Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هفدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور، اسفندماه سال‌جاری در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کل ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره 3738 نفر از سراسر استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان از ارومیه 1549 نفر خواهد بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد 1106 نفر خانم و 443 نفر آقا هستند و از لحاظ درصدی 41.44 ثبت‌نام‌کنندگان از ارومیه بوده است.
محمودی افزود: پس از ارومیه، شهرستان بوکان با تعداد 471 نفر شرکت‌کننده دومین شهر بوده و 12.60 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده و شهرستان میاندوآب با تعداد 303 نفر و با درصد 8.11 در رده سوم بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان اشنویه با تعداد 6 نفر ثبت‌نام‌کننده، کمترین میزان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شهرستان پیرانشهر 14 نفر، خوی 322 نفر، سردشت 12 نفر، سلماس 121 نفر، ماکو 56 نفر، مهاباد 108 نفر، نقده 200 نفر، شاهین دژ 143 نفر، تکاب 163 نفر، چالدران 13 نفر، پلدشت 90 نفر، چایپاره 99 نفر و شوط نیز 68 نفر ثبت‌نام‌کننده در این دوره از مسابقات را داشته‌اند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مرحله کتبی این آزمون در ارومیه، نهم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محل برگزاری آزمون واقع در خیابان جانبازان، هنرستان توحید راس ساعت 8/30 صبح خواهد بود.
وی گفت: آزمون گروه حفظ قرآن به جز حفظ جز 30 در 7 رشته ساعت 8/30 الی 10 آغاز خواهد شد و گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) نیز در 7 رشته همزمان با سراسر کشور به صورت شفاهی در 16 اسفند ماه در محل دبستان نیلوفر ارومیه برگزار خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه این تعداد شرکت‌کننده از 138 موسسه کل استان هستند، یادآور شد: از کانون اصلاح تربیت استان نیز 343 نفر در بخش شفاهی شرکت خواهند کرد و در مجموع تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امسال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه کل تعداد بانوان شرکت‌کننده در آزمون کتبی در ارومیه 711 نفر و شرکت‌کنندگان آقا 110 نفر است، بیان کرد: این تعداد در رده سنی بالای 12 سال بوده و نفرات برتر براساس قرعه‌کشی مشخص خواهند شد و برگزاری آزمون کتبی برعهده اداره ارشاد و بخش شفاهی نیز برعهده اداره کل اوقاف و امور خیریه است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مسابقات قرآن حفظ قرآن ارشاد اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

مسلم باقری گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته او، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد ایشان یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر است، ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵ هزار و ۶۳۹ نفر آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز بیان کرد: از این تعداد شرکت‌کنندگان، ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ نفر آنان را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

او درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت) و گروه تجربی (صبح جمعه، ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

او درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

باقری تصریح کرد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رقابت حدود ۱۶ هزار داوطلب قزوینی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه