Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:18:39 GMT

علاج مشکلات کشور از طریق دانشگاه ها پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۷۷۷

علاج مشکلات کشور از طریق دانشگاه ها پیگیری شود

تهران - ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: علاج مشکلات کشور اگر از طریق دانشگاه ها ها پیگیری نکنیم، شاید مسیر طولانی را به بیراهه برویم و هر چقدر در این زمینه تاخیر ایجاد شود، به برگشت می رویم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، منصور غلامی امروز شنبه چهارم اسفندماه جاری در یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حال تهیه برنامه ساماندهی آموزش عالی کشور است که طرح اولیه آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هم بودن دانشگاه ها توانمندی این مراکز را به دنبال دارد و تجزیه باعث ضعف شان می شود.
وی در مورد ادغام برخی واحدهای دانشگاهی با دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم اقتصادی به دانشگاه خوارزمی پیوسته است و اگر این واحد دانشگاهی فعالیت مستقل داشت، تاثیرگذاری آن تا چه اندازه بود؟ باز هم می توان به این روند سرو سامان داد.
وزیر علوم در ادامه محصور اصلی ساماندهی آموزش عالی را ایجاد شبکه های علمی با اتصال مراکز علمی متفرق در استان ها و کشور بدون انحلال، ادغام فیزیکی یا محو شدن واحدهای دانشگاهی، عنوان کرد و افزود: شبکه علمی بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را برای هم افزایی ایجاد و ماموریت های خاص علمی و توسعه ای را باید به این مراکز محول کنیم. آینده نیاز به تقویت و توسعه زیرساخت های علمی دانشگاهی دارد.
غلامی در مورد نیروی انسانی این نکته را یادآور شد که هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی نداریم و پشتیبانی های مادی، سازمانی و حمایت های دولت هم به کمک بیاید تا دانشگاه ها بیش از پیش بدرخشند.
وزیر علوم با اشاره به تاسیس واحدهای دانشگاهی با وجود تمام مشکلات تاریخی در کشور، خاطرنشان کرد: مهم این است که توانسته ایم در کشورمان با همه مشکلاتی که در دوران قاجار و در ادامه در زمان حکومت پهلوی تا انقلاب اسلامی وجود داشت نهادهای دانشگاهی را تاسیس کنیم و به پیش برویم.
غلامی در مورد اثرگذاری چهره های علمی در تربیت چهره های دانشگاهی و آکادمیک، گفت: بعد از انقلاب، تحول بزرگی در تربیت نیروی انسانی صورت گرفت و دانشگاه ها با توان و بنیه کم از نظر جوان بودن، شکل گرفتند و دستاوردهای خوبی داشتند. در حال حاضر کل کارشناسان، متخصصان، مدیران و برنامه ریزان کشور دانش آموخته دانشگاه های ایران هستند و اکثریت آنها برخی دوران تحصیلی را در دانشگاه های ایران و زیر دست همین استادان گذرانده اند.
غلامی تاکید کرد: با کمک مسئولان و استادان به سمت تاثیرگذاری دانشگاه ها در حوزه های کارآفرینی حرکت می کنیم که در این زمینه آمارهای قابل قبولی وجود دارد و حرکت دانشگاه های جامعه محور در کشور آغاز شده است.
وی با یادآوری این نکته که در دانشگاه ها، خوشه های علمی تشکیل شده است، اظهار کرد: توسعه فناوری ها در قالب قراردادهای تحقیقاتی و برای در خدمت گذاشتن دستاوردهای علمی در دانشگاه ها پا گرفته است. البته انتظار داریم دولت این حمایت را بیش از پیش با توجه به حضور نمایندگان انجام دهد و به این ماموریت و توانمندی دانشگاه ها توجه ویژه شود.
غلامی همچنین با اشاره به تصویب نخستین دانشگاه ایرانی در جهان، گفت: نخستین دانشگاه ایرانی در دزفول توسط یونسکو تصویب شد و دانشگاه جندی شاپور از 1738 سال پیش در کشور می درخشد.
در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر یاد بود یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی از اساتید برجسته این دانشگاه نیز تقدیر به عمل آمد.
9492 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وزير علوم دانشگاه خوارزمي دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی

رئیس دانشگاه تهران با صدور احکامی همسر رئیس‌جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور را به‌عنوان عضو هیأت اجرایی جذب دانشکده خانواده این دانشگاه منصوب کرد.

به گزارش مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی‌کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری‌های میان رشته‌ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی