Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:10:04 GMT

مسئولان برای تقویت نشاط اجتماعی در سمنان تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۸۶۸

مسئولان برای تقویت نشاط اجتماعی در سمنان تلاش کنند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: مسئولان برای تقویت نشاط و گسترش فعالیت های اجتماعی، دینی، ورزشی و فرهنگی در استان بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در سیزدهمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری افزود: فعالیت هایی که حال مردم را خوب می کند و موجب تقویت نشاط اجتماعی می شود در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که برگزاری جشنواره، ویترین شهری و نوع معماری در نشاط آفرینی اثرگذار است، ادامه داد: اکنون بعضی مصالح ساختمانی به کار رفته شده در استان سمنان فاقد رنگ و طراحی است و ضرورت دارد معماران و مهندسان به تقویت نشاط در جامعه با ساخت سازه های زیبا کمک کنند.
وی ابراز داشت: استان سمنان در شاخص های اقتصادی مانند نرخ بیکاری، نرخ سواد و میزان درآمد مردم در کشور رتبه خوبی دارد اما در زمینه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی رتبه خوبی ندارد و این موضوع تامل برانگیز است.
آشناگر اضافه کرد: میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه های اجرایی نقش مهمی در بهبود رتبه استان سمنان در زمینه شاخص اعتماد اجتماعی دارد و اگر برای بهبود این شاخص تلاش نشود نوعی کوتاهی در انجام وظیفه تلقی می شود.

**سهم زنان در مدیریت دستگاه های اجرایی افزایش یابد
استاندار سمنان گفت: نگاه جنسیتی در مدیریت در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی و چهل سالگی انقلاب نیست و باید نقش زنان در جایگاه های مدیریتی استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: سهم مدیریتی بانوان در استان سمنان ناچیز است و باید تلاش شود براساس برنامه چشم انداز، سهم زنان در جایگاه های مدیریتی تقویت شود.

**گردشگری محور تولید ثروت برای مردم استان سمنان
استاندار سمنان گفت: رونق گردشگری نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید ثروت برای مردم استان سمنان دارد و اکنون سهم گردشگری در اقتصاد استان ضعیف است و ضرورت دارد صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه استان سمنان تقویت شود.
وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز اضافه کرد: تمهیدات لازم برای جذب، اقامت و خدمات رسانی به مسافران در این روزها اندیشیده شود.
وی با اشاره به عبور بیش از 25 میلیون زائر از محورهای مواصلاتی استان سمنان یادآور شد: دستگاه های مرتبط با برنامه ریزی و ایجاد فضای با نشاط برای جذب گردشگران تلاش مضاعف داشته باشند.
آشناگر تاکید کرد: در تعطیلات نوروز مدیران دستگاه های خدماتی و شهرداری حق مرخصی ندارند و در صورت درخواست مرخصی باید یک نماینده تام الاختیار از سوی خود به استانداری معرفی کنند تا برای پاسخگویی در دسترس باشد.

**دستگاه های دولتی از املاک مازاد دست بکشند
استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه های دولتی از املاک مازاد خود دست بکشند و بعضی املاک خود را که نیاز ندارند بفروشند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش املاک مازاد و تخریبی خود را بفروشد و اعتبار فروش را برای ساخت و ساز جدید در مناطق مورد نیاز صرف کند.
وی اظهار داشت: بانک ها در ازای بدهی معوقه خود اموال وام گیرندگان را مصادره کردند و اکنون ضرورت دارد با فروش، اموال مصادره شده تعیین تکلیف شود.
آشناگر با بیان این که در کشور در حدود 2 هزار و 22 اموال مصادره از سوی بانک ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: در استان سمنان نیز 60 مورد اموال مصادره شده به دلیل عدم پرداخت بدهی وجود دارد که فروش و تعیین تکلیف این اموال موجب افزایش نقدینگی و حل مشکلات تولید می شود.

** انتخابات سال آینده باید سالم و پرشور باشد
استاندار سمنان گفت: انتخابات سال آینده باید پرشور و سالم همراه با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و برای تحقق این راهبرد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: تامین امنیت و حفظ آرامش و تقویت وفاق و همدلی استان اولویت استانداری سمنان است و و استانداری به عنوان نماینده عالی دولت مستقر در استان موظف به پذیرش و تعامل با جریان های سیاسی است.
وی ابراز داشت: اختلاف نظر طبیعی است اما مجادله های سیاسی سمی برای جامعه محسوب می شود و تمام مسئولان باید برای ایجاد فضای همبستگی، وحدت و انسجام در جامعه تلاش کنند.

** ساختار اداری، اجرایی و نظارتی کشور نیاز به اصلاح دارد
استاندار سمنان با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است باید روحیه انقلابی و جنگنده در جوانان تقویت شود و باید قوانین غیرضروری حذف شود که این راهبرد در سایه اصلاح ساختار محقق می شود.
وی با بیان این که اصلاح ساختارها و بازنگری در قوانین به منزله تجدید نظر درباره آرمان ها و ارکان انقلاب اسلامی نیست، اظهار داشت: اگر قدرت ریسک و شهامت از دستگاه های اجرایی گرفته شود توفیقی حاصل نمی شود.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: کارآمدی یک نظام به واسطه نظام برنامه ریزی و بودجه مشخص می شود و هنر نظام مالیاتی کشور باید این باشد که عملکرد مطلوب در جذب مالیات، نظارت و هزینه کرد داشته باشد و این مهم در سایه اصلاح ساختارهای ادارای محقق می شود.

**مدیران برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند
استاندار سمنان در ادامه اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه برای جذب اعتبارات استان سمنان داشته باشند تا بازگشت اعتبار وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: اکنون در زمینه مشاغل خانگی 100 درصد اعتبارات در زمینه اشتغال خانگی و روستایی در استان سمنان جذب شده است و اکنون در حدود یک هزار و 290 میلیارد ریال در زمینه ایجاد مشاغل خانگی و روستایی تسهیلات پرداخت شده و 11 بانک آماده پرداخت یک هزار و 900 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هستند.
وی اضافه کرد: در زمینه رونق تولید اکنون بیش از 50 درصد سهمیه استانی تسهیلات پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان جذب به 100 درصد برسد.

** جوانان باید وارد بدنه دولت شوند
استاندار سمنان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در بهمن ماه امسال گفت: جوانان کارآمد، با سواد و با انگیزه برای شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی باید وارد بدنه دولت شوند.
آشناگر افزود: وارد کردن جوانان به بدنه دولت راهکاری برای تسریع در تحقق اهداف آرمان های انقلاب اسلامی است.

**مردم مولفه اصلی قدرت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند
استاندار سمنان گفت: مردم با حضور حماسی خود راهپیمایی ایام الله 22 بهمن ماه وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری لسلامی ایران باردیگر به نمایش گذاشتند و اکنون وظیفه دولت و حاکمیت است که از تلاش خود برای ایجاد رفاه بیشتر مردم دریغ نکنند چرا که مردم مردم سرمایه اصلی و مولفه اصلی قدرت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است که دشمن این دسیسه را برای چیره شدن بر مردم از طریق ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم با یکدیگر، بین قومیت ها و اقوام مختلف، مردم و دولت و ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به منظور ایجاد ناامیدی در جامعه طراحی کرده است.
وی تصریح کرد: هرگونه تخریت دولت بازی در میدان دشمن است و نوعی غفلت تلقی می شود و اکنون باید همه جریان های سیاسی برای کمک به مردم پا در میدان بگذارند تا مشکلات رفع شود.
استاندار سمنان ادامه داد: تخریب، توهین، پرخاشگری و طعنه زدن در شرایط فعلی برای پشیمان کردن مردم از رای دادن به شخص خاص هیچ خیر و برکتی برای مردم ندارد و هرگونه داوری باید به مردم در زمان انتخابات واگذار شود.
7342/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اداري نشاط اجتماعي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. آقای مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.
آقای مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.
وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم. 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.
معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه‌های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود. 
وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کار‌های انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزار‌ها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.
در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
در این نشست همچنین راهکار‌های جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند. 
همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان