Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:35:13 GMT

زهرا نعمتی: نگران وضعیت و آینده خودم هستم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۴۸۹

زهرا نعمتی: نگران وضعیت و آینده خودم هستم

بهترین ورزشکار پاراتیروکمان جهان در سال 2017 گفت: 11 سال از بهترین سال های عمرم را صرف ورزش تیروکمان کردم و از مسئولین فدراسیون انتظار دارم شرایطی برایم فراهم کنند که به دور از حواشی و در آرامش به فعالیت خود ادامه دهم. آذین آقاجانی خبرنگار

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه زهرا نعمتی، رکورددار زنان ایران در تیروکمان، پرچمدار المپیک ریو و رکورددار جهان در پاراتیروکمان از سال 2010 به دلیل اینکه در مسابقه رکوردگیری برای انتخابی تیم ملی شرکت نکرده، به اردوی تیم دعوت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیروکمان هم ضمن تایید این موضوع گفت: بدون رکورد امکان دعوت زهرا نعمتی به تیم ملی نیست. بهزاد پاکزاد دبیر فدراسیون تیروکمان نیز اعلام کرد اگرچه نعمتی جزو کمانداران شناخته شده است و از نظر فنی و رکوردی عملکرد وی مشخص است، اما اینکه بتواند به اردوی تیم ملی دعوت شود باید در مسابقه رکوردگیری شرکت کند و سپس سرمربی تیم ملی نظر خود را اعلام کند. در همین حال مجید میر رحیمی، سرمربی تیم ملی ریکرو، هم در گفت و گویی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که هیچ کمانداری بدون پشت سر گذاشتن رقابت های انتخابی وارد تیم ملی نشود تا بتوانیم فضا را برای حضور تمامی کمانداران در تیم ملی فراهم کنیم. این در حالی است که مسابقه رنکینگ تیر و کمان هفته گذشته برگزار شد و زهرا نعمتی در آن حضور نداشت! حال اینکه چه اتفاقی برای زهرا نعمتی افتاده،موضوعی است که خبرنگار «ایران آنلاین» درخصوص آن گفت و گویی با او انجام داده است. 

چرا در مسابقات رنکینگ حضور نداشتید؟

من در روزهایی که تیم ملی در اردوی کیش به سر می برد در کنار بچه ها تمرین کرده ام. از همان ابتدای اردو، مربی تیم (مجید میررحیمی) یکسری تغییر پوزیشن برای من داشتند. من هم طبق دستور مربی پیش رفتم و تمریناتم را انجام دادم اما به صلاحدید او در مسابقه رنکینگ حضور پیدا نکردم. چرا که علاوه بر تغییر پوزیشن، وضعیت جسمانی خوبی هم نداشتم. همچنین زمانی که برنامه رنکینگ های مختلف را چک کرده بودم متوجه شدم به زمان برنامه های من نمی خورد.

اما اکنون برای ورود شما به اردوی تیم ملی شرط رکورد گذاشته شده!
تیراندازی با کمان را تازه شروع نکرده ام و طی این سالها رکوردهای مشخصی دارم و برای دستیابی به رکوردهای بهتر تلاش می کنم. دقیقا یک هفته قبل از شروع اردوی المپیکی ها در اردوی پارالمپیک حضور داشتم و اگر کسی می خواهد رکوردم را چک کند تمامی رکوردهایی که زده ام مکتوب موجود است. یعنی با حضور داوران و خود مربیان پارالمپیک این رکوردها ثبت شده است. شاید گله و شکایت از این بوده که نعمتی در مسابقات رنکینگ کشوری حضور پیدا نکرده اما تقریبا هر روز هفته درگیر تمرین هستم و خود فدراسیون تیر و کمان، فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک در جریان تمرین های من هستند.

فکر می کنید چرا با وجود آنکه در رشته خود شناخته شده هستید و رکوردهایتان برای همه ثابت شده است، بازهم این شرط را برایتان گذاشته اند؟
به هر حال قانون برای همه است. من هم دوست داشتم در این مسابقات شرکت کنم اما فرصت آن دست نداد چرا که اولین مسابقات رنکینگ کشوری برای انتخابی تیم ملی، بلافاصله پس از ورود ما به ایران از مسابقات پارالمپیک آسیایی بود که من هنوز به ریکاوری کامل نرسیده بودم و نتوانستم در آن شرکت کنم.

آنچه جای تعجب دارد این است که در بخش آقایان، اشرفی و شعبانی هم با وجود آنکه در مسابقات رنکینگ حضور پیدا نکرده اند اما در خبرها آمده که عذرشان پذیرفته و جایگاهشان در اردوی تیم ملی محفوظ است!
خودم هم از این مسئله ناراحت هستم. در خانواده تیر و کمان همیشه حواشی نسبت به زهرا نعمتی بیش از سایر ورزشکاران بوده و این برایم خیلی ناراحت کننده است. اما می خواهم امروز بگویم که اگرچه زهرا نعمتی در مسابقات داخلی کمتری شرکت کرده که آن هم به دلیل شرایطم از جمله اردوهای پارالمپیک و مسابقاتی بوده که داشته ام، اما اگر بچه های تیم ملی در ماه 20 روز در اردو بوده باشند، من تقریبا تمام 30 روز ماه را در حال تمرین بوده ام؛ حتی می توان گفت تمریناتم بسیار فشرده تر از تمرینات تیم ملی بوده است، آن هم زیر نظر مربی تغذیه، بدنسازی و ... . درباره این حواشی حتی صحبت هایی هم از قبل با خود کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تیروکمان داشته ام که حتما به مشکلاتم رسیدگی شود اما هنوز فرصت آن پیش نیامده که جلسه ای را تدارک ببینند. با این حال همچنان امیدوارم، و قطعا مسئولین فدراسیون تیروکمان تدبیری را خواهند اندیشید که ما بتوانیم با خیال راحت تری کار کنیم. بنده در جایگاه یک ورزشکار حرفه ای بیش از همه نگران آینده و وضعیت خود هستم و برای بهتر بودن و بهتر شدن تلاش می کنم.

درباره تغییر پوزیشن خود توضیح می دهید؟
مربی تیم ملی یکسری تغییرات در نحوه تیراندازی من ایجاد کرده اند که این تغییرات، نیازم به تمرین را بیشتر کرد تا بتوانم به روش جدید عادت کنم. همه اینها هم زمان می برد! آقای میررحیمی به نیت اینکه رکوردهای بالاتری بزنم و در واقع تیراندازی بهتری داشته باشم، گفتند که اولویت این است که تغییر پوزیشن بدهم.

برگزاری مسابقات رنکینگ محدودیتی ندارد؟ اگر برگزار نشود چه اتفاقی برای شما می افتد؟
هیچ اطلاعی در زمینه محدود بودن یا نبودن تعداد برگزاری مسابقات رنکینگ ندارم. امکان دارد در قالب مسابقه قهرمانی کشور دوباره برگزار شود. اگر هم مسابقه دیگری برگزار نکنند، قطعا درخواست می دهم که فدراسیون یک رکوردگیری با حضور داوران بین المللی، خبرنگارها و هرکسی که خودشان صلاح می دانند از من داشته باشند تا انشاءالله بتوانم رکورد حد نصاب را بزنم.

آیا بانوان دیگری که به تیم ملی تیروکمان راه یافته اند، رکورد حد نصاب را زده بودند؟
تا جایی که در جریان هستم خیر! با وجود اینکه هیچکدام به این رکورد نرسیده بودند، اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند! البته اطلاع دارم با زحمات مربی و تلاش های بانوان این رشته، پیشرفت های بهتری در آن حاصل شده است.

چه انتظاری از مسئولین فدراسیون تیروکمان دارید؟
11 سال از بهترین سال های عمرم را صرف ورزش تیرو کمان کرده ام و همه سعی و تلاشم بر این بوده که این رشته را به جامعه معرفی کنم. اکنون این انتظار را از مسئولین فدراسیون دارم که شرایطی را برایم فراهم کنند که به دور از حواشی و در آرامش به فعالیت خود ادامه دهم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی ، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد. در این دیدار که با حضور بهرام قدیمی ریاست فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر رشته هاکی در کشور گفت : حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش کشور بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار و مباهات است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بودیم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر محترم ورزش یک نگاه یکسان به تمامی رشته های ورزشی است و انشالا در صورت کسب سکو توسط تیم ملی هاکی بانوان که برای نخستین بار خواهد بود ، پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه تمرینات تیم ملی را بسیار جدی و با کیفیت ارزیابی نمود و برای تیم ملی هاکی بانوان آرزوی موفقیت در مسابقات آسیایی پیش رو کرد.

بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: حضور جناب اسبقیان معاون محترم وزیر ورزش و جوانان را در این اردو باید گرامی بداریم . ایشان از جنس ورزش هستند و سابقه قهرمانی رشته دومیدانی را دارند و پیشینه درخشان در ورزش کشور از جمله ریاست چندین فدراسیون از جمله دومیدانی ، قایقرانی، ژیمناستیک، جانبازان و مدیر کل ورزش چندین استان ، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها ، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و اکنون نیز معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای را دارا میباشند.

قدیمی افزود: ما امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوانمان با بهره گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.

خاطر نشان میگردد رقابت های هاکی سالنی قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی بانوان از ۲۴ لغایت ۲۷ اردیبهشت در تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی بانوان کشورمان ۲۰ اردیبهشت راهی این رقابت ها میشوند.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902440

دیگر خبرها

  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • توخل: نگران آینده بایرن نیستم
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • واکنش بازیکن پرسپولیس به حرف‌های زشت لیدر سپاهان؛ مردک بی‌غیرت! + عکس
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده