Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند پیوستن به WTO نیاز به اصلاحات داخلی و اقتصاد باز دارد که همه اینها در این کشور در حال وقوع است و رهبری کشور علاقه‌مند به پیوستن به سازمان تجارت جهانی است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، Trend به نقل از رسانه های ازبکستان، گزارش داد، معاون مدیر کل سازمان تجارت جهانی (WTO) آلن ولف در کنفرانس بین المللی "انسجام در آسیای مرکزی: چالش‌ها و فرصت‌های جدید" گفت که ازبکستان ممکن است در عرض دو سال سازمان تجارت جهانی بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلن ولف گفت: "روند پیوستن به WTO به تازگی آغاز شده است. این امر نیاز به اصلاحات داخلی و اقتصاد باز دارد - همه اینها در این کشور در حال وقوع است. رهبری کشور علاقه‌مند به پیوستن به سازمان تجارت جهانی است. مذاکرات با شرکای تجاری کشور برگزار خواهد شد، آنها این روند را تسهیل خواهند کرد. همه اینها طی یک یا دو سال انجام خواهد شد که بسیار سریع است. اما این تنها آغاز راه است. "

معاون مدیر کل همچنین افزود که پیوستن به سازمان تجارت جهانی برای ازبکستان و سایر کشورهای منطقه آسیای مرکزی بسیار مفید است، زیرا قزاقستان و قرقیزستان قبلا به این سازمان بین‌المللی پیوسته‌اند. امروزه ازبکستان در صادرات پنبه رتبه پنجم را دارد، تولید در کشور در حال توسعه است. باز شدن بازارهای خارجی و اصلاحات داخلی باعث می‌شود سرعت رشد این بخش‌ها تسریع شود.

لازم به ذکر است که سازمان تجارت جهانی به حل و فصل منازعات مربوط به تجارت بین‌المللی به طریق صلح آمیز کمک می‌کند و دسترسی به بازارهای جهانی را برای کشورها باز می‌کند. مجموعه‌ای واحد از قوانین قابل اجرا برای همه 164 عضو سازمان، کل رژیم تجارت را بسیار ساده می‌کند. به هنگام حذف موانع گمرکی، واردات کالاهای با کیفیت بالا با قیمت‌های مقرون به صرفه افزایش می‌یابد که تولید محلی، رقابت بازار و صادرات را توسعه می‌دهد.

برای عضویت در این سازمان، کشور باید با قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی منطبق باشد، یعنی ملزم به انجام اصلاحات مالیاتی، گمرکی و اداری می‌باشد. اعضای سازمان باید طبق قوانین کلی بازی کرده و در قلمرو خود برای بقیه اعضا شرایط مساوی فراهم کنند.

نگاهی به استراتژی 2019 ازبکستان آمریکا ترجیحات تجاری برای ازبکستان در نظر می‌گیردازبکستان به دنبال میزبانی از مذاکرات دولت افغانستان و طالبانازبکستان: از شکست رکورد مبادلات تجاری با چین تا 4 برابر کردن صادرات گاز به تاجیکستانترکمنستان و ازبکستان شورای مشترک تجاری تاسیس می‌کنندرقابت سخت ازبکستان و قزاقستان در جذب سرمایه‌های خارجیآنگلا مرکل: آمادگی آلمان برای تبدیل شدن به شریکی برای ازبکستان

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه ازبکستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه ازبکستان آسیای میانه ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی ناپایدار در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۳ درجه را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۳ درصد و دید افقی شش هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • محوطه جهانی نقش‌رستم به‌دلیل فرونشست تعطیل شد | مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید: فرونشست نقش رستم بحرانی تر از تخت جمشید است
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مدیر پایگاه تخت جمشید: آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • داور قمی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • جوی ناپایدار در اروند
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند