Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدرس دانشگاه خراسان شمالی گفت: در راه رساندن کشور به آزادی اجتماعی شهدای زیادی تقدیم شده اند، شایسته نیست که آزادی در تقابل با قانون، اخلاق و ارزش های الهی و حقوق عمومی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصراترک، اعظم السادات افشین فر، کارشناس ارشد تاریخ ایران و مدرس دانشگاه در خراسان شمالی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون موضوع  "استقلال و آزادی " در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه استقلال ملی ما به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت های سلطه گر جهان است، اظهار کرد: کشورهای قدرتمند اروپایی همچون فرانسه، روسیه و انگلیس از دوره دومین پادشاه قاجار نفوذ در سیاست داخلی و خارجی ایران را شروع کردند و  سیاستهای ایران را تحت تاثیر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال 1332 بعد از کودتا 28 مرداد آمریکایی ها گوی سبقت را از انگلیسی ها ربودند و بانفوذ در سیاست های داخلی و خارجی کشور استقلال ملی را در دست گرفته بودند.

افشین فر اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور فاقد استقلال ملی و آزادی اجتماعی بود که بی توجهی به افکار و نظرات مردم و خواست ملت انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

وی عنوان کرد: امروز در کشور برای کوچکترین مسائل انتخابات برگزار می شود و استقلال و آزادی که ملت بدست آورده اند، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نشات گرفته از فداکاری ها و جانفشانی هایی است که جوانان ما برای رسیدن به این دو نعمت بزرگ داشته اند.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با این نکته که استقلال و آزادی را محصور در مرزهای خود نمی دانیم، گفت: استقلال را نباید به معنای زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در  درون مرزهای خود بدانیم، بلکه سالیان زیادی است که از مقاومت مردم لبنان، استقلال خواهی مردم سوریه و حمایت معنوی از مردم ستم دیده یمن و بحرین را انجام می دهیم و نباید سیاست باعث شود که استقلال را محصور در مرز هایمان بکنیم.

افشین فر با اشاره به اینکه اقتصاد کشور درون گرا نیست، بیان داشت: باید در سیاستهای اقتصادی کشورنگاهی به بیرون داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت صادرات خوب و ظرفیت کشورهایی که با ما رابطه دوستانه دارند، برای افزایش تولیدات و بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کنیم.

این دانشجوی دکترای تاریخ اسلام اضافه کرد: در راه رساندن کشور به آزادی اجتماعی شهدای زیادی تقدیم شده اند، شایسته نیست که آزادی در تقابل با قانون، اخلاق و ارزش های الهی و حقوق عمومی باشد.

وی گفت: همچنین قرار دادهای بین المللی  نباید تعارضی با استقلال مردم ایران داشته باشد و طوری نباشد که این قراردادها باعث شود که برخی از آزادی عملکرد ملت از دست رود، اعم از اینکه قوه مجریه، قضاییه یا مقننه باشند، هر سه قوا باید به این نکته توجه داشته باشند و آزادی های مدنی مردم نباید از دست رود، مردم باید احساس کنند آزاد هستند و می توانند حرف خود را بزنند.

وی اشاره کرد: در بیانات گام دوم به صورت جامع در همه ی موارد نکات ملی، منطقه ای و مسائل کلان نظام، مدنظر قرار گرفته و این یک برنامه راه است، مشخصا جوانان را مورد خطاب قرار دادند چون نسل قبل در حال بازنشستگی هستند و مسلما باید مدیریت کشور در اختیار جوانان باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که در آمار بازی‌های رو در رو عملکرد قابل توجهی مقابل این تیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاهان و استقلال خوزستان تاکنون ۱۳ بار در لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفته‌اند که هشت بار سپاهان پیروز شده است و در سوی مقابل استقلال خوزستان تنها یک بار موفق به شکست سپاهان شده است، ضمن اینکه چهار تقابل دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۱۳ تقابل لیگ برتری دو تیم ۳۹ گل به ثمر رسیده است که ۲۶ گل سهم سپاهان و ۱۳ گل سهم استقلال خوزستان بوده است.

بهترین پیروزی سپاهان برابر استقلال خوزستان پیروزی سه بر یک بوده است که یک بار در اصفهان و دو بار در اهواز رقم خورده است.

آمار رویارویی‌های استقلال خوزستان و سپاهان

کد خبر 751057

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رییسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم
  • در غرب شاهد تقابل جریان شرافت با شرارت هستیم
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است