Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فرمانده پليس راه کشور بر ضرورت بازدارنده بودن قوانين و مقررات رانندگي در جامعه تاکيد کرد.
به گزارش آريا، سردار محمدحسين حميدي در گفتگو با راديو اقتصاد افزود: متاسفانه در حال حاضر ضوابط و مقررات موجود کشور و همين طور اعمال جرائم در زمينه تخلفات رانندگي به هيچ وجه بازدارنده نيست.
وي اظهارداشت: براي جلوگيري از رفتار‌هاي پر خطر و کاهش ميزان حوادث رانندگي بايد بازدارندگي قوانين و جرائم را افزايش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پليس راه کشور در خصوص اين که برخي صاحب نظران معتقدند براي کاهش ميزان حوادث رانندگي بايد از رانندگان پرخطر بيمه و عوارض بيشتري دريافت کرد و براي رانندگاني قانون مدار تخفيف‌هايي قائل شد، گفت: براي ايجاد تغيير رفتار بين رانندگان پر خطر و رانندگان منضبط و قانون مدار بايد تفاوت قائل بود.
وي افزود: رانندگاني که تخلف بيشتري مرتکب مي‌شوند بايد هزينه بيشتري پرداخت کند و در عوض رانندگاني که داراي کمترين تخلفات و در عين حال ضوابط و مقررات را رعايت مي‌کنند بايد مورد تشويق قرار گيرند.
سردار حميدي در ادامه ضمن اشاره به اينکه متاسفانه شرايط بيمه در کشور بيشتر به سمت خودروست تا راننده اظهارداشت: تلاش‌هاي زيادي تاکنون صورت گرفته که بيمه از خودرو به سمت راننده تغيير جهت پيدا کند چرا که راننده مرتکب تخلف مي‌شود نه خودرو!
وي گفت: اين سياست گذاري غلط باعث مي‌شد راننده هيچ احساس تکليفي نداشته باشد و نهايت امر خودرو را با پرداخت يکسري جريمه به شخص ديگري واگذار کند بنابراين در عمل هيچ تفاوتي بين راننده متخلف با راننده منضبط وجود نداشت و عدم وجود فاصله و تفاوت شايد انگيزه‌اي براي بهتر رانندگي کردن در خيلي‌ها ايجاد نکند.
فرمانده پليس راه کشورهمچنين در پاسخ به اين پرسش که چرا برغم وجود برگزاري کلاس‌هاي آموزشي متعدد، پخش برنامه‌هاي مختلف از طريق صدا و سيما، آموزش در مدارس و بسياري موارد ديگر همچنان رانندگي پرخطر در کشور وجود دارد، افزود: واقع مطلب اينکه در خيلي مواقع رانندگان نياز به آموزش ندارند بلکه به خودي خود مي‌دانند که «تخلف» است.
وي تصريح کرد: براي مثال رانندگان وسائط نقليه اعم خودرو و موتورسيکلت که از چراغ قرمز عبور مي‌کنند آيا اين افراد رنگ چراغ را تشخيص نمي‌دهند آيا پيام چراغ قرمز را دريافت نمي‌کند؟
سردار حميدي ادامه داد: بدون شک با افزايش هزينه ها، آگاهي ها، بهبود خيلي از روندها، رفتارها، زيرساخت‌ها و ... مي‌توان تخلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وي گفت: خوشبختانه در بانک‌هاي اطلاعاتي پليس تمامي رفتار رانندگان وجود دارد وبر اساس گواهي نامه، مالکيت خودرو و سوابق تخلفات رانندگان در بانک‌هاي اطلاعاتي به راحتي مي‌توان رفتار رانندگان متخلف را احصا و در صورت نياز به مراجع مختلف ارائه داد.
فرمانده پليس راه کشور افزود: حال که معلوم شد فردي مخاطره آميز رانندگي و حقوق ديگران را رعايت نمي‌کند با اين فرد چه بايد کرد، مشکل اصلي اينجاست؟
وي يادآورشد: متاسفانه قوانين فعلي کشور در اين زمينه بسيار ضعيف و از بازدارندگي لازم برخوردار نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سردار حميدي قوانين و مقررات رانندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان  با اعلام هشدار سطح نارنجی در خصوص بارش‌های استان گفت:بارش باران تا اواخر امروز پیش‌بینی شده است.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به آغاز بارش بهاری گفت: با توجه بارندگی در همه محور‌های ارتباطی وجود دارد که براین اساس جاده‌های ارتباطی استان لغزنده و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.
سرهنگ غلامعلی نوربخش تاکید کرد: مسافران و رانندگان در این شرایط ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

دیگر خبرها

  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان