Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:56:30 GMT

75حلقه چاه زغال غیرمجاز در نجف آباد تخریب شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۷۴۸

75حلقه چاه زغال غیرمجاز در نجف آباد تخریب شد

اصفهان- ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد گفت: در 11 ماهه گذشته 75 حلقه چاه غیرمجاز زغال در این شهرستان شناسایی و تخریب شد.

محمد محمدی روز شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: این چاه های غیرمجاز تولید زغال به سبب آلوده کردن محیط زیست منطقه با دستور مقام قضایی تخریب شد.
وی اظهارداشت: با اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه های تولید زغال در شهرستان صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان مربوطه و ادامه بی توجهی آنان، دستور تخریب این چاه ها صادر و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی این چاهای زغال با حکم قضایی و همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی تخریب شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد ادامه داد: چاه های یاد شده فاقد مجوز بودند که در آن به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می کردند.
محمدی تصریح کرد: روز گذشته 35 چاه غیر مجاز تولید زغال با حکم مراجع قضایی در شهرستان نجف آباد تخریب شد.
وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای مقابله با واحدهای آلاینده به ویژه کارگاه های ریخته گری و چاه های زغال، تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز که بیشتر به صورت مخفیانه فعالیت دارند و آلودگی‌ های زیست محیطی ایجاد می‌ کردند، پس از شناسایی و صدور اخطار‌های لازم تخریب و یا پلمب می‌شود.
رئیس اداره محیط زیست نجف آباد بر اخذ مجوز و استفاده از فناوری جدید در مکان های مجاز برای تولید کنندگان در این بخش تاکید و اضافه کرد : ظرفیت چوبگیری این چاه های زغال از پنج تا 20 تن است که در هر 15 روز در هر چاه به طور تقریبی سه تا 6 تن زغال تولید می شود.
تولیدکنندگان غیر مجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا به دلیل استفاده غیر قانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی، به طبیعت نیز آسیب وارد می کنند.
مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع و با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
8114/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست اصفهان نجف اباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود