Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:31:18 GMT

جزییات طرح جدید زوج و فرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۹۵۵

طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تغییرات طرح ترافیک در دومین سال اجرا به تعیین تکلیف سهمیه آژانس‌ها و وانت بارها، امتیاز جدید به ساکنان محدوده، تغییر جزئی نرخ و بازگشت پنحشنبه‌ها به طرح محدود شده است. طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت درحالی که محدوده آن تغییری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیات طرح ترافیک در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ تغییرات چندانی نخواهد داشت، تنها اصلاحات صورت گرفته به شرح زیر خواهد بود.

امتیاز جدید برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

ساکنان محدوده طرح ترافیک با ثبت نام در سامانه «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده، به ازای هر واحد مسکونی یک خودرو از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند خواهد شد.

نرخ طرح ترافیک ۹۸ برای آژانس‌ها و وانت بار‌ها

آژانس‌ها و وانت بار‌ها در سال ۹۸ از تخفیف ۵۰ درصدی در سقف سهمیه بهره مند می‌شوند و این تخفیف در مورد هرکدام با ارائه «سندسفر» و «باربرگ» تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود.

نرخ‌های جدید طرح ترافیک

حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودرو‌هایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک در سال آینده ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان و حداکثر نرخ برای خودرو‌های بدون معاینه فنی برتر در ساعات پیک ۴۱هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

افزایش حداکثری نرخ طرح ترافیک ۱۵ درصد پیش بینی شده است که بر اساس اعلام تورم بانک مرکزی متغیر خواهد بود، براین اساس در صورتی که نرخ تورم پایین‌تر از ۱۵ درصد باشد افزایش حداقلی نرخ طرح به اندازه نرخ تورم اعلامی خواهد بود و اگر میزان آن از ۱۵ درصد بیشتر باشد همین ۱۵ درصد لحاظ می‌شود.

سهمیه‌های مربوط به جانبازان، خبرنگاران و سایر موارد بدون تغییر اعمال خواهد شد.

محدوده زوج یا فرد تاریخی و حلقه دوم متولد شد

از تیرماه سال ۹۸ محدوده زوج یا فرد با عنوان «محدوده کنترل آلودگی هوا» یا حلقه دوم همراه با تغییرات اساسی در ساختار اعمال می‌شود.

براساس این طرح، تمامی خودرو‌ها بدون توجه به پلاک خود می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز رایگان در محدوده زوج یا فرد تردد داشته باشند. ثبت تردد بیش از ۲۰ روز مشمول پرداخت عوارض می‌شود و عملاً دیگر محدوده زوج یا فرد وجود نخواهد داشت.

تمام خودرو‌ها باید برای حضور در حلقه دوم ترافیکی در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند در غیر این صورت مشمول تردد غیر مجاز و جریمه خواهند شد.

یک بار ثبت نام برای تمام خودرو‌ها کافی است تا سامانه، تردد‌های هر پلاک را در محدوده شمارش کند و در صورت عدم ثبت پلاک خودرو در سامانه و حضور در محدوده، پلاک مورد نظر مشمول جریمه می‌شود.

خودرو‌های پلاک شهرستان نیز برای ورود به حلقه دوم ترافیک تهران با ثبت نام در سامانه «تهران من» می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز به صورت رایگان در این محدوده تردد کنند.

امتیازات ساکنان محدوده حلقه دوم (زوج و فرد)

ساکنان این محدوده با ثبت نام در «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷، از تخفیف ۵۰ درصدی برای ورود به این محدوده برخوردار خواهند بود.

افرادی که بتوانند با پرداخت عوارض و یا سهمیه خود در روز‌های پنجشنبه وارد محدوده حلقه دوم شوند، می‌توانند پس از ساعت ۱۳، به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند.

امتیاز آژانس‌ها و وانت بار‌ها در حلقه دوم

آژانس‌ها و وانت‌بار‌ها بدون سقف سهمیه از ۵۰ درصد تخفیف برخوردارند و در صورت داشتن «سند سفر» و یا «باربرگ» این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد.

نرخ ورود به محدوده حلقه دوم

حداقل نرخ ورود به حلقه دوم ترافیک در سال آینده ۷ هزار و ۲۴۵ تومان برای خودرو‌هایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک و حداکثر ۲۰ هزار و ۷۰۰ در ساعات پیک و بدون معاینه فنی برتر خواهد بود.

شورای حمل و نقل ترافیک ۳ ماه فرجه برای اجرای طرح حلقه دوم در نظر گرفته است تا مردم به خوبی با آن آشنا شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک زوج و فرد ترافیک تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از معضلات و مشکلات ترافیکی، افزایش تخلفاتی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه و توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی از یک سو و تاکید و سیاست پلیس مبنی بر استفاده از تجهیزات الکترونیکی و کاهش نیروی انسانی برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات از سوی دیگر، ساز و کار به کارگیری اولین خودرو پلیس مجهز به دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن در قرچک را فراهم کرد.

وی در بیان ویژگی‌های این خودرو گفت: این خودرو با دوربین‌هایی که در هر دو سمت آن نصب شده، با عبور از طول معابر اصلی، امکان ثبت تخلفات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان مانند توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه جانبازان و معلولین، توقف در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات ساکن را به‌صورت هوشمند دارا است و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از پارک‌های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن، جلوگیری از پارک خودروها در محل نامناسب در سطح شهر، از جمله مزایای این سامانه است.

سلیمانی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان قانونمند گفت: امیدواریم با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، روز به روز شاهد کاهش تخلفات رانندگی و ایجاد ترافیکی آرام و روان در شهر باشیم.

وی در پایان با تاکید بر هوشمند سازی و نقش آن در انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و حوادث ترافیکی، خواستار توسعه شبکه هوشمند سازی تجهیزات ترافیکی در جهت ارتقا فرهنگ رانندگی در سایر شهرستان‌های استان شد.

کد خبر 6091901

دیگر خبرها

  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟