Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته ایسنا خبری با عنوان "گلایه از ناهمخوانی کرایه سرویس مدارس با مصوبه شورای شیراز " روی خروجی این رسانه منتشر کرد که در این راستا کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز و سازمان دانش‌آموزی استان فارس به طور جداگانه جوابیه‌ای را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، در متن کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز آورده شده است؛
‌مطابق با دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس مصوب وزارانه‌های کشور، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی، تنها دو نرخ از والدین بابت سرویس مدارس دانش آموزان دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ - نرخی که مطابق با ماده 13 این دستورالعمل توسط کارگروه ماده 18 آیین نامه فوق‌الذکر که متشکل از نمایندگانی از اداره آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان شهر و شهرداری است پیشنهاد و پس از تصویب در شورای شهر، برای اجرا ابلاغ می‌گردد و تمام این مبلغ به راننده سرویس تعلق می‌گیرد. این نرخ در تاریخ 97/06/05 به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسیده است‌.

۲ - علاوه بر این، مطابق با تبصره 2 ماده 18 این دستورالعمل، مبلغ دیگری توسط کارگروه ماده 18 به منظور تامین هزینه‌های فرهنگی و نظارتی مرتبط با حمل‌ونقل دانش‌آموزی و عوامل اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مستقر در داخل مدرسه تعیین و در قراردادهای مربوطه اعمال می‌گردد. این مبلغ در سال جاری، مطابق مصوبه کارگروه ماده 18، برابر با 22 هزار تومان می‌باشد.

‌بنابراین اخذ هر مبلغ دیگری به جز دو نرخ مذکور، خلاف دستورالعمل مربوطه بوده و هر گونه شکایت و تخلف در این زمینه توسط سازمان دانش‌آموزی یا سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز قابل پیگیری خواهد بود.

در جوابیه سازمان دانش آموزی فارس نیز آمده است؛

"عطف به مطلب درج شده در آن رسانه مورخ 30 بهمن پیرامون سرویس مدارس، با توجه به عدم اشراف کامل به قوانین در ذکر مطلب که موجب ایجاد فرافکنی در جامعه مخاطب شده است؛ ضروری است تا آن رسانه به منظور شفاف سازی اذهان عمومی مطالب زیر را به عنوان جوابیه مطلب مذکور در رسانه خود درج نماید.

در ابتدا و با توجه به درج ناهمخوانی در نرخ کرایه سرویس در شیراز و اشاره به موارد قانونی اشتباه و کذب در مطلب مذکور؛ به استحضار می رساند همانطور که تمام مسئولان محترم مصاحبه شونده در این مطلب، با ارائه توضیح و اشاره به موارد موجود بر رعایت موارد قانونی تاکید کرده اند و رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز و رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس افزایش نرخ مازاد بر 15 درصد مصوبه شورای شهر را اعمال هزینه های بالاسری مصوب کارگروه ماده 18 عنوان کرده اند و نرخ مصوب شورای شهر را صرفا هزینه خود سرویس برشمرده اند که صراحتا می توان گفت صدق این ادعا بر خلاف تصور خبرنگار، موارد قانونی است که در نص صریح قانون آمده است؛ به طوری که در ماده 18 دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان به شماره 54901 مورخ 97/4/3 ابلاغی وزیر محترم کشور، به صراحت قید شده علاوه بر نرخ خدمات حمل و نقل دانش آموزی مصوب شورای شهر، هزینه های فرهنگی و نظارتی مرتبط و عوامل اجرایی محاسبه و پس از تصویب کارگروه ماده 18 در تیپ قرارداد اعمال شود.

آنچه در آن رسانه به عنوان یک رسانه پیشرو در استان بعید است ذکر اینگونه مطالب با بی اطلاعی از قوانین است که باعث می شود تا در شرایط حساس کنونی امنیت خاطر خانواده به خطر بیفتد و احساسات آنها بدون دلیل و با آدرس اشتباه به بازی گرفته شود.

لذا کارگروه ماده 18 شهر شیراز مصمم است تا در صورت عدم درج جوابیه در آن رسانه، و عدم شفاف سازی اذهان عمومی در درج مطلب کذب و اشتباهی که نوشته شده است، نسبت به اتهام وارده از سوی آن رسانه به این کارگروه، شکایت و مراتب را از مراجع قانونی دنبال کند.

توضیح ایسنا؛

ایسنا در یک گزارش کاملا ساده و صریح، پیرامون نرخ سرویس مدارس، اقدام به شفاف‌سازی کرده است؛ در این گزارش، با 2 مسئول (رئیس سازمان دانش آموزی و رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر) نیز گفت و گو و مطالب طرح شده از سوی آنان درج شده است.

آموزش و پرورش از مهمترین ارکان تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران تلقی و آموزش دهنده و الگوی گفتمان محسوب می شود؛ لذا چنین واکنش تند و خطاب تهدید آمیزی نسبت به یک رسانه به واسطه درج یک گزارش، به نظر خلاف قاعده و شیوه گفتمانی در فضای آزاد اطلاع رسانی ایجاد شده توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خصوصا از آموزش و پرورش و نهادهای زیرمجموعه آن، دور از ذهن است.

لینک گزارش و دستورالعمل اجرایی کارگروه موضوع ماده 18، ذیل این خبر الصاق شده است.

انتهای پیام


منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرخ سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد

تین نیوز

تسلا ناوگان تاکسی های اینترنتی خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد و همه می تواند خودرو تسلا خود را به این سرویس اضافه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، تسلا در گزارش مالی سه ماهه ی اول ۲۰۲۴، پیش نمایشی از قابلیت تاکسی اینترنتی را ازطریق اپلیکیشن خود به نمایش گذاشت. این قابلیت که ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) رسماً رونمایی خواهد شد به کاربران اجازه می دهد مستقیماً ازطریق اپلیکیشن تسلا، درخواست تاکسی اینترنتی بدهند.

 براساس گزارش زومیت، جزئیات دقیقی درمورد نحوه ی عملکرد سرویس تاکسی اینترنتی تسلا وجود ندارد، اما تصاویر منتشرشده نشان از شباهت آن به برنامه هایی مثل اوبر دارد. همچنین، کاربران می توانند دمای مطلوب کابین را برای زمان رسیدن خودرو، از راه دور تنظیم کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه جاری از رونمایی نهایی تاکسی های اینترنتی شرکتش در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۴ (۸ مرداد ۱۴۰۳) خبر داده بود. تسلا از سال ها قبل وعده ی راه اندازی سرویس حمل و نقل خودران را داده و ماسک در سال ۲۰۱۹ گفته بود این خودروها آماده ی جابه جایی مسافران خواهند شد.

تسلا در گزارش اخیر خود اشاره کرد: درحال حاضر مشغول توسعه ی قابلیت درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن هستیم که در آینده ای نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ما باور داریم تجربه ی کاربری نرم افزار تسلا میان همه ی محصولات ما بی نظیر است و قصد داریم قابلیت درخواست خودرو را به صورت یکپارچه به اپلیکیشن تسلا اضافه کنیم.

ایلان ماسک در جلسه ی مالی با سرمایه گذاران، سرویس درخواست خودرو را با عنوان Cyber Cab معرفی و اعلام کرد این سرویس به عنوان ترکیبی از دو پلتفرم Airbnb و Uber عمل خواهد کرد.

به نوشته ی انگجت، مالکان خودروهای تسلا می توانند با افزودن خودرو خود به ناوگان این سرویس، کسب درآمد داشته باشند. ماسک می گوید: بخشی از ناوگان تاکسی های اینترنتی و مدیریت آن ها، متعلق به تسلا خواهد بود. همچنین بخش دیگری از ناوگان شامل خودرو کاربران خواهد بود و مردم امکان اضافه کردن یا حذف خودرو خود را در هر زمان خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز