Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@15:00:54 GMT

۴ رشته جدید به دانشگاه آزاد ابهر اضافه شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۳۱۹

۴ رشته جدید به دانشگاه آزاد ابهر اضافه شد

سرپرست دانشگاه آزاد واحد ابهر گفت: با اخذ مجوز رشته مهندسی پزشکی و پذیرش دانشجو در این رشته و اخذ مجوز سه رشته جدید، امسال در مجموع مجوز چهار رشته جدید به رشته‌های این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کیان پهلوان‌افشار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی بزرگ برای منطقه است، گفت: دانشگاه آزاد ابهر آماده همکاری‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف با ادارات و سازمان‌های منطقه با رویکرد مبتنی بر حل مسائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال ۱۳۶۸ با جذب دانشجو در یک رشته ادبیات فارسی شروع به کار کرد و امروز به عنوان قطب علمی در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه با جذب دانشجو در ۱۲۲ رشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد، ادامه داد: در مقطع دکترا ۸ رشته در گروه‌های علوم‌انسانی و کشاورزی، ۵۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۶ رشته نیز در مقطع کاردانی و نیز رشته پرستاری در حوزه علوم‌پرشکی فعالیت می‌کند و از وجود ۱۵۳ عضو هیئت علمی با مدرک دکتری و مرتبه علمی استادیار در راه خدمت به علم‌آموزی نسل‌های آینده جامعه گام برمی‌دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد ابهر با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، نقشه راهی برای برون‌رفت از مشکلات علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور است که در توصیه اول معظم‌له به جایگاه علم و پژوهش اشاره شده است.

وی رویکرد این دانشگاه را در همه امور با پیوست فرهنگی لازم دانست و گفت: رویکرد فرهنگی در همه امور آموزشی و پژوهشی جزو اولویت‌های دانشگاه بوده و برگزاری مراسم مذهبی، یادواره‌ها، بزرگداشت شهدا و برگزاری مراسم مناسبتی در ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی، گام‌های موثری برداشته است.

پهلوان‌افشار با بیان اینکه جایگاه علم بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: شهرستان ابهر با وجود برخورداری از دانشگاه آزاد اسلامی و داشتن قدمت فرهنگی، قطعا در ارتقای زمینه‌های فرهنگی و علمی گامی موثر برداشته است و این توانایی وجود دارد در حوزه کشاورزی به قطب منطقه تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود کاهش هشت‌هزار نفری دانشجو در سال‌های اخیر، تصریح کرد: دانشگاه آزاد ابهر با وجود مشکلات عدیده و کاهش چشم‌گیر دانشجو و مواجه شدن با مشکلات مالی با استراتژی‌های انجام شده توانسته است با مشکلات مقابله کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای ورزشی ابهر، ادامه داد: این دانشگاه با استفاده بهینه از اماکن و امکانات ورزشی و کشاورزی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و ساماندهی منابع انسانی بر اساس مقررات و قوانین و رعایت عدالت و انصاف توانسته است از بحران‌های موجود به سلامت عبور کرده و قطعا در آینده با برنامه‌های در دست اقدام و حمایت‌های سازمان مرکزی دانشگاه رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: با اخذ مجوز رشته مهندسی پزشکی و پذیرش دانشجو در این رشته و اخذ مجوز سه رشته جدید امسال در مجموع مجوز چهار رشته جدید به رشته‌های این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد ابهر، اخذ مجوز برخی از رشته‌ها از جمله رشته حقوق را نیز یادآور شد و گفت: بیش از ۱۰ رشته جدید نیز در پرتال تاسیس رشته دانشگاه آزاد قرار گرفته است، از جمله رشته حقوق، ایران‌شناسی، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی در مقطع کارشناسی و روان‌شناسی در مقطع دکترا نیز به رشته‌های این واحد افزوده شود.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی دانشگاه با تعامل صورت گرفته با مسئولان، ظرفیت بزرگی برای منطقه است، افزود: چندین مسابقه استانی و کشوری در ورزش‌هایی همچون ووشو و پرورش‌اندام در سالن‌های ورزشی با همکاری دانشگاه برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد ابهر دانشگاههای زنجان دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده اند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6089703

دیگر خبرها

  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد