Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:43:45 GMT

اشتباه گوگل، بازار ارز نیجریه را به هم ریخت!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۴۰۴

اشتباه گوگل، بازار ارز نیجریه را به هم ریخت!

پس از آن که ارزش واحد پول نیجریه توسط گوگل دو برابر مقدار واقعی آن اعلام شد، معاملات ارزی این کشور دچار اختلال شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، در شرایطی که نیجریه آماده انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و رقابت بین رئیس جمهور فعلی و معاون اسبق رئیس جمهور برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری بیش از هر زمان دیگری داغ است، اشتباه عجیب شرکت گوگل در اعلام نرخ برابری ارز باعث شد تا بازار ارز این کشور به هم بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل نرخ برابری هر دلار را معادل ۱۸۴ "نائیرا" اعلام کرد که دو برابر بیشتر از ارزش واقعی این ارز در معاملات روز قبل بود و اگر چه پس از گذشت مدتی گوگل این اشتباه را اصلاح کرد و نرخ برابری هر دلار را معادل ۳۶۲ نائیرا اعلام کرد اما در این مدت عده‌ای از مردم دلارهای خود را از ترس ریزش بیشتر به دلال‌ها فروختند و در مقابل صرافان نیز از فروش دلارهای خود به متقاضیان ارز خودداری کردند.

البته این تمام ماجرا نبود و این مساله یک جنگ تمام عیار بین هواداران دو نامزد اصلی انتخابات در توئیتر به راه انداخت به گونه‌ای که طرفداران دولت با بهره‌گیری از صعود ۱۰۰ درصدی مجازی نائیرا در یک روز، از دولت تمجید کردند. البته این خوشحالی تنها چند ساعت دوام آورد و با اصلاح این اشتباه توسط گوگل، مخالفین به تمسخر دولت و طرفدارانش پرداختند.

این نخستین بار نیست که گوگل چنین اشتباهی را در خصوص نرخ برابری ارز نیجریه مرتکب می‌شود و اتفاق تقریباً مشابهی در ماه مارس سال گذشته نیز رخ داده بود هر چند که این بار به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری این اتفاق بسیار برجسته‌تر شد.

گوگل هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص این اشتباه نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات رياست جمهوري گوگل نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان