Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- مديرکل بنياد مسکن کرمانشاه، از ساخت 22 هزار واحد مسکوني روستايي آسيب ديده استان از زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان سال 96 داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بابک عاطفي روز شنبه در جلسه ستاد بازسازي قصرشيرين در فرمانداري اين شهرستان افزود: در زلزله پارسال غرب کرمانشاه در مجموع 26 هزار واحد مسکوني در روستاهاي مناطق زلزله زده تخريب شد که 22 هزار واحد احداث شده تحويل مالکان شده و کار بازسازي چهار هزار واحد روستايي ديگر نيز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: همچنين کار تعميرات 63 هزار واحد مسکوني تعميري در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در زلزله پارسال آسيب ديد، نيز پايان يافته است.
مديرکل بنياد مسکن استان کرمانشاه گفت:هم اکنون بنياد مسکن شهرستان قصرشيرين، بعد از اتمام کار بنياد مسکن استان تهران به عنوان ستاد معين شهرستان، فعال و مستقر است.
عاطفي افزود: در زلزله 6.4 ريشتري شهرستان قصرشيرين که کانون آن چهار روستاي قصرشيرين بود محدوديت قائل نشديم و تاکنون 67 واحد تخريبي در اين روستاها براي دريافت تسهيلات به بانک هاي عامل معرفي شده اند.
مديرکل بنياد مسکن استان کرمانشاه گفت: ملاک اعطاي تسهيلات به واحدهاي آسيب ديده در اين مناطق واحدهايي هستند که در سامانه ستاد بازسازي ثبت شده اند و براي بنياد مسکن هم به واحدهايي که پروانه مسکوني دارند، تسهيلات تعلق مي گيرد.
عاطفي اظهار داشت: کمک هاي بلاعوض به واحدهايي تعلق مي گيرد که تا مدت باقيمانده تا پايان سال جاري کار آوار برداري يا پي کني واحدهاي مسکوني خود را انجام داده باشند.
فرماندار قصرشيرين هم در اين جلسه گفت: کار بازسازي در روستاهاي زلزله زده شهرستان 98 درصد انجام شده و تقريبا رو به اتمام است ولي در بخش شهري متاسفانه کار به کندي پيش رفته است.
مرادعلي تاتار افزود: در جلسه اي که با مديريت بحران استان و رئيس ستاد بازسازي مناطق زلزله زده کرمانشاه برگزار شد، مقرر گرديد که واحدهاي نگهباني و سرايداري گلخانه هاي شهرستان قصرشيرين به عنوان واحد مسکوني تسهيلات دريافت کنند که تاکنون اين اتفاق رخ نداده است.
وي اظهار داشت: 20 درصد مستاجران شهرستان قصرشيرين هنوز تسهيلات و بلاعوض دريافت نکرده اند که بايد تعيين تکليف شوند.
وي گفت: سه محله پالي آباد، اميدوار و قصر جديد که در محدوده شهري نبودند با پيگيري هاي انجام شده به محدوده شهري الحاق شده اند و براي دريافت تسهيلات تعيين تکليف مي شوند.
فرماندار قصرشيرين در ادامه از ساخت 349 واحد مسکوني شهري و روستايي اين شهرستان که در جريان زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان پارسال تخريب شده بود، خبر داد و افزود: از مجموع اين واحدهاي تازه احداث شده، 59 واحد در مناطق شهري و 290 واحد نيز در مناطق روستايي است.
تاتار گفت: از مجموع واحدهاي تخريبي تاکنون صاحبان 729 واحد مسکوني با تشکيل پرونده به منظور دريافت تسهيلات بازسازي به بانک هاي عامل معرفي شده اند که از اين تعداد 349 واحد شهري و 380 واحد روستايي است.
وي با بيان اينکه در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع 960 واحد مسکوني تخريب شد، اظهار داشت: از واحدهاي تخريبي، 650 واحد مسکوني شهري و 310 واحد مسکوني روستايي است.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه بيش از 27 هزار تن جمعيت دارد.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
البته در زلزله 6.4 ريشتري يکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بيش از چهار هزار واحد مسکوني خسارت ديده، به اين آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهاي خسارت ديده روستايي را تا پايان امسال و واحدهاي شهري را تا نيمه اول سال 98 تکميل مي کنند.
3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد

سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان امروز (چهارشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت _ در قالب سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان در کارخانه کود آلی واقع در خیابان مشتاق سوم، بلوار رضوان آغاز شد.

پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان شامل آغاز احداث مرکز جامع جمع‌آوری پسماند خشک و آغاز احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه پسماند شهری اصفهان است.

کد خبر 751638

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم
  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی