Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@23:46:40 GMT

البرزی‌ ها ماهانه یک میلیارد تومان صدقه می دهند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۵۳۸

البرزی‌ ها ماهانه یک میلیارد تومان صدقه می دهند

مدیر کل کمیته امداد البرز گفت: مردم نیکوکار البرز از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به‌طور متوسط، ماهانه یک میلیارد تومان از طریق صندوق ‌های صدقات به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک کرده ‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیر کل کمیته امداد البرز امروز شنبه گفت: مردم نیکوکار البرز از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به‌ طور متوسط، ماهانه یک میلیارد تومان از طریق صندوق ‌های صدقات به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک کرده ‌اند و ۱۰۰ درصد وجوه صدقات نیز برای نیازمندان ساکن البرز هزینه می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی فرد با اشاره به اینکه مردم البرز بخشی از صدقات و انفاقات خود را به سایر مؤسسات خیریه و مساجد پرداخت می‌کنند، افزود: بدون محاسبه مستمری ماهانه، تسهیلات قرض ‌الحسنه اشتغال، مسکن و کارگشایی، سهم کمک‌ های مردم در پرداخت ‌های بلاعوض این نهاد به محرومان حدود ۳۰ درصد است که بخش قابل‌توجهی از آن را صدقات تشکیل می‌ دهد.

وی با اشاره به اینکه صدقه ‌های پرداختی مردم به کمیته امداد البرز از طریق ۱۸۲ هزار صندوق بزرگ معابر، متوسط ادارات و مراکز تجاری و کوچک خانگی انجام می ‌شود، اظهار داشت: صدقات بر اساس سهم‌ بندی معین در امور خرید و تعمیر مسکن، درمان، جهیزیه، کمک ‌های موردی و معیشتی و خدمات فرهنگی و تحصیلی مددجویان هزینه می ‌شود.

محمدی فرد تصریح کرد: درگذشته بیشتر کمک ‌های مردمی در بخش صدقات انجام می ‌شد ولی در حال حاضر با تغییر رویکرد این نهاد و تنوع طرح‌ های خیر و احسان در نقطه ‌ای قرارگرفته‌ایم که میزان کمک ‌ها در طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از صدقات است.

وی گفت: کمیته امداد البرز به ‌عنوان گسترده‌ ترین شبکه حمایتی استان با تحت حمایت قرار دادن حدود چهل هزار نیازمند به‌ صورت دائم و ارائه خدمت موردی و مقطعی به بیش از ۳۸ هزار نیازمند مراجعه‌کننده به دفاتر این نهاد در شهرهای استان خدمت ‌رسانی به محرومان را بر عهده دارد.

مدیر کل کمیته امداد البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: مردم برای پرداخت صدقه و می‌توانند با استفاده از روش‌ های نوین از شماره تلفن ثابت ۳۵۵۷ و تلفن همراه ۰۲۶۳۵۵۷ همچنین شماره‌گیری #۰۲۶*۸۸۷۷* استفاده کنند و از مزیت‌ های این روش که شامل امنیت، سرعت، دقت و آسان بودن است، بهره‌ مند شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و متدین این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان هرمزگان، اظهار داشت: امسال 910 پایگاه جمع‌آوری زکات در محل مصلی‌‌ها، مراکز برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری جهت دریافت زکات فطریه و کفارات استقرار یافتند و علاوه بر این پایگاه ها، برای اولین بار در استان شرایط و امکان پرداخت زکوات و کفارات توسط هرمزگانی‌های با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مستقر در نانوایی‌های سراسر استان نیز در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شد.

وی افزود: مردم مؤمن و متدین هرمزگان در عید فطر امسال معادل مبلغ 20 میلیارد و 712 میلیون تومان در قالب زکات و کفارات به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند که از این میزان، مبلغ 20 میلیارد و 522 میلیون تومان فطریه عام، 19 میلیون تومان فطریه سادات، 104 میلیون تومان کفاره غیرعمد و 67 میلیون تومان نیز کفاره عمد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه طبق احکام و موازین شرعی، زکات فطریه باید در زمینه رفع مشکلات محرومین و نیازمندان واقعی، نظیر امور معیشتی، کمک به هزینه های درمانی، کمک به امور تحصیلی، مسکن و سایر امور این عزیزان هزینه گردد، ادامه داد: مبالغ جمع آوری در قالب زکات فطریه در هرمزگان در کوتاه ترین زمان ممکن و توسط کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل توسط این نهاد شناسایی شده بودند، واریز گردیده است.

وی افزود: مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده در عید فطر سال قبل، معادل 18 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که در عید فطر سال جاری با همت، همراهی و سخاوت مردم شریف و نیک اندیش استان هرمزگان، این میزان نسبت به سال گذشته، 14 درصد رشد داشته است، 

دبیر شورای زکات استان هرمزگان ضمن قدردانی و سپاس از مردم نیکوکار استان و تمامی عوامل اجرایی برنامه های روز عید سعید فطر از جمله، نیروهای مردمی مستقر در مراکز نیکوکاری، نانوایی‌ها و مؤسسات خیریه در سراسر استان، کارکنان زحمتکش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همکاران کمیته امداد مستقر در پایگاه ها، گفت: بیشترین زکات فطریه جمع‌آوری شده در عید فطر امسال مربوط به شهرستان های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم بوده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است