Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «نقشه‌های خاکی»، «محبت پنهان» و «ماموستا» به‌مناسبت کنگره 5400 شهید کردستان خبر داد و اظهار داشت: با هدف «ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، معرفی فرماندهان و ایثارگران استان کردستان، تشویق و ترغیب نویسندگان استان جهت تولید آثار مرتبط با فرهنگ و مطالعات پایداری، معرفی رشادت‌های صورت گرفته در سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» مسابقه کتابخوانی سه اثر با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به رشادت‌های بزرگی که توسط مهاجرین و انصار در استان صورت گرفته است، گفت: در برابر تمام دلاورمردی‌ها و رشادت‌های زنان و مردان این دیار در بحث تولیدات مکتوب، ثبت و ضبط خاطرات اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و این فراخوان و برگزاری مسابقه کتابخوانی می‌تواند ضمن معرفی آثار ارزشمند تولید شده، توجه نویسندگان استان را به فعالیت بیشتر در این زمینه جلب کند و شاهد تحول خوبی در این بخش باشیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص کتاب‌های معرفی شده در این فراخوان تصریح کرد: سه کتاب برای این مسابقه در نظر گرفته شده که هر یک می‌تواند ضمن باز آفرینی خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس ضمن معرفی فرماندهان، ایثارگران و انقلابیون استان اقدامات نظام اسلامی را در توجه به کردستان به تصویر بکشد.

وی اضافه کرد: کتاب «نقشه‌های خاکی»؛ زندگینامه شهید والا‌مقام محمدامین رحمانی از پیشمرگان مسلمان کُرد استان که با تلاش علی کلوندی توسط نشر فاتحان به چاپ رسیده است در برگیرنده دوران سخت اوایل انقلاب و اقدامات کور گروهک‌های وابسته به ایادی استکبار و دلاوری فرزندان این استان در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان است.

مسئول کمیته مسابقات و جشنواره کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: کتاب «محبت پنهان» خاطرات آزاده سرافراز محمدتقی کریمی است که توسط حوزه هنری استان کردستان در نشر پرهیب به چاپ رسیده و در برگیرنده خاطراتی از تلاش عده‌ای نوجوان بیجاری است که به جبهه می‌روند و برخی شهید، اسیر و جانباز می‌شوند؛ کریمی یکی از این 13 نوجوان بیجاری است که با قلم خود خاطرات این دوران و زمان اسارت را به تصویر کشیده است.

وی اظهار کرد: کتاب «ماموستا» یکی از آثار فاخر حوزه تاریخ مناطق کردنشین است که خاطرات «ماموستا ملا قادر قادرزاده امام جمعه پاوه» با قلم توانای علی رستمی و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و این گنجینه می‌تواند برای تاریخ‌پژوهان و پژوهشگران به‌عنوان سندی معتبر از دوران سخت اوایل انقلاب در این مناطق مورد استناد قرار گیرد.

مرادی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند به‌صورت حضوری به حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان مراجعه یا از طریق آدرس www.Artsanandaj.ir اینترنتی منابع را دریافت کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در این مسابقه به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به 40 برگزیده جایزه یک میلیون ریالی و به نفرات اول تا سوم به‌ترتیب «تندیس کنگره، لوح تقدیر و 7 میلیون ریال، تندیس کنگره، لوح تقدیر و 5 میلیون ریال، تندیس کنگره، لوح تقدیر و 3 میلیون ریال» اهداء می‌شود.

مرادی افزود : علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 فروردین ماه 98 پاسخنامه‌های خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال و در 25 فروردین ماه سال آینده در مراسمی و به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزیدگان معرفی می‌شوند.   انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان