Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:06:01 GMT

تفکر اعضای هیات علمی تغییر کند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۲۰۵

تفکر اعضای هیات علمی تغییر کند

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: برای رسیدن به هدف ارتباط دانشگاه با صنعت نیازمند تغییر در زیر ساخت ها و نوع تفکر اعضای هیات علمی است.

به گزارش روزشنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی در سومین نشست صاحب نظران ارتباط دانشگاه و صنعت با بیان اینکه در این دانشگاه مدل‌های جدید از ارتباط تعریف شده است ابراز امیدواری کرد که این مدل ها بتواند ارتباط منسجمی میان دانشگاه با صنعت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امیرکبیر برج فناوری شماره دو در این دانشگاه راه اندازی می شود.
وی تبدیل دانشگاه ها به نسل های سوم و چهارم را از برنامه های راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا تعامل اثرگذار با صنعت و دانشگاه، ارتفا سطح رفاه اجتماعی و درخشش در سطح بین المللی و همکاری با دانشگاه های بین المللی اولویت گذاری شده است که در این زمینه حوزه های اولویت دار شامل 'آب'، 'محیط زیست'، 'سلامت'،'انرژی' و 'ایمنی ' است.
تودشکی ادامه داد: دانشگاه امیر کبیر در نظر دارد برج فناوری شماره دو را در سال آینده راه اندازی کند که نشان دهنده حرکت دانشگاه به سمت رفع نیاز های صنعت کشور است.
**9465** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ارتباط صنعت و دانشگاه دانشگاه امير كبير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گاز اکباتان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مهد علم و دانش است، اظهار کرد: بی‌تردید ورود دانشگاه به صنعت منجر به واکاوی مشکلات برای حل مسئله می‌شود.

وی با بیان اینکه پیوند دانشگاه و صنعت باید در عرصه عمل محقق شود و شعاری نباشد، افزود: دانشگاه‌ها باید به دانشجویان خود اعتمادبه‌نفس بدهند انتقال یافته‌های علمی به صنعت مهم بوده و دانشگاه نسل دوم و سوم با رویکرد کارآفرینی کنار پژوهش دانش فنی تولید می‌کند که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان تأکید کرد:‌ باید رویکرد پیوند علم و صنعت طوری باشد که دانش صنعتی از خارج کشور وارد نشود و نیاز کشور برطرف شود در همین راستا این شرکت نسبت به تولید کنتور هوشمند گاز ورود کرده است.

جعفری با بیان اینکه ۷۱ درصد خرید دانش فنی از بنگاه‌های خارج از کشور انجام می‌شود که دانشگاه با ورود خود باید آن را به کمترین میزان آن برساند، ادامه داد: ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان بیان کرد:‌ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات ایمنی، تنظیم و اندازه‌گیری گاز و از سازندگان مطرح قطعات بوده که در این شرکت ۲۰ محصول گازی تولید می‌شود و روی تولید یک یا چند محصول نماندیم؛ چراکه معتقدیم باید سیستم پویا باشد.

جعفری با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نفر در این مجموعه بخش R&D و مهندسی را نقطه قوت و از موفقیت‌های این شرکت خواند، وجود نیروی انسانی فعال، ماهر و متخصص یکی از ظرفیت‌های آن شرکت برشمرد و مطرح کرد: چهار محصول دانش‌بنیان تولید کرده‌ایم و برای سه محصول هم اخیراً ثبت گواهی شده و هفت اختراع ثبت شده داریم. بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از ارتباط با دانشگاه بوده و یافته‌های دانشگاه باید در عرصه بیرونی به‌ویژه صنعت و تولید نمود داشته باشد.

وی دانشجویان را به مطالعه کتاب«رنسانس اقتصادی آلمان» و «تکنوکراسی و سیاست گذاری توسعه اقتصادی در ایران» دعوت کرد و خواستار حل بروکراسی پیچیده در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه