Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:06:09 GMT

وزیر امور مالی هند: باید بر پاکستان پیروز شویم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۱۷۸

وزیر امور مالی هند: باید بر پاکستان پیروز شویم

تهران- ایرنا- 'آرون جیتلی'، وزیر امور مالی هند، گفت، با توجه به اینکه پاکستان نمی خواهد از نقش همیشگی اش به عنوان یک کشور یاغی در محدوده ما دست بردارد، باید به شیوه ای عمل کنیم که این پیکار قطعا به پیروزی ما ختم شود.

به گزارش روز شنبه شبکه 'ان دی تی وی' هند، جیتلی گفت، هند برای پیروزی قاطعانه در نبرد علیه پاکستان و عامل حمله تروریستی به نیروهای هند در 'پولواما'، از همه گزینه ها، دیپلماتیک و سایر گزینه ها، استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از پاکستان به عنوان 'کشوری یاغی' یاد کرد و افزود، اسلام آبا هیچ اقدامی علیه مسببان حمله در پولواما نکرد. رئیس دولت پاکستان اطلاعات قابل پیگیری قانونی می خواهد. زمانی به اطلاعات قابل پیگیری قانونی نیاز است که سرچشمه حمله معلوم نباشد. مردی در این حمله دست دارد که در کشور شما ساکن است.
وزیر امور مالی هند خاطر نشان کرد: ما شاهد جنگ های زیاد و فجایع انسانی و نیز قتل نخست وزیرمان از سوی تروریست ها بودیم اما، حمله انتحاری پولواما، مردم را بیش از هر زمان دیگر خشمگین کرده است.
جیتلی تاکید کرد: با توجه به اینکه پاکستان نمی خواهد از نقش همیشگی اش به عنوان یک کشور یاغی در محدوده ما دست بردارد، ما باید به گونه ای عمل کنیم که پیروز قطعی این نبرد باشیم.
وی با بیان این نکته که احساسات مردم هند در این زمینه قابل درک است، افزود، این یک پیکار یک هفته ای نیست و باید به اشکال مختلف انجام شود.
نخست وزیر هند چندی پیش گفته بود، دهلی از همه ابزارها، اعم از دیپلماتیک و سایر گزینه ها، در برابر پاکستان استفاده خواهد کرد.
در حمله انتحاری 14 فوریه(25 بهمن) به نیروهای نظامی هند در پولوامای کشمیر دستکم 41 نیروی هند کشته شدند.
آساق** 1088 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست

اوکراین نمی‌تواند کمک‌های مالی ایالات متحده را برای پرداخت حقوق بازنشستگی خرج کند. این را خبرنگاران شبکه آر بی سی اوکراین گزارش دادند.

کنگره آمریکا تصمیم گرفته است که از ۶۱ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین، ۷.۸ میلیارد دلار برای پوشش کسری بودجه دولت هزینه شود. اما کی‌یف این وجوه را نمی‌تواند صرف پرداخت حقوق بازنشستگی کند، چنین شرطی در قانون پیش بینی شده است.

در همان زمان، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اطمینان داد که بودجه‌ای جدا برای پرداخت‌های اجتماعی پیدا خواهد شد. شمیگال در ۲۷ آوریل در برنامه تلویزیونی سراسری اوکراین گفت: در واقع، ما کاملاً مطمئن هستیم که امسال و سال آینده همه پرداخت‌های اجتماعی، همه حقوق بازنشستگی و همه یارانه‌ها را تامین می‌کنیم.

نخست وزیر اوکراین تاکید کرد که پرداخت مستمری به طور کامل و به موقع انجام خواهد شد.

وزارت دارایی اوکراین همچنین اطمینان داد که اوکراینی‌ها حقوق بازنشستگی خواهند داشت. به هر حال، علاوه بر ایالات متحده، منابع مالی دیگری نیز از اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا، انگلیس و نروژ تامین شده است. تا سال ۲۰۲۴، این کشور‌ها ۱۱.۸ میلیارد دلار به کی‌یف پول داده‌اند.

اوکراین در حال حاضر با کسری بودجه ماهانه مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند