Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افتتاح طرح اخیر افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز این پالایشگاه با حضور رییس جمهوری را نماد اقتدار، عزت و دانش ایرانی دانست که 65درصد از قطعات مورد نیاز این طرح از داخل کشور تامین شد.

هاشم نامور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز در ساخت و تکمیل این طرح ملی جمله ظروف، مبدلهای حرارتی، برج ها و متعلقات آنها از توانمندی شرکت ها و صنایع داخل کشور استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تامین کابلهای برق و ابزار دقیق، لوله ها، اتصالات، کولرهای هوایی، کولرهای آبی و برخی از پمپها نیز جزو قطعاتی بوده که از شرکت ها و صنایع داخل کشور خریداری شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در ادامه بیان داشت: در کنار توجه و استفاده موثر از توان تولید شرکتهای داخلی در راستای اجرای سیاست های خوداتکایی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی، توجه و اعتماد به دانش علمی متخصصان پالایشگاه، حمایت و استفاده از خلاقیت آنان نیز نقش به سزایی در سرعت بخشیدن به اجرای طرح داشت.
نامور ابرازداشت: در این راستا می توان به تولید اسیدکلریدریک مورد نیاز صنایع پالایشگاهی با استفاده از ظرفیت های داخلی پالایشگاه اشاره کرد که تا پیش از این با صرف هزینه های سنگین ارزی و مدت زمان طولانی از خارج کشور تامین می شد.
وی گفت: همچنین ساخت قطعه الکتریکی کنترل کننده گرمکن واحد احیا کاتالیست نیز از دیگر دستاوردهای این شرکت است که با مهندسی معکوس و تحلیل عملکرد، قطعه ساخته شد و از توقف تولید و خروج ارز و وابستگی به خارج از کشور جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: طرح افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز از جمله طرح هایی مهمی است که با هدف حفظ محیط زیست با کاهش انتشار آلایندها درهوا با تولید سوختی پاک مطابق با استاندارد های روز دنیا باعث اشتغال 650 نفر بصورت مستقیم در این طرح ملی شد.
به گفته نامور، با بهره برداری از این طرح ملی، ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه نفت بندرعباس به 12 میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو 5 و ظرفیت تولید نفت گاز به 15 میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو 4 رسید.
وی اضافه کرد: این طرح در راستای تکمیل واحدهای عملیاتی این پالایشگاه و خودکفایی کشور در تولید بنزین با افزایش تولید بنزین و همچنین بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی پالایشگاه مطابق با استانداردهای روز دنیا با هزینه 313 میلیون یورو و همچنین 11 هزار و 350 میلیارد ریال از منابع داخلی، صندوق انرژی و اوراق مشارکت اجرا شد.
طرح ملی افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس در زمینی به وسعت 577 هزار متر مربع احداث شده و واحدهای مهمی مانند تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت گاز، تصفیه نفتای سبک و سنگین، تصفیه گاز با آمین، بازیافت گوگرد و تصفیه آب ترش ساخته شده است.
در کنار این طرح واحدهای جانبی مانند 17 دستگاه مخزن، یک دستگاه آبشیرین کن به ظرفیت 250 متر مکعب در ساعت، یک دستگاه برج خنک کننده به ظرفیت 10 هزار مترمکعب در ساعت، 3 دستگاه مشعل گازهای مازاد، واحد جامد سازی گوگرد، یک دستگاه توربین گازی مولد برق 42 مگاواتی، دیگ های بخار کمکی به ظرفیت 176 تن در ساعت و دیگ های بخار بازیافتی به ظرفیت 88 تن در ساعت نیز احداث شد.
طرح افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس در سفر اخیر رییس جمهوری به استان هرمزگان به بهره برداری رسید.
در مرحله نخست طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز، واحد جدید بنزین سازی آن شامل سه ﺑﺨﺶ اصلی ﺗﺼﻔﯿﻪ ﻧﻔﺘﺎی ﺳﻨﮕﯿﻦ، اﮐﺘﺎن اﻓﺰا و اﺣﯿﺎء ﮐﺎﺗﺎﻟﯿﺴﺖ و همچنین بخش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎی سبک واحد ایزومریزاسیون با حضور رئیس جمهور در اسفند سال 96 به بهره برداری رسید.
در سال گذشته با بهره برداری از این مرحله، روزانه 4 میلیون لیتر بنزین به ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس افزوده شد و ظرفیت کلی تولید بنزین دراین پالایشگاه به 12 میلیون لیتر در روز رسید.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی 18 درصد از فرآورده های نفتی کشور را تامین می کند.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پالايشگاه نفت بندرعباس طرح افزايش ظرفيت بنزين هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله این است که بسیج اساتید باید در بیرون و داخل دانشگاه چاره‌اندیشی کند.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه گیلان امروز ۶ اردیبهشت‌ماه در نشست با مسئولین کانون‌های بسیج اساتید استان که با حضور رئیس بسیج اساتید کشور در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که به ابتکار حضرت امام(ره) کارکردهای متعددی در حوزه‌های سازندگی، علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و غیره دارد و ابعاد مختلف آن بسته به شرایط زمانی و مکانی برجسته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیج سرمایه اجتماعی بوده که در همه اقشار نفوذ کرده است، افزود: در استان به همت همه همکاران که در بسیج اساتید دست در دست یکدیگر داده‌اند، همگرایی شکل گرفته و ان‌شاءالله تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله این است که بسیج اساتید باید در بیرون و داخل دانشگاه چاره‌اندیشی کند؛ در بیرون دانشگاه مسائلی نظیر اقتصاد، عفاف و حجاب و... نیاز به اندیشه محوری دارند و بسیج اساتید هم حاملان اندیشه هستند؛ همچنین در داخل دانشگاه هم چالش اساسی همگرایی دانشجویان و اساتید است که اساتید باید دانشجویان را همراه کنند.

دوستار ادامه داد: حدود ۹۰ هزار دانشجو در استان گیلان داریم، پیشنهاد می‌کنم زمینه‌ای فراهم شود بین اساتید و دانشجویان در داخل دانشگاه همگرایی خوبی صورت گیرد، در این راستا باید با تمام توان و ظرفیت برنامه‌های کاربردی داشته باشیم و بتوانیم دانشجویان را جذب کنیم.

هادی مدبری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه بسیج اساتید می‌تواند باعث تقویت همدلی و مشارکت بین جامعه دانشگاهی شود، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت، فناوری و نوآوری در پژوهش از مأموریت‌های جهاددانشگاهی بوده که با اهداف تعالی بسیج اساتید همسو است.

وی افزود: باید در بسیج اساتید برای رسیدن به اهداف یک نقشه راه با هدف تبیین مسائل و شناسایی نیازها و ارائه راهکار داشته باشیم؛ تدوین نقشه راه منجر به یکپارچگی، همدلی و هم افزایی در اجرای اهداف بین مجموعه دانشگاه‌ها بنابر ظرفیت‌های هر واحد می‌شود.

مدبری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، در رفع مشکلات و مسائل و توسعه استان استفاده کنیم، گفت: محیط زیست، دریای خزر، پسماند سراوان، اقتصاد دریامحور، تالاب انزلی از مسائل مهم در گیلان هستند که می‌طلبد از طرح‌ها و پژوهش‌های جامعه علمی و اساتید بومی استان برای آنها راهکار ارائه شود.

مجتبی ملکی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم در ادامه با بیان اینکه بسیج از بانشاط‌ترین نیروهاست، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت‌هایی به بسیج سپرده شد، گفت: چقدر از ظرفیت نخبگانی و پتانسیلی اساتید استان با وجود چالش‌هایی نظر پسماند، دریای خزر و محیط زیست استفاده شده است؟ در واقع بسیج اساتید مظلوم واقع شده در حالیکه بسیج اساتید در جهت نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف اثرگذاری خود را اثبات کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک