Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@18:05:36 GMT

روحانی: زیر بنای اندیشه آزادی است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۰۶۸

رئیس جمهور زیربنای اندیشه را آزادی عنوان کرد و گفت: اگر محیط آزاد برای اندیشه و فکر وجود داشته باشد، فناوری به عنوان میوه درخت علم شکوفا می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس حسن روحانی پیش از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس در جمع فعالان علم‌و فناوری و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: چهل‌و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در هفته‌ای که به اسم حضرت زهرا و ولادت ایشان مزین است خدمت شما عزیزان رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور گفت: پارک فناوری پردیس می‌تواند یک مبدأ برای تحولات بسیار خوب برای کشور باشد همان طور در این ۵ سال اقدامات مناسبی با کوشش دانشگاه‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است.

وی اولین زیربنای اندیشه را آزادی عنوان کرد و افزود: اگر محیط آزاد برای اندیشه و فکر وجود داشته باشد، فناوری به عنوان میوه درخت علم شکوفا می‌شود.

روحانی با بیان این‌که علم را پایه اصلی فناوری است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فناوری رشد کند، باید دانش‌های پایه رشد کرده و اگر علم پایه رشد نکند ستون‌های ساختمان شکل نگرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که پیشرفت علم و دانش از آزادی و محیط مناسب شروع می‌شود اذعان داشت: باید دانشجو و استاد برای حرف زدن و اظهار نظر آزاد باشد و پایه پیشرفت علم و دانش آزادی است.

وی آزادی در اظهار نظر و بیان اندیشه در حوزه را مثال زد و افزود: در حوزه علمیه گاهی یک طلبه تمام نظرات را نقد می‌کند حتی نظراتی که در آن اجماع کامل شده باشد.

روحانی با بیان اینکه آزادی حوزه علمیه قم هنوز در دانشگاه‌های ما نیست اظهار داشت: یک طلبه می‌توانست تمام علما را به چالش بکشد و تمام نظرات را نقد کند، این آزادی در دانشگاه‌ها نیست.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که دولت و حکومت باید زیرساخت‌ها را برای فناوران فراهم کند، گفت: اولین زیر ساخت آزادی است.

وی اگر زیرساخت حقوقی را سایر زیرساخت‌ها همچون آب و برق مهم‌تر دانست و اذعان داشت: ثبت کردن یک محصول فناوری ماه‌ها درگیری دارد که مجلس و دولت باید این حوزه را تسهیل کنند.

روحانی با بیان این‌که رشد دانشجو و فناوری پیوسته است بیان داشت: اگر ارتباط با دانشگاه، صنعت، تولید و بازار ضعیف باشد کار پیش نمی‌رود.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که باید تمام فرصت‌ها را به نسل جوان دهیم، اظهار داشت: پیروزی جنگ با حوصله و فرصت دادن دوباره و امکانات به جوانان بدست آمد.
وی گفت: علم مانند هنر، فناوری، اخلاق و ایمان مرز نمی‌شناسد، این کشور و آن کشور ندارد، هنر هم این‌چنین است و در فناوری نیز مرز وجود ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک آزادی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم