Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@10:07:59 GMT

آغاز کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» در اردبیل

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۷۵۱

آغاز کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» در اردبیل

به گزارش ایکنا از اردبیل، علی ایمانی، مسئول روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، امروز، ۴ اسفند‌ماه‌ در جمع خبرنگاران تصریح کرد: طی نشست تخصصی هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی سازمان‌های آتش‌نشانی کلان‌شهر‌های کشور که برای نخستین بار و به میزبانی سازمان آتش‌نشانی تهران، مقرر شد به منظور یکسان‌سازی تبلیغات محیطی در خصوص چهارشنبه آخر سال کمپینی با عنوان «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، با کمک چهره‌های مطرح جامعه، برای ایمنی بیشتر فرزندان ایران زمین، در فضای مجازی راه‌اندازی و تبلیغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نشستی که با حضور مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی تهران و روابط عمومی‌های استان‌ها برگزار شد؛ این طرح به تصویب اعضا رسید تا ضمن انجام تبلیغات متحدالشکل و یکدست برای اثرگذاری حداکثری در جامعه، ان‌شاء‌الله بتوانیم با همکاری و اهتمام ویژه همکارانمان در سازمان‌های آتش‌نشانی سطح کشور آسیب‌های جانی و مالی مراسم چهارشنبه‌سوری را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل نیز به نوبه خود در این کمپین فعال بوده و با دعوت از چهره‌های معروف و مشهور اردبیل جهت پیوستن به این کمپین؛ از ظرفیت این چهره‌ها برای گسترش فرهنگ ایمنی استفاده کرده و با تمام توان در راه افزایش ایمنی خانواده‌های اردبیلی در چهارشنبه آخر سال تلاش خواهد کرد.
مسئول روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اردبیل با اشاره به وقوع حوادث و آتش‌سوزی‌های بزرگ در سال‌های اخیر و جانفشانی‌های آتش‌نشانان سراسر کشور از جمله در حادثه پلاسکو که نقطه عطفی در آشنایی و شناخت هر چه بیشتر مردم با خدمات آتش نشانی شد، تأکید کرد: اعتمادی که در سایه جانفشانی‌های آتش‌نشانان برای سازمان‌های آتش‌نشانی کل کشور کسب شده سرمایه معنوی بی بدیلی برای ما محسوب می‌شود و ما نیز به‌عنوان حافظان جان و مال شهروندان بایستی به این مسئله توجه داشته و از هر امکانی برای گسترش فرهنگ ایمنی در سطح جامعه بهره برداری کنیم.
ایمانی ادامه داد: در سال‌های گذشته با اجرای این شعار توسط مردم در اکثر نقاط کشور شاهد به ثمر نشستن تلاش هایمان برای کاهش آمار حوادث بودیم و امسال هم قصد داریم با کمک مردم و تبلیغات گسترده در این کمپین، برای ایمنی حداکثری خانواده‌ها و فرزندانشان تلاش کنیم.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اردبیل با اشاره به تولید و پخش برنامه تلویزیونی ۱۲۵ آتش‌نشانی اردبیل از سیمای استانی سبلان و انتشار کلیپ عملیات‌های آتش‌نشانان اردبیلی در فضای مجازی و ارائه مداوم انواع آموزش‌های شهروندی در طول سال ۹۷ توسط سازمان آتش‌نشانی اردبیل با محوریت آموزش نکات ایمنی برای گسترش فرهنگ ایمنی در سطح جامعه تصریح کرد: امیدوارم همان طور که توانستیم با افزایش فعالیتهایمان طی امسال، آمار حوادث را نسبت به سال‌های قبل کاهش دهیم به همان میزان بتوانیم با همکاری مردم عزیزمان و تبلیغات اثرگذار در کمپین، شاهد کاهش آمار حوادث در این مراسم بوده و چهارشنبه‌سوری ماندگاری را رقم بزنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل کمپین چهارشنبه سوری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه