال می‌باشد (طبق تاریخ ثبت‌نام آزمون ۹۸ فرد باید کوچک‌تر از ۱ دی سال ۱۳۷۲ باشد)

برای داوطلبانی که طرح نیروی انسانی یا خدمت سربازی را پشت سر گذاشته باشند، تعداد ماه‌های شرکت در طرح یا خدمت سربازی به حداکثر سن آنها افزوده می‌شود.

داوطلبان مرد بایستی کارت معافیت از خدمت یا پایان خدمت را برای شرکت در آزمون ارائه دهند.(داوطلبانی که در حین انجام خدمت وظیفه باشند در صورتی که خدمت آنها تا تاریخ پایان شهریور سال بعد به اتمام برسد می‌توانند به صورت مشروط در آزمون کارشناسی به پزشکی ثبت‌نام نمایند)

معدل کل دیپلم یعنی مجموع سه سال دبیرستان باید بالای ۱۸ باشد (معدل پیش دانشگاهی و یا کتبی نهایی مورد نظر نمی‌باشد)

معدل کل لیسانس باید بالای ۱۶ باشد.

داوطلبانی که دارای شرط معدل حداقل نباشند، می‌توانند از طریق ارائه مدارکی مانند ثبت اختراع مورد تأیید وزارت خانه مربوطه، عنوان پژوهشگر برگزیده و یا گواهی مدال‌های المپیاد و رتبه‌های برتر کنکور سراسری، از شرط حداقلی معدل معاف شوند.

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی

زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی به پزشکی سال ۹۸، از ۱ دی ماه ۱۳۹۷ تا ۱ بهمن ۱۳۹۷ می‌باشد و تاریخ برگزاری آزمون ۹ اسفند ۱۳۹۷ می‌باشد.

آزمون لیسانس به پزشکی به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود که داوطلبان ابتدا در آزمون کتبی شرکت می‌نمایند و پس از پذیرش در مرحله کتبی در آزمون مصاحبه حضوری شرکت می‌نمایند و سپس لیست نهایی نفرات پذیرفته شده اعلام می‌شود.

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی به پزشکی

ظرفیت این آزمون در چند سال اخیر ۱۰ نفر در سال بوده است. به این صورت که در ابتدا ۲۰ نفر به عنوان پذیرفته‌شدگان مرحله اول به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند و در نهایت نیز ۱۰ نفر به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی معرفی می‌شوند. در مجموع نیز تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون پایین بوده و در سال ۹۷ حدود ۲۵۰ شرکت کننده در این آزمون حضور داشتند. داوطلبان به این نکته توجه نمایند که داوطلبان بعد از پذیرش در دوره روزانه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور خواهند داشت و شهریه‌ای پرداخت نخواهند کرد. همچنین دوره‌هایی مانند لیسانس به داروسازی یا لیسانس به دندانپزشکی وجود ندارند و تنها آزمون موجود آزمون لیسانس به پزشکی است.

مواد امتحانی آزمون لیسانس به پزشکی

از آزمون سال ۱۳۹۷ به بعد تغییرات کوچکی در نوع طرح سوالات و منابع آزمون لیسانس به پزشکی اعمال گردید. در مجموع این آزمون به لحاظ محتوایی بسیار شبیه به آزمون علوم پایه پزشکی می‌باشد که داوطلبان باید بر اساس این منابع برای سال ۹۸ آماده شوند. برای هر یک از دروس زیر نیز منابع مشخصی توسط معاونت معرفی شده است که داوطلبان می‌توانند این منابع را از مرکز همراه تحصیلی تهیه نمایند.

نام دروس و منابع امتحانی کارشناسی به پزشکی:

برای اطلاع از کلیه شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی و مصاحبه با نفرات قبول شده در آزمون و همچنین تهیه منابع کمک آموزشی استاندارد به وبسایت مؤسسه علمی آموزشی همراه تحصیلی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۶۶۴۷۹۵۱۰ تماس بگیرید.

در این مرکز که در جهاد علوم پزشکی تهران قرار دارد خدماتی مانند آزمون‌های آزمایشی استاندارد و شبیه‌ساز آزمون، منابع کمک آموزشی استاندارد و همچنین کلاس‌های حضوری برای آمادگی آزمون ارائه می‌شود و داوطلبان می‌توانند با نفرات قبولی در این آزمون نیز مشاوره داشته باشند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پزشكي تحصیلات جهاد دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد

بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط استادان برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قران کریم در سمنان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده