Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا- روزنامه نور خوزستان در تازه ترین شماره خود سرمقاله ای را با عنوان ' استانی با ظرفیت های بی شمار اشتغالزائی و نرخ بالای بیکاری' منتشر کرد.

در این سرمقاله طاهر موسوی زاده به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته به خوزستان و بررسی وضعیت اشتغال استان پرداخته است:
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان، زمینه ای فراهم شد تا بار دیگر مسأله بسیار مهم اشتغال در استان خوزستان بصورتی گسترده رسانه ای شود و این سوآلات پاسخ داده نشده که؛ 'در استانی چون خوزستان با ظرفیتهای بیشمار اشتغالزائی چرا باید نرخ بیکاری بالا باشد و با وجود اینهمه بیکار بومی چرا باید حتی برای برخی مشاغل ساده نیروی غیربومی جذب شود؟' دوباره مطرح گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین جلسه یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس از افزایش 3 درصدی نرخ بیکاری از سال 95 تا سال جاری خبر داد و این در حالی است بنا به نقل استاندار، استان از افزایش روزانه تولید نفت به 3 میلیون و 700 بشکه برخودار بوده است و تازه این تنها یکی از ظرفیتهای بیشمار این استان زرخیز برای غلبه بر بیکاری است، ظرفیتهایی که تقریباً تمام دست اندرکاران اجرائی کشور از گذشته تا حال بر آنها واقفند و اگر این ظرفیتها فعّال شود نه تنها مشکل بیکاری استان که مشکل بیکاری کشور مرتفع خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه در همین جلسه به تصویب اجرای طرح 550 هزار هکتاری زمینهای کشاورزی خوزستان در اولین سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد که به عنوان یکی از ظرفیتهای استان و جهت رفع نقایص گزارش وزیر اجمالاً به آن اشاره می کنیم تا دریابید که بیعرضگی و یا غرضهای سیاسی در بلااستفاده ماندن ظرفیتهای تولیدی و اشتغالزائی استان می تواند چه زیانهائی به استان و کشور وارد کند.
طرح 550 هزار هکتاری مورد اشاره وزیر در حقیقت طرح 800هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان است که در پی سفر مقام معظّم رهبری به استان در سال 1375 و به توصیه ایشان برای بهره برداری بهینه از ظرفیتهای آبی و خاکی بی نظیر استان، توسط کارشناسان وزارتخانه های ذیربط و سازمان برنامه و بودجه تهیه شد و پس از تأیید وزرای مربوطه، در 30 مرداد 76 جهت اجرا به رئیس دولت اصلاحات ابلاغ و وی نیز با قید اقدام سریع، اجرای فوری آنرا از نجفی، رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت خواستار شد. امّا در تمام طول دولت اصلاحات اجرای این طرح عامدانه مسکوت ماند و هیچ اقدام مؤثری برای شروع اجرای آن به عمل نیامد و پس از 7 سال، تنها یک درصد از اعتبارات این طرح تخصیص داده شد، که جذب همین اعتبار مختصر نیز با ابهام روبرو بود .
این طرح که زمان پایان آن سال 1390 پیش بینی شده بود در صورت اجرا می توانست ضمن ایجاد 300 هزار شغل و ریشه کنی بیکاری دراستان و استانهای مجاور، تولیدات کشاورزی، دامی، شیلاتی و مانند آن را نیز چند برابر کرده و با افزایش رونق اقتصادی و رفاه و آرامش مردم، بسیاری از ناهنجاریهای ناشی از بیکاری و فقر را برطرف کند.
با ارزیابی نتایج قصور یا تقصیر در عدم بهره برداری بموقع از این طرح می توان میزان خیانتها و بلکه جنایات تمام عاملان تأخیر در اجرای اینگونه طرحها را چه در دستگاههای اجرائی و چه در نهادهای نظارتی برآورد کرد و به تمام کسانی که در مسند قدرتند و در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند در این مورد هشدار داد.
/6002/7158

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي يادداشت اشتغال و بيكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، از لزوم رفع مشکلات موجود در استان مازندران، سخن گفت.

محمدی لائینی ضمن ابراز تاسف در عمر کوتاه تصدی عنوان استاندار مازندران در دوره‌های مختلف، بیان کرد: دوست داشتیم که استاندار سابق همچنان در مدت باقیمانده از دولت سیزدهم مدیریت استان را داشته باشد و این بلای تزلزل و کم‌عمری مدیریت استانداری مازندران را شاهد نباشیم اما متاسفانه همچنان شاهد عمر متوسط دو سال و خورده‌ای استانداران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به انتصاب استاندار غیر بومی گلایه و تشریح کرد: وصف یوسف نوری، استاندار جدید مازندران را هم شنیدیم؛ گرچه هم‌شهری و استانی ما نیستند، شاید انتظارات بعضاً به جهت احترام به استان، در انتخاب نیرویی از استان بود در وضعیتی که شعار ما انتخاب دو وزیر کشاورزی و ورزش از استان مازندران باشد.

وی تصریح کرد: مسائل ناسیونالیستی برای ما اولویت اول نیست، آن صلاح و سداد، تدبیر، مدیریت، عقلانیت، تدین و تعهد برای ما مهم‌تر است‌، گاهی یک غیربومی موفق‌تر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم قدردانی از نظام در جهت ارائه خدمات فراوان به استان مازندران با وجود خلأ‌های موجود اشاره کرد و گفت: باید به خلأهای موجود توجه شود تا در صدد رفع آنان برآییم.

آیت‌الله لائینی به بیان برخی از مشکلات موجود در استان پرداخت و افزود: وجود مشکلاتی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صادرات، صنایع، گردشگری و دامداری موجب جلوگیری از رشد مناسب استان شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آزادسازی سواحل، ادامه داد: اجرایی نشدن آزادسازی سواحل، مشکلاتی داشت و آزادسازی سواحل هم مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ همچنین تجربه جمعیت دوبرابری استان در تعطیلات موجب بروز مشکلاتی در زمینه تردد، حمل و نقل، کمبود آب، سهمیه آرد، تجاوز به زمین، ویلاسازی غیرمجاز و موارد دیگر می‌شود که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی، وجود مشکلاتی در زمینه منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان را یادآور شد و به استاندار جدید مازندران، پیشنهاد کرد: احداث خط ریل قطار محلی در مسیر رامسر به ساری و احداث اتوبان برای پوشش ساحل ۴۸۰ کیلومتری، مشکلات پیرامون حمل و نقل و ساحل را پوشش می‌دهد که انشالله استاندار جدید در کنار استفاده از تجربیات استاندار سابق، ادامه خدمات را به صورت بهتر، بیشتر و با رشد تصاعدی، دنبال خواهد کرد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228242 برچسب‌ها کشاورزی استانی ایسکانیوز وزارت کشور ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی