Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: مرحله دوم طرح «سلامت یار» پس از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و اصلاح نقاط ضعف آن از این هفته در 5 بیمارستان پایلوت استان های تهران و البرز با هدف افزایش رضایتمندی بیماران آغاز می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محمد نصیری روز شنبه با اشاره به رسالت جمعیت هلال احمر مبنی بر تسکین آلام بشری و نیز تغییر رویکرد جدی برنامه های سلامت محور این سازمان در جهت اجتماعی تر شدن آنها، اظهار داشت: این طرح در راستای سیاست های مددکاری اجتماعی و با هدف افزایش رضایتمندی بیماران بدون همراه و تنها در مراکز درمانی پایلوت اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: «سلامت یاران» نیروهای داوطلبی هستند که با گذراندن دوره‎های آموزشی مرتبط در راستای کاهش فشارهای فزاینده ارائه خدمت به بیمار و همراه وی در چارچوب وظایف تعیین شده در مراکز بهداشتی- درمانی در زمینه هایی همچون خوشامدگویی و تکریم بیماران، کمک به بیماران به عنوان همراه تا قبل از بستری شدن و امور پذیرش، همراهی بیماران نیازمند ویلچر، واکر، راهنمایی آنها در خصوص فرآیند درمان، کمک به امور بیمه، ترخیص، معرفی بخش های مختلف بیمارستان و هدایت بیماران به واحدهای بیمارستانی مورد نظر، عیادت و دلجویی و نظایر آن به فعالیت می پردازند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این نیروهای داوطلب هلال احمر، در مواردی مانند خدمات مورد نیاز در بیمارستان از جمله آموزش به بیماران و خانواده‎های آنان در خصوص مراقبت‎های لازم برای بیماران ضایعه نخاعی و معلولان، سنجش مناسب سازی محیط تحصیل بچه ‎های ضایعه نخاعی و آموزش به دانش آموزان، معلمان و مسئولان مدرسه در خصوص نحوه برخورد با این گروه، آماده سازی شرایط فیزیکی و روانی خانواده جهت بازگشت عضو آسیب دیده به محل کار، زندگی و تحصیل یا در برخی موارد برگزاری جشن ‎ها و غنی ‎سازی اوقات فراغت کودکان با خواندن کتاب، شعر و نقاشی و نظایر آن، پس از گذراندن دوره های آموزشی مرتبط فعالیت می کنند.
نصیری اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، مرحله دوم طرح سلامت یار، به زودی به مدت 6 ماه در بیمارستان های امام خمینی(ره)، ضیاییان، رفیده، مرکز قلب شهید رجایی تهران و شهید آیت الله مدنی استان البرز اجرا می شود.
وی تصریح کرد: باور اصلی ما این است که برخی مشکلات موجود در حوزه سلامت را باید با بهره گیری از مشارکت اجتماعی، به داوطلبان، خیرین و سازمان های مردم نهاد بسپاریم از این رو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب حمایت از این سمن ها و گروه های داوطلب، زیرساخت های لازم را فراهم می آورد تا آنها خدمات و برنامه های خود را راحت تر و بدون دغدغه به نیازمندان ارائه کنند.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 خانه داوطلب عمومی و خانه هلال، به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می ‌برد.
اجتمام *7029 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر طرح سلامت يار داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد