Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با اشاره به لزوم اتصال مراکز علمی متفرق در کشور بعنوان محور اصلی ساماندهی گفت: اگر علاج مشکلات را از راه دانشگاه‌ها پی نگیریم مسیر را از بیراهه طی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی که هم اکنون در تالار ابوریحان این دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: طبق مصوبه سازمان یونسکو اولین دانشگاه جهان در ایران به نام جندی شاپور تاسیس شده است، از آن حیث که این تصویب براساس مستندات کامل بوده نباید آن را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تفاوتی ندارد که در کشور کدام دانشگاه اول تاسیس شده و مهم آن است که در دوره‌های تاریخی مختلف و با تمام مشکلات توانسته ایم نهاد‌های دانشگاهی را تاسیس کرده و پیش ببریم.
وزیر علوم بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحول بزرگی را در تربیت نیرو‌های انسانی شاهد بودیم و دانشگاه‌های ما علیرغم اینکه با توان و بنیه پایین تشکیل شدند، اما فعالیت‌های بی شماری را در این خصوص انجام دادند.
وی با بیان اینکه حرکت به سمت تاثیرگذاری بیشتر دانشگاه‌ها در حوزه کارآفرینی ارزشمند است، عنوان کرد: درحال حاضر کمیته هتی علمی را در دانشگاه‌ها تشکیل دادیم. همچنین حضور دانشگاه‌ها در کنار نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها با انجام تحقیقات و توسعه فناوری‌ها و درخدمت گذاشتن دستاورد‌های علمی شروع شده است که به حمایت‌های بیشتر نیاز دارد.
وزیر علوم اظهار داشت: اگر علاج مشکلاتمان را از راه دانشگاه‌ها پیگیری نکنیم شاید مسیر را از بیراه بگذرانیم. وقتی دانشگاه‌های ما کنار یکدیگر باشند توانمند می‌شوند و تجزیه آن‌ها باعث ضعفشان خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی مراکز آموزش عالی ادامه داد: ایجاد شبکه‌های علمی با اتصال مراکز علمی متفرق در کشور محور اصلی ساماندهی است بدون آنکه ادغامی صورت گیرد و دانشگاهی در دانشگاه دیگر محو شود.
به گفته غلامی، باید ماموریت‌های خاص علمی و توسعه‌ای به مراکز علمی جدید محول شود و آینده به تقویت توسعه زیرساخت‌های علمی دانشگاهی نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه خوارزمی شبکه های علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد