Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:59:59 GMT

۱۰ درصد به عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی اضافه شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۷۸۴

۱۰ درصد به عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی اضافه شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نوبت صبح روز شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره های درآمدی لایحه بودجه نمایندگان ۱۰ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه شد.

بر اساس بند (الف) تبصره ۱۰، شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شدند مبلغ سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. 

همچنین طبق بند ج  تبصره ۱۰، در سال ۱۳۹۸ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً ده‌درصد(۱۰%) اضافه و منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود. ج: در سال ۱۳۹۸ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً ده‌درصد(۱۰%) اضافه و منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود

همچنین با الحاق بندی به این تبصره مقرر شد، وجوه و هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل ،تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت می‌­شود، با تأیید سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه (حسب  مورد) به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

کد خبر 4549730

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه لوازم آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حالیکه خبر واریز افزایش حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه اعلام شده است. شهروند خبرنگاری از این افزایش دیر هنگام گلایه دارند.

پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام.‌مستأجران مشکلات زیادی دارند . چرا حقوق بازنشستگان کشوری را آنقدر زود اضافه کردن ولی کارگران بازنشسته را هنوز اضافه نکردن؟؟؟کرایه تاکسی را ۵۰درصد اضافه کردن . چرا از دلالان دلار مالیات سنگین نمیگیرند؟؟؟؟؟

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند