Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:05:15 GMT

از بروز خلاء قدرت در شمال سوریه جلوگیری کنید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۳۹۶

از بروز خلاء قدرت در شمال سوریه جلوگیری کنید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درخواست کرد تا با توجه به تصمیم قطعی کاخ سفید برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه از شکل گیری خلأ قدرت در شمال سوریه جلوگیری کند.

ترکیه به شدت در مورد فعالیت گروه های مسلح کرد در شمال سوریه حساس بوده و گروه هایی همانند YPG را تروریستی می داند از همین رو در تلاش است تا به نوعی از قدرت گرفتن کردها در شمال سوریه بعد از خروج آمریکا از این منطقه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه اعلام شده که دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با حضور حدود ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه موافقت کرده است.

پیشتر قرار بر ابقای تنها ۲۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه بود و وزارت دفاع این کشور طرحی برای فراخوانی سایر نیروها در ماه‌های آتی تدارک دیده بود.

به گفته منابع خبری، نظامیان باقی مانده آمریکایی در چارچوب یک نیروی چند ملیتی، در شمال سوریه مستقر شده و ناحیه امنی را تشکیل خواهند داد.

نیروهای آمریکا و ناتو قرار است بین ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نظامی را تحت عنوان نیروهای «نظارتی و دیدبانی» در این منطقه مستقر کنند.

هدف از شکل‌گیری ناحیه امن، ایجاد منطقه حائلی میان ترکیه و نیروهای کرد مورد حمایت غرب با هدف جلوگیری از بروز درگیری است.

پیش از ظهر امروز اعلام شده بود که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سفر به آمریکا با «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع این کشور دیدار کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت دفاع ترکیه در همین راستا منتشر کرد، موضوع رایزنی دوجانبه که در ساختمان پنتاگون صورت گرفت؛ دغدغه آنکارا از بابت حمایت واشنگتن از کردهای سوری، عنوان شده است.

همکاری دوجانبه و مبارزه با داعش نیز از دیگر موضوعات مورد بحث است.

کد خبر 4549852 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه خلوصی آکار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان