Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:44:56 GMT

9 حفار یک محوطه تاریخی در سرخس دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۴۷۵

9 حفار یک محوطه تاریخی در سرخس دستگیر شدند

مشهد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 9 نفر که بدون داشتن مجوز قانونی در یک محوطه تاریخی شناسایی شده در شهرستان سرخس حفاری می کردند دستگیر شدند.

سرهنگ مجید کیانی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد روز گذشته در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اقدام به حفاری غیرمجاز با هماهنگی با نیروی انتظامی و حضور به موقع ماموران یگان حفاظت شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: متهمان با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیردار و تریلی کفی در حال حفاری در این محوطه تاریخی بوده اند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:این افراد که موفق به حفر گودالی به عمق شش متر شده بودند به هنگام بازداشت مدعی مالکیت زمین شدند و ادعا کردند که برای ایجاد استخر ذخیره آب حفاری کرده اند اما دروغ بودن اظهاراتشان مشخص شد.
سرهنگ کیانی مقدم گفت: متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان سرخس در فاصله 185 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث حفار غير مجاز خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟