Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:20:58 GMT

بازار سکه به تصمیم FATF روی خوش نشان نداد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۷۱۵

بازار سکه به تصمیم FATF روی خوش نشان نداد

اولین روز کاری هفته، بر خلاف روز پنج شنبه، شاهد روند افزایشی در بازار سکه تهران بودیم. گرانی سکه در حالی کلید خورده است که نرخ جهانی  طلا به طور متوسط نسبت به هفته قبل، با کاهش قیمت همراه بوده است، اما افزایش نرخ ارز و در کنار رشد تقاضا در بازار، گرانی سکه را رقم زده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز شنبه چهارم اسفندماه ۹۷، شاهد رشد نرخ سکه از ابتدای روز بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روندی که محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است به دلیل افزایش تقاضا در بازار به وجود آمده است، در نتیجه شاهد حباب ۵۰۰ هزار تومانی سکه طرح جدید در بازار امروز هستیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو خبرنگار تابناک اقتصادی پیرامون روند بازار اظهار داشت: روز گذشته در معاملات تلفنی و کانالی شاهد روند کاهشی نرخ سکه بودیم. تا جاییکه هر قطعه سکه امامی به نرخ ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم رسیده بود. اما با شروع بازار امروز، در ابتدای صبح نرخ سکه امامی به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و هر چه به میانه روز نزدیک شدیم، شاهد افزایش قیمت سکه در بازار بودیم. تا جاییکه در میانه امروز، نرخ سکه امامی به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رسید و در حال حاضر (تظنیم این گزارش) هر قطعه سکه امامی به رقم ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته این فعال بازار طلا و سکه، بازار امروز بر خلاف انتظار‌ها یعنی کاهش قیمت‌ها به دلیل تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی، با افزایش قیمت‌ها مواجه شد که می‌توان دلیل آن را افزایش تقاضا در کنار رشد نرخ ارز دانست. هرچند بهای جهانی طلا به طور متوسط نسبت به هفته قبل، با کاهش همراه بوده است. اما آنچه مسلم است بازار نسبت به تعلیق ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی واکنش غیرقابل پیش بینی نشان داد.

به گفته محمد کشتی آرای در حال حاضر، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با رشد قیمت به رقم ۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) نیز با رشد حدود ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای روز، به قیمت ۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان معامله می‌شود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲,۶۳۰,۰۰۰  تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۱,۷۰۵,۰۰۰ تومان رسیده ست. همچنین در هر سکه یک گرمی در حال حاضر، ۸۴۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.  هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۳۷ هزار تومان می‌باشد.  هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران،  یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که اونس جهانی طلا در آخرین معاملات بازار فلزات گران بها، به رقم ۱۳۲۸ دلار رسیده است که به طور میانگین نسبت به هفته گذشته، ۱۴ دلار کاهش داشته است. کشتی آرای نرخ امروز هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد تهران را در محدوده ۱۳۶۵۰ و ۱۳۷۰۰ تومان بیان کرد.

عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص حباب سکه نیز به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: امروز حباب سکه با افزایش مواجه شده و در حال حاضر با توجه به نرخ جهانی طلا و ارز، به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که هفته گذشته به ۳۷۰ هزار تومان رسیده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت سکه بازار سکه سکه و طلا سکه تمام بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است. قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز