Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@13:37:12 GMT

سکته مغزی ناقص هشداری برای سکته دائمی است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۱۶۰

سکته مغزی ناقص هشداری برای سکته دائمی است

سالانه حدود 70 تا 100 هزار ایرانی گرفتار سکته مغزی می‌شوند، اما در این میان کم نیستند افرادی که برای لحظاتی کوتاه با برخی علائم سکته مغزی مواجه می‌شوند اما این علائم گذرا بوده و بسرعت مرتفع می‌شود.    از نظر علمی چنین افرادی سکته ناقص مغزی را تجربه کرده‌اند و نباید از کنار آن به سادگی گذر کرد. دکتر مسعود مهرپور متخصص مغز و اعصاب دراین باره به «ایران» می‌گوید: سکته ناقص مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شود، اما لخته ایجاد‌کننده این وقفه و اختلال در خون رسانی آنقدر کوچک است که توسط جریان خون حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که لخته خون از بین می‌رود جریان خون به حالت عادی بازگشته و بیمار نیز به شرایط طبیعی باز می‌گردد. مسئول برنامه کشوری سکته مغزی وزارت بهداشت تأکید می‌کند: بروز سکته مغزی ناقص یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خطر به شمار می‌آید و فردی که دچار سکته ناقص می‌شود، مستعد ابتلا به سکته مغزی دائمی است. بنابراین چنین بیماری باید بسرعت به مراکز درمانی مراجعه کند تا علت ایجاد لخته خون مشخص شود و با پیشگیری از ایجاد مجدد لخته دچار سکته پایدار با عوارض جبران‌ناپذیر نشود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)

شادروان سلامی با اجرای برنامه‌های تلویزیونی پرطرفداری، چون مسابقه هفته و پرواز ۵۷ از چهره‌های شناخته شده سیما در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ محسوب می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، روزنامه اطلاعات ۳ اردیبهشت ۱۳۷۳ خبر درگذشت و یک روز بعد خبر خاکسپاری این مجری را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکس کمال‌الحق سلامی و عکسی از ارژنگ امیرفضلی و سعید آقاخانی در برنامه پرواز ۵۷ را تماشا کنید.

 

منبع: اطلاعات آنلاین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد