Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:55:42 GMT

جشن ازدواج کاروان همسفر تا بهشت در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۱۳۴

جشن ازدواج کاروان همسفر تا بهشت در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- جشن ازدواج هفدهمین کاروان زوجهای جوان 'طرح ملی همسفر تا بهشت' روز شنبه با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در رواق حضرت زهرا(س) حرم نورانی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در این مراسم گفت: هفدهمین کاروان 'طرح ملی همسفر تا بهشت' شامل 627 زوج از استانهای فارس، اصفهان و چهارمحال بختیاری دیروز وارد شهر مشهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمد خادمی افزود: از این تعداد 136 زوج از دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، 75 زوج از دانشگاههای اصفهان و بقیه دانشجویان دانشگاههای استان چهارمحال و بختیاری هستند.
وی ادامه داد: ستاد ازدواج دانشجویی کشور از دی ماه امسال تاکنون میزبان پنج هزار و 705 زوج دانشجو در قالب بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت بوده است.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گفت: برنامه ‎های آموزشی فرهنگی متنوعی برای سه روز اقامت زوجهای جوان از سوی این ستاد پیش بینی شده که طبق آن پس از ورود به مشهد و اسکان می توانند در آنها شرکت کنند.

* کاهش آمار ازدواج با غربی شدن جوامع
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها نیز در این مراسم گفت: آمار ازدواج در جوامعی که به سمت غربی شدن پیش می ‎روند رو به کاهش است.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی افزود: الگو و سبک زندگی در جوامع تعیین کننده امر مهم ازدواج است، متأسفانه در جوامعی که سبک زندگی غربی در آن رواج پیدا می‎ کند جوانان میل به تشکیل زندگی مشترک ندارند.
وی ادامه داد: در این نوع جوامع زاویه نگاه آنان به زندگی مشترک فقط روی بار مسئولیت‏ها و سختیهای زندگی متمرکز شده و تبلیغات غربی، شیرینی و لذتهای ازدواج را در نظر جوانان کمرنگ ساخته است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: خداوند برای کسانی که وارد عرصه ازدواج می‎ شوند ارزش قائل شده و پاداش ویژه ‎ای را برای آخرت آنان در نظر می ‎گیرد.
وی بر ضرورت مراقبت از زندگی مشترک در سالهای اولیه ازدواج تاکید و بیان کرد: پنج سال نخست زندگی نیاز به مراقبت شدید دارد.ه از این پنج سال بیش از 50 درصد جداییها در دو سال اول اتفاق می ‎افتد.
حجت الاسلام رستمی افزود: اگر زن و مرد بپذیرند که اختلاف نظرها در رابطه آنها امری کاملا طبیعی است و بتوانند با تحمل و کنترل خشم و عشق ورزی خود از پنج سال نخست زندگی به سلامت عبور کنند، بی شک زندگی زناشویی را با چارچوبی منسجم برای خود می سازند.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ازدواج دانشجويي همسفر تا بهشت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح شنبه در گفت وگ و با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می‌کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و … به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانوداگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.

این مسؤول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶ هزار زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسؤولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 6089518

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • تجدید پیمان با شهیدالداغی در قالب کاروان خودرویی
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند