Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@02:19:35 GMT

گام هاي شتابان دولت تدبير و اميد در کرمان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۸۹۳

گام هاي شتابان دولت تدبير و اميد در کرمان

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - سفر برخي اعضاي کابينه هيات دولت به شمال و جنوب استان پهناور کرمان در ماه ها و روزهاي پاياني سال 97، روند توسعه اين خطه مهم کشور را شتاب بخشيده است.

به گزارش ايرنا، پس از استقرار دولت تدبير و اميد در کرمان برنامه هاي توسعه اي نظير مثلث توسعه اقتصادي و استان پايلوت اقتصاد مقاومتي در دستور کار قرار گرفت که تحولات مناسبي در بحث پيشرفت ديار کريمان بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در طول 6 سال گذشته مردم استان کرمان شاهد حضور پر تعداد و چشمگير مقامات ارشد دولتهاي يازدهم و دوازدهم جهت افتتاح، بهره برداري، کلنگ زني و پيگيري و سرکشي طرح ها و پروژه ها و بررسي حل مسائل و معضلات بوده اند.
در امتداد خدمات رساني و فعاليت دولت تدبير و اميد به مردمان نجيب و پرتلاش استان کرمان، در 2 ماه گذشته معاونان و وزراي کابينه دکتر روحاني سفرهاي متعددي به نقاط مختلف اين استان داشتند.
* سفر معاون اول رئيس جمهوري به کرمان
معاون اول رئيس جمهوري عصر دوشنبه اول بهمن براي سفري 2 روزه وارد فرودگاه جيرفت شد و پس از استقبال گرم مردم جيرفت، طرح هاي گاز رساني، برق رساني و آبرساني جنوب کرمان به ارزش هفت هزار ميليارد ريال به طور همزمان به بهره برداري رسيد.
همچنين در دومين روز از سفر اسحاق جهانگيري به کرمان پروژه هاي ملي فولادسازي بردسير با توليد سالانه يک ميليون تن محصول شمش فولادي و کارخانه 2ميليون و 500 هزار تني گندله سازي بوتياي ايرانيان افتتاح شد.
حضور و سخنراني دردومين مجمع ملي سمن هاي جوانان کشور پايان بخش سفر 2 روزه معاون اول رئيس جمهوري به استان پهناور کرمان بشمار مي رفت.
در اين سفر وزراي نفت، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري نيز معاون اول رئيس جمهوري را همراهي مي کردند.
*حضور نوبخت در جنوب کرمان
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنجشنبه 27ديماه امسال به منظور بازديد از زيرساخت هاي عمراني جنوب کرمان وارد فرودگاه جيرفت شد.
محمدباقر نوبخت در اين سفر ضمن بازديد از بيمارستان 120 تختخوابي و پروژه تکميل راهسازي و ابنيه محور گمرکان - امجز در شهرستان عنبرآباد، تالاب جازموريان، مجتمع دامداري بزمورسيا، کارخانه شير لبنيات پاک شهرستان قلع‌ گنج، هتل خشت گلي و قلعه منوجان، پروژه آبرساني به قلعه‌گنج را افتتاح کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در اين سفر در جمع خبرنگاران گفت: براي توسعه بيش از پيش جنوب کرمان 16 پروژه در نظر گرفته که افزون بر 686 ميليارد تومان اعتبار براي اين طرح ها مصوب شده و همه اين پروژه ها طي امسال و سال آينده به بهره برداري مي رسد.
پيگيري استمهال تسهيلات کشاورزان، اختصاص 30 ميليارد تومان اعتبار به عنوان هديه به خانواده هاي تحت پوشش کميته امداد نيز از ديگر رهاوردهاي سفر يکروزه معاون رئيس جمهوري به استان کرمان بود.
*وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع اهالي فرهنگ و رسانه کرمان
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شامگاه چهارشنبه 24 بهمن براي ديدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه وارد کرمان شد و بلافاصله با حضور در منزل هژبر ابراهيمي هنرمند پيشکسوت مجسمه ساز کرماني با وي ديدار و گفت و گو کرد.
برنامه هاي روز دوم سيد عباس صالحي با اداي احترام به شهداي دفاع مقدس در گلزار شهداي کرمان آغاز شد و نشست مشترک شوراي اداري و شوراي فرهنگ عمومي استان، شرکت در بيستمين مراسم انتخاب کتاب سال و رونمايي از مجموعه کتابهاي معرفي مفاخر استان، بخشي از برنامه هاي روز پنجشنبه 25 بهمن بود.
حضور در جمع مديران دستگاههاي هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و گردهمايي اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان هاي بافت، رابر و ارزوئيه و ديدار با 2 نفر از پيشکسوتان هنر و شرکت در نشست خبري با اصحاب رسانه حسن اختتامي بر 13 برنامه صالحي در کرمان محسوب مي شد.
*حضور وزير صنعت، معدن و تجارت در شهربابک
وزير صنعت، معدن و تجارت(صمت) و هيات همراه صبح روز سه شنبه آخرين روز بهمن ماه به شهرستان شهر بابک سفر کرد و پس از حضور و اداي احترام در گلزار شهداي اين شهر از چند طرح صنعتي و معدني در شهرستان هاي شهربابک و رفسنجان بازديد کرد.
آغاز طرح بيمارستان وليعصر (عج) شهربابک، بازديد از معدن چاه فيروز و کارخانه اسيد مجتمع مس سرچشمه و کلنگ زني کنستانتره مس ايجو، از برنامه هاي سفر يکروزه رضا رحماني به استان کرمان بود.
در اين سفر رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشور، مديرعامل صنايع ملي مس ايران و نماينده شهربابک در مجلس شوراي اسلامي وزير صنعت، معدن و تجارت را همراهي مي کردند.
*رهاورد پربار سفر وزير نيرو در جنوب کرمان
رضا اردکانيان وزير نيرو به منظور افتتاح چندين طرح عمراني روز دوم اسفند از طريق فرودگاه جيرفت وارد جنوب کرمان شد و مورد استقبال استاندار و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني قرار گرفت.
افتتاح و بهره برداري از طرح هاي برق رساني به 40 روستاي شهرستان هاي بم، نرماشير، ريگان، ارزوئيه، بردسير، بافت، سيرجان، جيرفت و عنبرآباد و توسعه شبکه برق رساني در 16 شهرستان و طرح آبرساني به 45 روستاي شهرستان هاي جنوبي و تامين آب آشاميدني شهر جبالبارز از برنامه هاي وزير نيرو در جنوب کرمان بود.
اردکانيان ضمن بازديد از نيروگاه شوباد و پارک انرژي و شرکت در نشست بررسي مسائل آب و برق استان کرمان شرکت کرد.
*افتتاح طرح هاي عمراني و زيربنايي توسط معاون وزير نيرو در سيرجان
عمليات اجرايي ساخت راه آهن سيرجان به کرمان روز دوشنبه 29 بهمن با حضور معاون وزير نيرو و جمعي از مسئولان در سيرجان آغاز شد.
همچنين بهره برداري از سه طرح آبرساني شهري و روستايي و افتتاح نيروگاه خورشيدي آراد شهرستان سيرجان از ديگر برنامه هاي معاون وزير نيرو و رئيس سازمان ساتبا (سازمان انرژي هاي تجديد پذير )در استان کرمان بود.
حضور پر تعداد وزيران دولت در ماههاي پاياني سال 97 که هرکدام تعهداتي را در راستاي تقويت زيرساختي اين استان تقبل کرده اند نويد بخش آينده اي روشن براي ديار کرمان است .
7437/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات



معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ها و همچنین دو موضوع مهم فرهنگ رانندگی و اِعمال قانون نیز باید به جد در اولویت کاری قرار گیرد چراکه نقش بزرگی در پیشگیری از تصادفات حادثه‌ای ایفا می‌کنند.

سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کرمان در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه همزمان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی قطعا با آسیب‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروزه در کشور و سطح دنیا موضوع تصادفات یک مقوله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی افراد، یکسری صدمات و تلفاتی در پی داشته است.

وی تصریح کرد: قطعا تصادفات علل و عوامل متفاوتی دارند که معمولا سه عامل مهم انسان، خودرو و جاده در بروز و یا کاهش تصادفات موثر هستند.
قویدل افزود: استان پهناور کرمان با توجه به داشتن گستردگی راه‌ها وجاده‌های مواصلاتی، با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است کما اینکه بحث دو بانده شدن جاده ها، نصب سیستم پایش تصویری، هوشمندسازی، راه اندازی جایگاه‌های استراحتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی و... که در قانون برنامه ششم و هفتم توسعه نیز دولت را مکلف به انجام و رفع نواقص کرده است.
وی اضافه کرد: در کنار این زیر ساخت ها، دو موضوع مهم فرهنگ استفاده از خودرو و صحیح رانندگی کردن و دیگری بحث اِعمال و اجرای قانون نیز باید به جد در دستورکار قرارگیرد چراکه این موارد نقش پررنگی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز ۱۰ اتهام اول استان را مطالبه گر هستیم، گفت: یکی از این اولویت ها، بحث تصادفات جاده‌ای است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
معاون قضایی دادگستری استان کرمان بیان کرد: در کمیسیون ایمنی استانداری و همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده که در یکی از این کارگروه‌های تخصصی در خصوص معادن و بیمه است که به مواردی از جمله صدور بارنامه ها، نظارت بر حمل بار معادن و مسئولیت اجتماعی معادن و بیمه‌ها پرداخته می‌شود و معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم نیز مطالبه گر این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های صدور بارنامه باید هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: این سامانه و سایر سامانه‌های جاده‌ای باید مستقیما در اختیار پلیس قرارگیرد و باتوجه به اینکه اخیرا خودرو‌هایی توسط پلیس راه توقیف شده مبنی بر داشتن بیش از ۱۰ تن اضافه بار، این نیز معضلی است که باعث وارد آمدن آسیب به راه‌ها می‌شودو همچینین حوادث جاده‌ای را در پی خواهند داشت و همین مشکلات باعث شده که یکی از اولویت‌های کاری ما در سال ۱۴۰۳ مطالبه رسیدگی به مشکلات راه و جاده‌های مواصلاتی استان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • زیر ساختهای استان کرمان اماده برگزاری مسابقات بین‌المللی
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر