Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی گفت: ۷۱ درصد مدارس غیردولتی استان در فضای استیجاری هستند که در واقع ساختمان های مسکونی را اجاره کردند که این ساختمان ها قدیمی بوده و استحکام لازم را در برابر زلزله ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «خیرالله رحمانی» در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (شنبه ۴ اسفند) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید فضایی را ایجاد می کردیم که تصدی گری دولت کاهش یابد که از همین رو بحث مدارس غیردولتی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ۱۰ درصد دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند و در شرایطی این مدارس غیردولتی ورود یافتند که شرایط سخت استان بوده و در بحث فضاها هم در تنگنا بودیم.

 

وی با اشاره به وضعیت مدارس غیردولتی استان توضیح داد: ۷۱ درصد مدارس غیردولتی استان در فضای استیجاری هستند که در واقع ساختمان های مسکونی را اجاره کردند که این ساختمان ها قدیمی بوده و استحکام لازم را در برابر زلزله ندارند.

 

رحمانی اعلام کرد: ۱۱ درصد مدارس غیردولتی در فضاهای احداثی هستند که این ساختمان ها استاندارد لازم را دارند و به روز هستند، ولی مابقی مدارس که ۱۹۵ مدرسه را شامل می شوند استاندارد و استحکام لازم را ندارند.

 

وی تصریح کرد: حدود نیمی از ۲۴ هزار نفر دانش آموزی که در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند در ۱۱ درصد مدارس استاندارد غیردولتی هستند و ۱۰ تا ۱۱ درصد این دانش آموزان هم در ۱۹۵ مدرسه غیراستاندارد تحصیل می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: متأسفانه در شمال شهر قزوین و در مناطقی مانند سرتک، پونک، شهرک ولایت و غیره یک متر فضای آموزشی دولتی نداریم.

 

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی در استان داریم که با حق التدریس داریم مدارس را اداره می کنیم و سال آینده هم ۷۰۰ نفر بازنشسته می شوند.

 

رحمانی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از کمک های مردمی در اجرای پروژه ها اظهار کرد: به دلیل تنگناهای اعتباری، حق نداریم نشسته و کاری انجام ندهیم و از همین رو با هماهنگی توانسته ایم فضایی ایجاد کنیم تا از ظرفیت های استان برای رونق کارها استفاده شود که با توجه به این امر همه مناطق دست به کار شدند که بخش عظیمی از مشکلات را با بهره گیری از ظرفیت های استان رفع کنیم و با توجه به این امر در آینده نزدیک  پروژه هایی با مشارکت خیران در آینده نزدیک افتتاح می شود.

 

وی به برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم و در هر فصل در یکی از مناطق استان، یادواره شهدا را برگزار کنیم که نخستین یادواره در آبیک و با عنوان یادواره شهید بیک زاده برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: فصل بعدی در شهرستان البرز یادواره شهدای دانش آموز صارمی را برگزار می کنیم و در واقع هر فصل یادواره شهدای دانش آموزی را برگزار خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: همچنین مقرر است در استان قزوین میزبان همایش ملی هویت کودک ایرانی اسلامی باشیم، بنابراین همه دستگاه ها کمک کنند از همه ظرفیت های استان در برگزاری این همایش بهره گیریم که برای برگزاری این همایش از اساتید و هیئت علمی بهره بردیم که همایش علمی را در سطح استان برگزار کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره قرآنی اصفهان مجلس بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله مومن آذربایجان غربی حضرت عباس عتبات عالیات جشنواره حادثه تروریستی زاهدان هفته تربیت اسلامی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز

با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روزها این مجموعه شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردوهای دانش آموزی است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی ارم سبز اعلام کرد: با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روزها این مجموعه شاهد استقبال کم‌نظیر مدارس در قالب برگزاری اردوهای دانش آموزی است.

بنابراین گزارش؛ اردوهای دانش آموزی در بخشهای بازدید از باغ وحش، شهربازی‌های روباز، سرپوشیده و فضای سبز مجموعه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با حضور در این مجموعه ضمن استفاده از دستگاه‌های بازی و بازدید علمی و تفریحی از باغ وحش، میتوانند از فضای سبز منحصربفرد مجموعه لذت برده و یک روز خاطره انگیز را رقم زنند.

تولد "شیر کوهی زال" در یک باغ وحش! + تصاویر

برهمین اساس، مدارس می‌توانند با هماهنگی قبلی از طریق شماره تلفن‌های 0212720 و 44140800 از کلیه اماکن مجموعه ارم سبز با لحاظ تخفیفات ویژه مدارس بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز