Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های پلیس در کشمیر تحت کنترل هند اعلام کردند، بیش از ۱۰۰ تن از فعالان و چهره‌های جدایی‌طلب در این منطقه در جریان یورش‌های شبانه‌ی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام یک مقام‌ پلیس در کشمیر تحت کنترل هند، بیش از ۱۰۰ تن از جدایی طلبان این منطقه در 24 ساعت گذشته و در یورش‌های شبانه‌ نیروهای امنیتی در راستای برخورد با گروه‌هایی که احتمال مشکل ایجاد کردن آنها برای انتخابات سراسری ماه مه آینده وجود دارد، بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یورش‌ها چند روز بعد از آن انجام شد که در تاریخ ۱۴ فوریه و در جریان حمله یک عامل انتحاری با یک خودروی بمب‌گذاری شده علیه یک اتوبوس حامل نیروهای امنیتی هند در کشمیر دست کم ۴۰ تن از این نیروها کشته شدند.

بعد از این حمله دولت هند هشدار داد که از تمامی گزینه‌های در اختیارش برای تلافی کردن این حمله که یک گروه شبه نظامی مستقر در پاکستان تحت عنوان گروه خود خوانده «جیش محمد» مسئولیت آن را بر عهده گرفت استفاده می‌کند.

یک مقام ارشد پلیس در کشمیر تحت کنترل هند گفت: وارد شدن تعداد هر چه بیشتر سربازان و نیروهای امنیتی به آنجا و دستگیری رهبران و فعالان گروههای جدایی طلب در چارچوب یک مانور کمک به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در آنجا صورت گرفته‌اند.

حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به نارندرا مودی نخست وزیر هند به دنبال به دست گرفتن دوباره قدرت با استفاده از فرصت انتخابات سراسری برنامه ریزی شده برای ماه مه آتی است.

مقام پلیس خاطر نشان کرد: کمپین‌های ضد انتخاباتی اجازه‌ی بروز پیدا نخواهند کرد و برای اطمینان حاصل کردن از برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف در این ایالت جدایی طلبان بازداشت خواهند شد.

حمله ۱۴ فوریه تنش‌ها را میان هند و پاکستان که هر دو مدعی تعلق داشتن کشمیر به آنها هستند افزایش داد.

بعد از این حمله هند به تلافی آن، امتیازات تجاری برای پاکستان را لغو کرد و اکنون در تدارک برای اعزام بالغ بر ۱۰ هزار سرباز بیشتر به این منطقه مورد مناقشه است.

اواخر روز جمعه آرون جایتلی، وزیر دارایی هند در دهلی نو گفت: هند از تمامی ابزارهای تحت کنترلش چه دیپلماتیک و چه ابزارهای دیگر استفاده خواهد کرد و قرار نیست یک نبرد یک هفته‌ای در کار باشد بلکه این نبرد در شکل‌های گوناگون انجام خواهد شد.

اسلام آباد نیز به نوبه خود هشدار داده، با تمام قوا به هر گونه حمله علیه خود پاسخ خواهد داد.

دستگیری‌های انجام شده اخیر در یورش‌های شبانه در کشمیر شامل بسیاری از اعضای برجسته‌ی یک سازمان تحت عنوان سازمان «جماعت اسلامی» که حامی استقلال کشمیر از هند است می‌شوند. این دستگیری‌ها منجر به خشونت‌هایی در بخش‌هایی از کشمیر میان معترضان و نیروهای پلیس شد.

رهبر سازمان «جماعت اسلامی» به نام‌ دکتر عبدالحمید فایز و یاسین مالک که رهبر یک گروه جدایی طلب دیگر به نام «جبهه آزادی بخش جامو و کشمیر» است نیز جزو بازداشتی‌های این یورش‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان کشمیر کشمیر هند هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | من یک استاد دانشگاهم!

کارولین فاولین استاد اقتصاد این دانشگاه در حالی که رفته تا پادرمیانی کند و از بازداشت دیگر دانشجویان جلوگیری کند، خود اینگونه با خشونت توسط پلیس بازداشت می‌شود

استاد زن در حالی که دو پلیس تنومند روی کمرش خیمه زده اند و دستانش را از پشت بسته اند برای ملتمسانه می‌گوید :

من یک استاد اقتصاد هستم.. سرم را بر زمین بتنی کوبیدید.. 

ناله هایش اما نتیجه ای ندارد...

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | من یک استاد دانشگاهم!
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم