Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مبناي ما براي تاسيس حوزه علميه تربيت طلبه براي پيشنمازي مساجد نيست؛ بلکه براي فهم درست دين و تسري آن در تمام شئونات زندگي مردم مي باشد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا ، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني مير اميني امام جمعه شهرستان آبيک در نشستي مشترک با فرماندار شهرستان آبيک ضمن اعلام تاسيس حوزه علميه برادران امام رضا عليه السلام در شهرستان آبيک اظهار داشت: از دو منظر رسالت دين و ضرورت تشکيل يک پايگاه ديني در شهرستان آبيک با اين وسعت و جمعيت، براي تاسيس حوزه علميه برادران عليرغم نياز هاي ديگر در بخش هاي مختلف که متوليان امر آن را دنبال مي کنند در خصوص اين نياز جامعه نيز اقدام شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت : ما انگيزه منديم ، دين به معناي درست کلمه شناخته شود و مناديان آن با ادبيات درستي آن را منتقل کنند .
امام جمعه آبيک افزود: علمِ ديني براي حوزه‌هاي مختلف زندگي اجتماعي انسان حرف هاي روشني دارد که اگر به درستي فهم شود و منتقل گردد حيات انسان را معنا مي بخشد.
وي با اشاره به دو آسيب موجود در اين رابطه اظهار داشت: اولاً دين به درستي و به زبان امروزي منعکس نمي شود و دوم اينکه اگر در جامعه طلاب محترم خودشان به کليات دين به صورت دقيق مسلط  شوند و عامل به آنچه که ميدانند بشوند ، آن زمان مي شود دين را در حوزه ها و شئونات مختلف زندگي مردم تسري داد و به اجرا درآورد .
حسيني مير اميني در ادامه اظهار داشت: مبناي ما براي تاسيس حوزه علميه تربيت طلبه براي پيشنمازي مساجد نيست. بلکه براي فهم درست دين و تسري آن در تمام شئونات زندگي مردم مي باشد .شهرستان آبيک با حدود 100 هزار نفر جمعيت که دارد ، طلبه هايي دارد که در استانهاي تهران، قزوين و البرز هستند و مستقر نيستند و طلبه هاي جديد نيز مي توانند به آنها اضافه شوند . اصولاً بودن حوزه علميه در شهرستان باعث تقويت هويت ديني مي شود .
وي افزود: به دنبال تاسيس حوزه علميه به اين کيفيت هستيم که از آن امامان جمعه و جماعات شهر و شهرستان خارج شود که براي بهبود شئونات مختلف مردم نقش ايفا کرده و در امورات مردم جامعه فعال باشند.

شرايط و مهلت ثبت نام در حوزه علميه امام رضا (ع) شهرستان آبيک
امام جمعه آبيک در ادامه اظهار داشت: حوزه علميه برادران امام رضا عليه السلام آبيک براي سال تحصيلي 98 - 99 جذب طلبه خواهد داشت و ثبت نام آن تا 15 فروردين ماه سال 98  انجام مي شود.
وي ادامه داد: براي اين امر در سه مرحله اقداماتي صورت مي گيرد که ابتدا آزمون کتبي در نيمه ارديبهشت ماه و سپس آزمون شفاهي و در قسمت سوم آن نيز متقاضيان در يک دوره يک ماهه در تابستان قبل از شروع سال تحصيلي به صورت آزمايشي با فضاي حوزه و درس آن آشنا مي‌شوند و بررسي‌هاي لازم براي ادامه کار صورت خواهد گرفت.
حسيني مير اميني اضافه کرد: ثبت نام براي سه مقطع تحصيلي قبول شدگان سال هشتم دوره اول متوسطه و همچنين سال هاي نهم و دهم با حداکثر سن 18 سال انجام خواهد شد.
 وي اظهار داشت : متقاضيان براي ثبت نام مي‌توانند روزهاي شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 تا 12 به دفتر امامت جمعه شهرستان آبيک مراجعه نموده و براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت معاونت آموزش حوزه علميه قزوين نيز مراجعه نمايند و در خصوص مشاوره نيز مي توانند در طول هفته از ساعت 9 تا 12 به دفتر امام امامت جمعه شهرستان مراجعه نموده و يا به صورت تلفني تماس حاصل نمايند .
حسيني مير اميني اضافه کرد : در اين مرحله ظرفيت 30 نفر جذب طلبه داريم که به خاطر ثبت نام بار اول در اين حوزه محدوديتي نداشته و امکان اضافه شدن پس از آن نيز وجود دارد.

مبناي مديريتي حوزه علميه آبيک با رويکرد ويژه خود نظارتي
حسيني مير اميني با بيان اينکه با حمايت هاي مسئولين در دوره مديريتي حجت الاسلام والمسلمين موسوي امام جمعه فقيد شهرستان آبيک اقداماتي صورت گرفته، ضمن تشکر از حمايتهاي احمد پور فرماندار آبيک اظهار داشت: الحمدلله دغدغه مکان براي حوزه علميه نداريم و چندين فضا پيشنهاد شده که در صورت انجام امورات مربوطه به زودي اعلام خواهد شد.
امام جمعه آبيک در پايان تصريح کرد : مي خواهيم مبناي مديريتي حوزه علميه برادران امام رضا عليه السلام شهرستان آبيک با رويکرد ويژه خود نظارتي باشد و طلبه ها خودشان بر آموزش خودشان نظارت و پايش داشته باشند و در اين مسير طلبه ها با روح تقوا تعالي پيدا مي کنند که جزئيات اجرايي آن به تشريح در آغاز فعاليت حوزه علميه منعکس خواهد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امام جمعه آبيک حوزه علميه برادران امام رضا عليه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است