Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@19:42:41 GMT

درخواست ویژه 100 طراح لباس و زیورآلات از یک قاری قرآن

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۰۵۲

درخواست ویژه 100 طراح لباس و زیورآلات از یک قاری قرآن

به گزارش ایکنا؛ مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در اقدامی منحصر به فرد و برای اولین بار در ایران به برگزاری رویداد هکاتون با محور سوره کوثر و استفاده از هنر طراحی لباس و زیورآلات برای تجسم و عینیت بخشیدن به مفاهیم این سوره اقدام کرده است.

رحیم خاکی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی امروز با حضور در جمع بیش از 100 طراح حوزه مد، لباس و زیورآلات این رویداد، با اشاره به اینکه 30 سال است سابقه قرائت قرآن دارد، گفت: قاریان قرآن برای قرائت همراه با صوت و لحن از ردیف‌ها و تنظیمات آوایی و موسیقیایی استفاده می کنند تا قرائت آنها هنرمندانه و دارای نظم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نهایت استفاده از آواها و ردیف‌ها در قرائت به «تصویر» می‌ر‌سد. به این معنی که وقتی در حال قرائت قرآن هستیم زمان و فرصتی برای این نداریم که تصمیم بگیریم از کدام ردیف و آوا برای قرائت کدام کلمه استفاده کنیم. در اصل ذهن فرصت کدگذاری ندارد و تنها چیزی که در آن سرعت بالای قرائت باید به آن برسیم بحث تصویر است یعنی مفهومی را که در حال قرائت آن هستیم باید به تصویر ذهنی درآوریم و آن قالب ذهنی را به آوا تبدیل کنیم.

خاکی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این رویداد تایپوگرافی نیست، گفت: سوره کوثر کوچک ترین سوره قرآن است و واژه هایی که در این سوره استفاده شده در هیچ کجای قرآن نیست. فردی که می خواهد از این سوره برای مدل سازی، طراحی انگشتر، آویز و ... استفاده کند نباید خود را منحصر به استفاده صرف از واژه‌ها کند بلکه خواست این رویداد این است که مفهومی را که در ذهن دارید را به تصویر بکشید. در این سوره آمده است که خداوند از پیامبر می‌خواهد بر او صلوات بفرستد و برای این نعمت بزرگ قربانی کند، همچنین واژه ابتر مطرح شده است تصویر ذهنی خودتان از این واژه‌ها را در قالب هنر به تصویر بکشید.

کارهای جسورانه در این رویداد نمره بالایی خواهند داشت

وی افزود: ما می خواهیم دریافت ذهنی شما و تصوری که شما از واژه‌ها و مفاهیم کوثر دارید را در قالب رنگ، بُعد، شکل و هر چیزی که می توانید عینیت ببخشید و قطعاً بدانید کارهای جسورانه در این رویداد نمره بالایی خواهند داشت. ما اصلاً به دنبال مفاهیم مستقیم نیستم بلکه دریافت خودتان را به صورت غیر مستقیم تصویر کنید و بدانید که سوره کوثر به لحاظ موسیقیایی وزین بوده و تصویر ذهنی خوبی دارد به همین دلیل قاریان قرآن تلاش می‌کنند بیشترین هنر را در قرائت این سوره به کار بگیرند.

وی تنها مطلبی که به طراحان توصیه کرد این بود که تلاش کنید در طراحی لباس از عین واژه‌های قرآن به لحاظ احترام استفاده نکنید.

در پایان خاکی از طراحان خواست سؤال های خود را مطرح کنند که تنها درخواست بیش از 100 طراح شرکت کننده در این مراسم قرائت سوره کوثر توسط این قاری بین المللی کشورمان بود که موجب شد نوای روح بخش قرائت سوره کوثر تمام سالن را پرکند.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن ویژه آموزش به نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سازمان دارالقرآن کشور و توسط مؤسسه قرآنی «راه بهشت» مشهد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
این دوره شامل سرفصل‌های آموزش محتوای تدبر سوره‌ای، روش‌های ایده‌پردازی تدبری، روش تدریس و فنون کلاس‌داری، مهارت‌ها و فنون جذاب‌سازی، بازی، مسابقه، خلاقیت، قصه‌گویی، مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان، سیر و سرفصل‌های آموزش قرآن است.
 
دریافت گواهینامه تخصصی پایان دوره استفاده از خدمات آموزشی پس از دوره معرفی به مراکز و مدارس متقاضی عضویت در باشگاه مربیان راه بهشـت و به‌کارگیری در عرصه‌های آموزشی،  پژوهشی و بهره‌مندی از سایر تسهیلات ... از مزایای شرکت در این دوره است.
 
شرکت‌کنندگان در دوره باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند، ضمن اینکه شرایط تحصیلی از جمله طلبه پایه چهارم و بالاتر، دانشجوی رشته‌های مرتبط با الهیات و قرآن کریم لحاظ شده است.
 
افرادی که معلم مدارس ابتدایی و متوسطه باشند یا گواهی مربیگری در زمینه‌های قرآنی، دینی و مذهبی و فرهنگی داشته باشند شامل این شرایط هستند، علاوه بر این نیز افراد دارای گواهی مربیگری در زمینه‌های کار با کودک و نوجوان، گواهی پایان دوره یکی از دوره‌های تدبر (حداقل یک سطح یا یک جزء) و یا رزومه مناسب و تجربه کافی در زمینه‌های قرآنی و یا کودک و نوجوان را داشته باشد می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
 سرفصل‌های کل دوره شامل ۳۰ سرفصل است که ۱۵ سرفصل آن به‌صورت حضوری و ۱۵ سرفصل آن به‌صورت مجازی و آفلاین ارائه می‌شود.
 
مباحث دوره به‌طور کلی شامل بخش‌های محتوایی، مهارتی و مبانی است که افراد باید در جلسات حضوری شرکت کنند، ضمن اینکه فیلم‌های آموزشی بخش آفلاین، تا روز شروع دوره در ایتا برای افراد ثبت‌نام شده ارسال می‌شود.
 
متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند از طریق لینک صفحه ثبت‌نام http://B۲n.ir/g۱۴۹۹۷ آیـدی ثبت‌نام در ایتا @Raahebehesht_mashhad اقدام کرده و برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های  ۰۹۳۵۲۶۷۴۲۷۰ و  ۰۹۰۲۲۹۷۴۲۷۰ تماس حاصل کنند.
 
زمان برگزاری دوره ویژه بانوان در روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۲۷ اردیبهشت و برای آقایان در روزهای ۳، ۴، ۱۰، ۱۱ خرداد در محل مؤسسه قرآنی راه بهشت واقع در  میدان توحید، خیابان سنایی ۱۱ پلاک ۱۰۰ تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)