Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده بانک مرکزی ایران با افزایش اعتبار پتروشیمی گچساران به میزان 29 میلیون یورو موافقت کرد.

غلامرضا تاجگردون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان اعتبار از درخواست های مسئولان پتروشیمی گچساران برای بخش خدمات بود که پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد:عملیات ساخت این کارخانه 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت بهره برداری از آن بیش از 2 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
وی ابراز داشت: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست ساخت است.
آبان ماه سال 1381 به‌منظور توسعه و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته غرب کشور، طرح احداث خط لوله سراسری اتیلن غرب در هیات دولت تصویب شد.
در سال‌های ابتدایی اجرای عملیات اجرایی این طرح کمبود اعتبار و پس از آن تحریم‌ها مشکلات باعث کندی احداث کارخانه پتروشیمی گچساران شد اما در سال‌های اخیر با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و کشوری عملیات اجرایی این طرح مهم اقتصادی سرعت مطلوبی گرفت.
هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی‌های چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون است.
محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران به طول تقریبی 700 کیلومتر به‌عنوان خوراک 4 پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت انتقال می‌یابد.
شهرستان نفتخیز گچساران با 124 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گچساران اعتبار پتروشيمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟