Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@20:31:42 GMT

واکنش «جان بولتون» به بیانیه جدید FATF درباره ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۲۸۸

 به گزارش فارس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توییتی در زمینه بیانیه‌ جدید «اف‌ای تی‌اف» در قبال ایران واکنش نشان داد.

 «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید شنبه بعد از ظهر در توییتی در این زمینه نوشت: «زمان تقریبا خاتمه یافته است. بعد از دو سال و بدون هیچ پیشرفتی، کار گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) برای نخستین بار با باز اعمال اقدام قابل توجه علیه ایران در ماه ژوئن (تیر) و در صورت عدم اقدام این کشور در مواجهه با پولشویی و تامین مالی تروریسم،  موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به این اقدام آن‌ها تبریک می‌گویم.»

برخی منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که کار گروه اقدام مالی تعلیق ایران از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی را به مدت 4 ماه دیگر تمدید کرده است. در نشست تازه این کار گروهدر پاریس، FATF تا ماه ژوئن 2019 (خرداد - تیر 1398) به ایران فرصت داده است تا قوانین مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند.

رویترز در گزارشی به نقل از کار گروه اقدام مالی نوشت، اگر ایران تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۹ قوانین باقی‌مانده در راستای استانداردهای اف‌ای تی‌اف را اجرایی نکند، اف‌ای تی‌اف مجبور خواهد بود  اقدام‌های نظارتی خود بر شعب و زیرمجموعه‌های موسسات مالی مستقر در ایران را افزایش دهد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در چند هفته گذشته نشست‌های کارشناسی برای تایید یا رد این لایحه برگزار کرده ، اما برای بررسی بیشتر و دریافت نقطه نظرات همه اعضاء تصمیم گیری نهایی در این زمینه را به هفته‌های آینده موکول کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • واکنش امارات به حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • واکنش گوترش به آغاز عملیات زمینی اسرائیل در رفح
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد