Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردینال ها در نشست جلوگیری از کودک آزاری در واتیکان خواستار فرهنگ جدید پاسخگو بودن در کلیسای کاتولیک برای تنبیه اسقف هایی شدند که مرتکب این خطاها می شوند.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل:کاردینال هایی که در نشست «پاپ فرانسیس»،رهبر کاتولیک های جهان برای جلوگیری از کودک آزاری شرکت کرده بودند خواستار فرهنگ جدید پاسخگو بودن در کلیسای کاتولیک برای تنبیه اسقف ها در زمانی هستند که نمی توانند کودکان خود را در برابر کشیش های متجاوز،محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «آسوشیتدپرس» ، در روز دوم گردهمایی رهبران کاتولیک، تمرکز بحث بر روی این موضوع بود که چگونه رهبران کلیسا باید بدانند که چندین دهه سرپوش گذاشتن ،پنهان کاری و ترس از رسوایی این بحران را بدتر کرده است.

«اسوالد گراسیاس»،کاردینال بمبئی در این باره گفت: «ما باید توبه کنیم و این کار را با هم انجام دهیم چرا که همه ما در این مسیر شکست خورده ایم و باید به دنبال بخشش باشیم.»

«بلیس کاپیک»،کاردینال شیکاگو هم به 190 اسقف و رهبر مذهبی که در این همایش شرکا داشتند گفت که روش های قانونی جدید هم برای ارائه گزارش و هم برای تحقیق در مورد افرادی که متهم به سوء رفتار یا غفلت در مسائل آزارهای جنسی هستند،لازم است.

او خواستار ساختارهای جدید شفاف ارائه گزارش و تحقیق در مورد افرادی شد که مرتکب آزارهای جنسی می شوند.

کاپیک تصریح کرد که همچنین باید فرآیندهای مشخصی برای برکناری افراد خاطی از سمت هایی که دارند،وجود داشته باشد.

«ایریش تایمز» هم در گزارشی با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله دامنه دار شدن بحران کودک آزاری اسقف ها،پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر این آزارهای جنسی بوده است،نوشت که راه های جدید ارائه گزارش در مورد اسقف هایی که مرتکب آزار جنسی کودکان می شوند در نشست واتیکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یکی از کاردینال های مطرح آمریکایی خواستار شیوه های مستقلی از ارائه گزارش در مورد اسقف های خاطی از سوی کشیش ها یا خود افرادی شد که مرتکب آزار جنسی کودکان می شوند.

از سوی دیگر پایگاه تحلیلی «لایف سیتن نیوز» در گزارشی نوشت که اسقف ها و کاردینال ها حتی در نشست واتیکان هم از پاسخگویی به پرسش های سختی که خبرنگاران از آنها پرسیدند،طفره رفتند.

در این گزارش آمده است:اسقف ها و کاردینال هایی که به عنوان سخنگویان در نشست واتیکان حضور داشتند،همه تلاش خود را انجام دادند تا از پرسش های روزنامه نگاران در مورد بحران سوء استفاده های جنسی که بر کلیسای کاتولیک سایه انداخته است،طفره بروند.

بر اساس این گزارش،نحوه پاسخگویی اسقف ها و کاردینال ها نشان می دهد که آنها نگران این هستند که کوچک ترین جرقه ها موجب انفجار آن چیزی شود که آنها خواستار حبس کردن آن هستند.

این کاری بود که پاپ فرانسیس هم در ابتدای فاش شدن رسوایی های جنسی در واتیکان انجام داد.

پاپ فرانسیس در ابتدا از اظهار نظر درباره اظهارات سفیر سابق واتیکان در آمریکا که او را متهم به  اطلاع از سوء رفتارهای جنسی یک کاردینال سرشناس آمریکایی کرده بود، امتناع کرد.

«کارلو ماریا ویگانو»، سفیر سابق واتیکان در آمریکا پاپ را متهم به سرپوش گذاشتن بر روی سوء رفتارهای جنسی « کاردینال تئودور مک‌کریک» کرد.

 او از همه درخواست کرد تا اتهام های وارد شده را به دقت مطالعه کنند تا اذهان آنها نسبت به این مسئله آگاه شود.

 این مقام بلندپایه سابق واتیکان حتی خواستار استعفای پاپ به دلیل سکوت درباره اتهامات جنسی کاردینال مک کریک شد.

اما پاپ در نهایت با رسیدن به حقیقت که نمی توان با سرپوش گذاشتن بر این مسائل از زیر بار مسئولیت های آن شانه خالی کرد،تصمیم گرفت تا سکوت خود را بشکند.

در آستانه نشست جهانی درباره بحران آزارهای جنسی در کلیساها وعده داد که به خاطر قربانی های این آزارها عدالت را در مورد افرادی که مرتکب این جرایم شده اند،اجرا کند.

«پاپ فرانسیس» آزار جنسی کودکان را یکی از شرم آور ترین جرایم دانست و قول داد،افرادی را که مرتکب این اقدامات می شوند به مجازات کارشان برساند.

وی افزود:«من نمی توانم از صحبت درباره یکی از مهم ترین فجایع زمانی که در آن زندگی می کنیم،خودداری کنم.»

رهبر کاتولیک های جهان ابراز تاسف کرد که متاسفانه برخی از کشیش ها و کاردینال ها مرتکب این جرایم شده اند که قبح این مسئله را عمیق تر می کند.

اگرچه اسقف ها و کاردینال ها باز هم نخواستند در نشست واتیکان به طور واضح در مورد مسئله آزارهای جنسی به خبرنگاران توضیح بدهند، اما این می تواند قدمی در مسیر شفاف سازی در این زمینه و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده باشد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن بیانیه گام دوم انقلاب مجلس عتبات عالیات نماز جمعه حضرت عباس روزنامه اصفهان خبرگزاری شبستان آمریکا نشست واتیکان کلیسای کاتولیک آزار جنسی کودکان پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، انبارهای پنهان ضایعات در حاشیه شهر با تماس شهروندان، پیگیری شهرداری، حکم دادستانی شناسایی و تخلیه می‌شود.

ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه _ که محل انباشت زباله و ضایعات بود، صبح امروز با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد.

کشمیری شهردار بجنورد گفت: با پدیده ایجاد انبارهای پنهان ضایعات مقابله می‌کنیم.

کد خبر 6098000

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • افشای سوءرفتارهای جنسی گسترده در یک نهاد فدرال آمریکایی
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین المللی به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک