Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل عربی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: استان همدان علی رغم داشتن ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه تیراندازی و شکار ممنوع و همچنین آثار و مناطق بکر و طبیعی که دارای قابلیت گردشگری طبیعی فراوانی است متاسفانه فعالیت چندانی در زمینه ترویج اکوتوریسم تاکنون انجام نداده است.

عربی از تهیه و تدوین برنامه عملیاتی گردشگری در مناطق حفاظت شده این استان خبر داد و اظهار کرد: این مناطق با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در حوزه طبیعت گردی دارند می توانند هر ساله مقصد مناسبی برای بسیاری از علاقه مندان به طبیعت باشد و می تواند در امر اشتغال و درآمدزایی مردم شهرها و روستاهای اطراف نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد زمینه های توسعه صنعت گردشگری در مناطق طبیعی نیازمند مطالعه است تا بتوان همزمان با حفاظت اصولی و پایدار از مزایا و منافع اینگونه مناطق نیز بهره مند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: حفاظت محیط زیست استان همدان از سال های گذشته اقدام به تدوین طرح مدیریت مناطق حفاظت شده استان کرده که بر اساس این طرح، پس از انجام مطالعات نسبت به تقسیم بندی مناطق به واحدهای مختلف  اقدام شده که یکی از این واحدها، زون های گردشگری و یا تفرج گسترده و متمرکز است.

وی گفت: برنامه عملیاتی گردشگری در مناطق حفاظت شده استان، با توجه به تدوین بخش عمده طرح مدیریت مناطق تحت مدیریت استان تهیه شد و در این برنامه عناوین برنامه های مورد نیاز برای اجرا، محل های اجرا و اعتبار مورد نیاز پیش بینی و درراستای اجرا به واحدهای شهرستانی ابلاغ شده است.

کد خبر 4549720

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست همدان عادل عربی مناطق حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر

استاندار همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این دور از انتخابات، ۱۶۷ شعبه اخذ رأی فعال باشند که شامل ۱۰۱ شعبه ثابت و ۶۶ شعبه سیار است. از این تعداد، ۷۹ شعبه در مناطق شهری و ۸۸ شعبه در مناطق روستایی مستقر خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر به صورت تمام الکترونیک انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت‌ماه، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 15 استان، از جمله استان همدان برگزار می‌شود.

استاندار همدان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در این دور از انتخابات، 167 شعبه اخذ رأی فعال باشند که شامل 101 شعبه ثابت و 66 شعبه سیار است. از این تعداد، 79 شعبه در مناطق شهری و 88 شعبه در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: در دور اول انتخابات، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات خبرگان رهبری، چهار مولفه اساسی مورد تأکید مقام معظم رهبری همچون مشارکت حداکثری، رقابت، امنیت و سلامت، مورد توجه قرار گرفته و اجرا شد.

استاندار همدان با بیان اینکه این چهار اصل همچنان به عنوان معیارهای اصلی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده‌ است گفت: حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات ملایر به منظور برگزاری رقابتی قابل تحسین همراه با امنیت همانند دور اول چشمگیر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • اعزام سه هزار لرستانی به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد