Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@11:11:40 GMT

بهسازی سیمای شهرهای خوزستان مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۱۹۱

بهسازی سیمای شهرهای خوزستان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایرنا امید حاجتی شنبه در شورای برنامه ریزی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان باید از این پس نظارت بر سیمای شهرها را در برنامه کاری خود قرار دهد و شهرداری ها نیز به وظیفه خود یعنی زیباسازی سیما و چهره شهرها به درستی عمل کنند.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز رسیدگی به منظره خیابان های اصلی اهواز بعنوان مرکز استان ، باید در اولویت قرار گیرد و برای زیباسازی سیمای شهرهای خوزستان این اعتبار توسط شهرداری ها و دستگاه های مربوطه استانی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: همچنین در بخش نماسازی در استان بسیار ضعیف عمل شده است و جلسات بیشتری برای رسیدگی به این موضوع باید توسط دستگاه های مربوطه تشکیل و راهکار ارائه شود.
حاجتی همچنین با اشاره به عمر کم ساختمان ها در استان افزود: هزینه نگهداری ساختمان در استان بالا است و هزینه زندگی را در استان افزایش می دهد از این رو نظام مهندسی باید برای این موضوع راه حل و برنامه مشخصی ارایه دهد.
وی با اشاره به تشکیل شورای تخصصی نخبگان برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد : تمام دستگاه های استان در جلسات و کارگروههای خود در تصمیم گیری ها برای طرح و برنامه های خود، ملزم هستند از افراد نخبه و دانشگاهی استفاده کنند تا شاهد توسعه هر چه بیشتر استان باشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان استفاده از نظرات و پیشنهادهای افراد نخبه را راهکاری برای توسعه و پیشبرد برنامه های استان دانست.
حاجتی همچنین درادامه با اشاره به طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در استان ادامه داد: این طرح به منظور ساماندهی و و توسعه مناطق روستایی استان توسط بنیاد مسکن اجرا می شود و در آینده نزدیک این طرح ملی برای عملیاتی شدن به استان ابلاغ خواهد شد.

** توجه به روستاها با طرح منظومه روستایی
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان درادامه این نشست گفت: از جمله اهداف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی ارتقاء شاخص های روستایی و ارائه خدمات نوین در سطح روستاهای استان است.
مسعود انصاریان بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در روستاهای شهرستان های آبادان و خرمشهر انجام می گیرد و اعتبار آن در این شهرها پرداخت شده است.
وی گفت: امسال همچنین برای اجرای این طرح در روستاهای شهرستان های مسجدسلیمان و دشت آزادگان نیز اعتبار گرفته شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: دولت در قالب این طرح در روستاها مجموعه ای اقدامات زیربنایی انجام می دهد و تاکید عمده در این طرح موضوع اقتصاد محلی است.
/6002/7158
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 توسعه پایدار راه و شهرسازی استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی شهرداری مسکن 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی

مرتضی بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است. وی تصریح کرد: در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است. بهزاد فر با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: زمینه تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که پیش نویس این سند در استان آماده شده است. وی با بیان اینکه طی سال های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همزمان شدن شروع سال ۱۴۰۳ با شروع سال برنامه هفتم توسعه را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس ابلاغ سیاست های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است. بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود. وی به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.  این مقام مسئول گفت: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی، بیمه ها و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی  و اتمام پروژه های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است. بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی