Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@02:42:13 GMT

اعلام جرم علیه عامل به آتش کشیدن یک روباه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۹۱۱

مسئولان محیط زیست کرمان، اعلام جرم علیه عامل به آتش کشیدن روباه و تصویربرداری از این اقدام که در حوالی سیرجان رخ داده را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، طی ساعات گذشته، تصاویری از به آتش کشیدن یک روباه در یکی از روستا‌های استان کرمان در فضای مجازی دست‌به‌دست شده و تاثر کاربران مجازی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق اعلام رسانه‌های بومی، یکی از روستاییان حومه شهرستان سیرجان، پس از مواجهه با صحنه شکار مرغ و خروس‌هایش توسط یک روباه، با استفاده از مواد اشتعال‌زا، روباه نگون‌بخت را زنده به آتش کشیده و از لحظات پایانی سوختن خاکستر حیوان، تصاویری به ثبت رسانده است. تصاویری که انتشار آن در فضای مجازی سبب شد، کاربران خواهان مجازات برای متهم شوند.

محمود علیرضایی - رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان با ابراز تاسف این رویداد به تسنیم می‌گوید: پیگیری‌ها برای شناسایی این متهم شکار غیرمجاز آغاز شده و اعلام جرم علیه وی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، تعارضات میان انسان و وحوش، یکی از عمده‌ترین چالش‌های حیات وحش کشور است که سالانه قربانیان زیادی می‌گیرد، چرا که عواملی مانند تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه سبب شده گوشتخوارانی، چون پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، شغال، گربه وحشی، وشق، سیاهگوش و خرس به منظور یافتن طعمه به جوامع انسانی نزدیک شوند؛ جایی که عموماً حادثه‌ای تلخ رقم می‌خورد: از وارد آمدن خسارت به دام‌ها و طیور گرفته تا درگیری میان افراد خسارت‌دیده و جانوران معارض که تبعات آن در برخی موارد به مصدومیت انسان منجر می‌شود و در اغلب موارد به کشتار انتقام‌جویانه و دلخراش جانور معارض.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک محیط زیست روباه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد پدافند هوایی این کشور روز گذشته یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

«یحیی سریع» همچنین خبر داد نیروی دریایی یمن‌ نیز یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

او تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏
  • رسمی؛ لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس برگشت
  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد
  • گوزن سفید
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • بیرون کشیدن پیکرهای 342 شهید از بیمارستان ناصر در غزه
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • پشت صحنه تازه ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما | تصاویر