Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:26:53 GMT

بندر کوهستک، نگین گردشگری شرق هرمزگان+تصویر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۹۰۲

بندر کوهستک، نگین گردشگری شرق هرمزگان+تصویر

بندر ﮐﻮﻫﺴﺘﮏ، یکی از مناطق بکر در هرمزگان به شمار می رود که با برخورداری از سواحل زیبا ماسه ای و شنی مانند نگینی در شرق هرمزگان می درخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان را می توان بهشت گردشگری فصل پاییز و زمستان دانست زیرا زمانی که سراسر کشور را سوز سرما فرا گرفته این استان با دارا بودن آب و هوای خنک و معتدل میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای جای هرمزگان با برخورداری از دریای بزرگ خلیج فارس و یا عمان همچنین دارا بودن سواحل ناب ماسه ای و صخره ای، هوای معتدل زمستانی، امواج ملایم دریا، دسته‌هاى فراوان ماهى در کناره‌ها و اطراف ساحل و گروه‌هاى پرندگان زیباى دریایى در اطراف سواحل دارای مناظر زیبا و روح انگیزی هستند.

این استان در کنار برخورداری از نعمت دریا و امکانات آن برای شنا، قایق‌رانى، اسکى روى آب و... دارای آثار تاریخی و طبیعی بکر مانند چشمه‌های آب گرم، تالاب‌های دریایی، سرزمین عجائب قشم، جنگل‌های دریایی، دلفین‌ها و پرندگان مهاجر، نخلستان‌های وسیع، غار و گنبد‌های نمکی در قشم، جنگل‌های حرا و چندل، سواحل مهتابی سیریک، حمام گله داری و قلعه پرتغالی‌ها و خانه‌های تاریخی و بوم گردی و... نیز است.

بندر ﮐﻮﻫﺴﺘﮏ از ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ سیریک یکی از مناطق بکر در هرمزگان به شمار می رود که با برخورداری از ساحل زیبا ماسه ای و شنی مانند نگینی در شرق هرمزگان می درخشد و هر گردشگری که تنها یک بار به این بندر سفر کرده را مجذوب خود کرده  تا  این بندر را در لیست گردشگری سال های متمادی خود قرار دهد.

تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار ساحل بندر کوهستک منظره ای زیبا ای را به وجود می آورد که هر بیننده ای را محو تماشای خود می سازد هر چند که این بندر دارای تابستان های گرم و طاقت فرسا بوده اما فصل زمستان با دارا بودن آب و هوای مطلوب بهترین زمان برای گردش و سفر به این منطقه است.

وجود گورستان قدیمی و قلعه کوهستک در این بندر حکایت از تاریخی بودن این بندر داشته به طوری که قدمت این بندر تاریخی به دوران زندیه و قاجاریه باز می گرددو قلعه موجود در آن از آثار مشهور دوره قاجاری محسوب می شود که در آن زمان برای حراست و دریابانی احداث شده است.

بندر کوهستک علاوه بر داشتن سواحل زیبا و منحصر به فرد که در کمتر جای دنیا می توان مشاهده کرد دارای درختان سر به فلک کشیده نخل همچنین انبه و گارانزنگی بوده که در خانه های قدیمی و روستایی جای جای این شهر بندری خود نمایی می کند.

اهالی کوهستک که افراد خونگرم و مهمان نواز هستند با غذاهای محلی و بومی که بیشتر از آبزیان دریایی و میوه درخت خرما بوده از گردشگران و  نوریست هایی که برای گذراندن اوقات شاد به دور از هیاهوی زندگی روزمره به این شهر سفر کرده اند پذیرایی می کنند.

ساختمان قدیمی گمرک از دیگر جاذبه های این بندر تاریخی بوده که با دارا بودن معماری خاص یادگار دوران قاجاریه بوده که به ثبت ملی رسیده است و گردشگران برای آشنا شدن با آبا و اجداد گذشتگان این منطقه از این ساختمان که جذابیت های خاصی داشته دیدن می کنند.

برای گذراندن روزهای زمستانی در این بندر نیاز به لباس های گرم و کاپشن نبوده و می توان هوای دل انگیز بهاری را در کنار سواحل بی نظیر این بندر استشمام کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است

ایسنا/اصفهان فرماندار نایین گفت: گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت و یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار ‌کرد: با جدیت پیگیر توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان نایین هستیم زیرا موضوع گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان به‌عنوان اولین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در مجموعه اداری شهرستان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تسهیل امور برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

فرماندار نایین افزود: بر همین مبنا جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی با فواصل زمانی معین برگزار و در این جلسات به صورت مصداقی با حضور مدیران مربوطه و بعضاً شخص سرمایه‌گذار موضوعات و درخواست‌های این حوزه مورد بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود که امیدواریم بتوانیم به‌عنوان خدمتگزار مردم، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در مبحث مهم گردشگری پیگیری کنیم.

کریمی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این کمیته تخصصی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چند سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد و شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بودیم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت تاریخی نایین خصوصاً محوطه پیرامونی نارین قلعه، بررسی مسائل و مشکلات مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان، بررسی نحوه معرفی جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر نایین و جذب مسافران عبوری، احیای مغازه‌های بازار تاریخی نایین از مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نایین است که نیاز به بررسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود