Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون‌ وزیر نیرو گفت: برداشت‌ غیر مجاز آب در حال حاضر به ۸‌.۵ میلیارد مترمکعب‌ رسیده است‌. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم‌ تقی‌زاده‌ خامسی‌ امشب در آیین ‌ تودیع‌ و معارفه‌ مدیرعامل‌ صرکت‌ آب  منطقه‌ای‌ استان اظهار داشت: وضعیت آب در‌ کشور‌ وضعیت‌ خوبی‌ نیست‌ بنابراین‌ باید‌ براساس‌ تدبیر این‌ وضعیت‌ و منابع‌ آبی مدیریت‌ و آب‌ با‌ عدالت‌ توزیع‌ شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره تعداد‌ چاه‌های‌ غیر‌ مجاز‌ در‌ کشور‌ افزود: طی 12 سال گذشته‌ تعداد‌ چاه‌های‌ غیر‌ مجاز در‌ کشور‌ 100‌ هزار‌ حلقه‌ بود‌ که‌ در‌ حال‌ حاضر‌ به‌ 300‌ هزار حلقه‌ افزایش یافته‌ است‌.

معاون‌ وزیر نیرو با اشاره‌ به‌ میزان‌ برداشت‌ آب‌ غیر‌مجاز ادعا‌ کرد: برداشت غیرمجاز آب در کشور طی چند سال‌ گذشته 4.5‌ میلیارد مترمکعب‌ بوده‌ که‌ در‌ حال‌ حاضر‌ به‌ 8.5‌ میلیارد مترمکعب‌ رسیده‌ است‌.

نظارت بر برداشت غیرمجاز آب در اصفهان و چهارمحال هنوز عملیاتی نشده استمسئولان با برداشت غیرمجاز آب در شهرضا برخورد جدی کنندبرداشت غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد 60 میلیون مترمکعب است

تقی‌زاده‌ خاطرنشان‌ کرد: در‌ حال‌ حاضر‌ راهی‌ جز‌ مدیریت‌ و حفظ آب و حق‌آبه نداریم‌ و این‌ فاکتورها  جدی‌ است و‌ تصمیمات‌ باید‌ براساس‌ یک‌ فهم‌ مشترک‌ اتخاذ‌ شود‌.

وی با بیان اینکه ضمن اینکه باید براساس توافقات و داده‌‌های کارشناسی باید به منافع این دیار هم در نظر گرفته شود، گفت: موضوع آب موضوع مهمی است به ویژه در این دولت خیلی مورد نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است که اگر بشود در این دولت برای آینده برنامه‌ای داشته باشیم که بتوانیم برای آب به صورت بهینه  استفاده کنیم چرا که ما یک کشور کم آب هستیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: تأکیدات همه بر آن است که باید عدالت و توازن در این مسائل رعایت شود و به سابقه هم که نگاه کنید می‌بینید که غربی‌ها می‌گویند آب مبنای توسعه پایدار است و اسلام آب را مایه حیات می‌داند.

انتهای پیام/ن

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از وضعیت دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت شیراز با اعلام این مطلب گفت: در این نشست به پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی و آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری و با توجه به مشخصات هندسی معابر مورد نظر، کاربری‌ها، نقش و عملکرد آن‌ها در دسته‌بندی‌های بزرگ راهی و تند راهی، شریانی و جمع و پخش‌کننده و محلی، سرعت مجاز معابر تایید شد.

هادی شه‌دوست شیرازی بیان کرد: سرعت‌های مجاز و مصوب شده ملاک عمل دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر و تابلو‌های انتظامی سطح معابر خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خطاب به شهروندان گفت رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات، سرعت خودرو‌ها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم‌های سیار کنترل سرعت و گشت‌های خودرویی پلیس نیز فعال هستند.

حداکثر سرعت مجاز در معابر بازبینی شده به این شرح تایید شد:

بزرگراه‌های محلاتی، خلیج فارس، حسینی‌الهاشمی، شهید استوار، آیت‌الله حائری شیرازی، مهندسین و امام خمینی (ره): ۸۰ کیلومتر

بلوار دکتر حسابی و شهید چمران: ۷۰ کیلومتر

بلوار سرداران، رسول اعظم (ص)، رحمت، احمد بن موسی (ع)، شهید مطهری، آفرینش، شهید مدرس: ۶۰ کیلومتر

بلوار هفت تنان، جمهوری، شهید رجایی، دکتر شریعتی و امیر کبیر: ۵۰ کیلومتر

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد