Web Analytics Made Easy - Statcounter

واردات نفت خام از ونزوئلا توسط آمریکا طی هفته منتهی به ۱۵ فوریه با وجود تحریم نفت ونزوئلا ۵۵۸ هزار بشکه در روز بود که نسبت به هفته قبل از آن ۵ برابر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، آخرین اطلاعات منتشر شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد  خرید نفت خام ونزوئلا توسط شرکت‌های انرژی آمریکا، یک رشد هفتگی ۵ برابری را در نیمه فوریه نشان میدهد که تقریباً نزدیک به سطح قبل از تحریم ها است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
طبق اطلاعات این آژانس که مقر آن در پاریس است، واردات نفت خام از ونزوئلا توسط آمریکا طی هفته منتهی به ۱۵ فوریه ۵۵۸ هزار بشکه در روز بود. در هفته پیش از آن ۱۱۷ هزار بشکه نفت ونزوئلا وارد آمریکا شده بود. در ۲۵ ژانویه، چند روز قبل از اعمال تحریم های آمریکا، شرکت‌های آمریکایی ۵۸۷ هزار بشکه نفت در روز از ونزوئلا وارد کرده بودند . 
واشنگتن جریمه های اقتصادی علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرده و ۷ میلیارد دلار سرمایه های این شرکت را مسدود کرد. این تحریم‌ها  
همچنین مانع پرداخت پول نفت ونزوئلا شدند و از خریداران نفت ونزوئلا خواستند پول را به حسابی جداگانه واریز کند که شرکت نفت دولتی ونزوئلا دسترسی به آن نداشته باشد . 
خزانه داری آمریکا موقتا تا پایان مهلت قراردادهای موجود، به شرکت های خارجی اجازه داده نفت ونزوئلا را وارد کنند .پس از آن باید عرضه کنندگان جدیدی پیدا کنند. آنها تا ۲۸ آوریل مهلت دارند . 
تحریمهای جدید همچنین فروش نفتای آمریکا را هم به ونزوئلا ممنوع کرده است. نفتا ترکیبی است که از میعانات گاز طبیعی یا تقطیر نفت خام به دست می آید و برای رقیق کردن نفت سنگین از آن استفاده می شود . 
جریمه های آمریکا کاراکاس را مجبور کرده نفتا، بنزین و دیزل مورد نیاز خود را از شرکت رز نفت روسیه، مجموعه ریلاینس اینداستریز هند و شرکت‌های تجاری ویتول و ترافیگورا بخرد . 
واشنگتن و کاراکاس سال‌هاست درگیر یک اختلاف دیپلماتیک هستند. در ژانویه نیکلاس مادورو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با آمریکا ندارد چون ترامپ خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت می شناسد . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا تحریم واردات نفت خام ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید