Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:15:00 GMT

احتیاط چینی‌ها در مقابل ایران و عربستان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۱۴۹۶

احتیاط چینی‌ها در مقابل ایران و عربستان

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی با عنوان 'احتیاط چینی ها در مقابل ایران و عربستان' به سفرهای اخیر هیئت ایرانی و عربستانی به پکن و دیدار دو جانبه آنها با مقامات چین پرداخت.

در این گزارش آمده است: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آخرین مرحله سفرهای دوره ای خود به برخی کشورهای آسیایی، به چین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولیعهد عربستان پیشتر به پاکستان و هند رفته بود. علاوه بر گسترش روابط اقتصادی و بخصوص افزایش وزنه عربستان در صنایع نفت آسیایی، محمد بن سلمان با این سفرها تلاش می‌کند تا آبروی سیاسی خود را بازیابد. دو روز قبل از ورود محمد بن سلمان به خاک چین، رئیس جمهوری این کشور در دیدار با علی لاریجانی، رییس مجلس ایران تأکید کرده بود که پکن مایل به حفظ روابط نزدیک با تهران است.
بر اساس این گزارش، در سه سال گذشته، پکن همواره تلاش کرده است دایره نفوذ سیاسی و اقتصادی خود را در عربستان سعودی و خاورمیانه افزایش دهد.
این تلاش‌ها هم‌گام با پروژه بزرگ چین معروف به 'راه ابریشم جدید' انجام می‌گیرد که اهدافی درازمدت و جاه‌طلبانه برای توسعه روابط بازرگانی در سطح جهانی دارد.
در همین ارتباط، عربستان نیز در نظر دارد اقتصاد خود را از وابستگی به درآمدهای نفتی نجات دهد. به همین علت است که مقامات عربستانی چشم انداز اقتصادی 2030 را برای رهایی از درآمدهای نفتی و خام فروشی در نظر گرفته اند. آنها به خوبی می دانند تا زمانی که به درامدهای نفتی وابستگی دارند، شکننده هستند.
در سفر رسمی هیئت سیاسی و اقتصادی عربستان به چین، نحوه هماهنگی میان دو طرح 'راه ابریشم جدید' و 'چشم‌انداز عربستان در ٢٠٣٠' بررسی می شود.
عربستان همچنین قصد دارد که در صنایع پتروسیمی چین سرمایه‌گذاری کند. سعودی‌ها در پاکستان نیز همین راه را دنبال می‌کنند. در حال حاضر عربستان بعد از روسیه، دومین فروشنده نفت به چین است.
همه اینها در حالیست که درست یک روز قبل از سفر بن سلمان به چین، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران با سفر به این کشور، با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دیدار و گفت و گو کرده بود.
سفر هیئت ایرانی به چین و سفر هیئت بلند پایه عربستانی به این کشور را نمی توان اتفاقی دانست.
اما در این میان آنچه که برای مقامات چین بسیار مشکل است، نحوه توازن رفتار پکن با تهران و ریاض است. از آنجایی که چین رابطه نزدیکی به ایران دارد باید در گسترش روابط خود با عربستان بسیار محتاطانه رفتار کند.
شی جین پینگ طی ملاقات با علی لاریجانی تأکید کرد که پکن بر خلاف وضعیت بین‌المللی کنونی و تحریم های آمریکا علیه ایران، همچنان تمایل دارد که روابط نزدیک با تهران را حفظ کند.
اروپام**9041**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران چين عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد

هونگچی H ۵ لوکس‌ترین خودروی چینی است که تا کنون به ایران آمده است.

این خودرو با قیمت ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه شد، اما حال در بازار آزاد قیمت عجیب و غریبی پیدا کرده است.

هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد از حدود ۴.۷ میلیارد تومان شروع و تا ۱۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری خودرو در تمام بخش‌ها لوکس و متفاوت از اکثر خودرو‌هایی است که تا کنون در بازار دیده‌اید. در نمای جلو چراغ‌های ال‌ای دی و خط قرمز رنگی که از روی کاپوت کشیده نظرتان را جلب می‌کند. در نمای عقب چراغ‌های به هم پیوسته و جذابی را داریم. در نمای کناری هم از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی استفاده شده است.

شخصات فنی هونگچی H ۵

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد. توان این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. این خودروی ۱.۶ تنی می‌تواند در مدت زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. در عین مصرف سوخت پایین و زیر ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم.

امکانات رفاهی هونگچی H ۵

از جمله امکانات رفاهی مهم هونگچی می‌توان به ۹ کیسه هوا، مانیتور لمسی بزرگ ۱۲.۶ اینچی، کلاستر دیجیتالی، رادار حرکت بین خطوط، سقف پانوراما دو تکه، کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه ساب ووفر، صندلی‌های راننده و شاگرد به همراه سردکن و گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله و... اشاره کرد.

قیمت هونگچی H ۵

این خودرو در حقیقت لوکس‌ترین خودروی چینی در بازار ایران محسوب می‌شود. قیمت هونگچی اچ ۵ با احتساب هزینه‌های شماره گذاری ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد تا بیش از ۱۰ میلیارد تومان هم رسیده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • عبور از دیوار چین: ستاره چینی برابر نوشاد زانو زد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • نوشاد عالمیان با عبور از سد چینی به جمع 32 نفر برتر گرندپریکس عربستان راه یافت
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • ستاره پرتغالی الاتحاد در لیست سیاه لیگ عربستان!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل