Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-28@10:01:08 GMT

مشکلی برای تامین ارز دارو وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۳۲۶

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «دولت برای تامین ارز مشکل ندارد» گفت: جبران درصد مابه‌التفاوت قیمت دارو آنقدر زیاد نیست که دولت نتواند مابه التفاوت آن را پرداخت کند یا اینکه بیمه‌ها از عهده‌ پرداخت آن بر نیایند.به گزارش بلاغ،بهداشت و درمان مجلس اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به عنوان یک راهکار جهت جلوگیری از افزایش قیمت دارو در سال آینده دانست و گفت:‌ راهکار دیگر آن است که وزارت بهداشت برای جبران خسارت داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی درصدی را در نظر گیرد تا فشار بر مردم وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرعلی عابدی  درباره‌ راهکارهایی درباره‌ تعیین قیمت دارو در سال آینده گفت: ‌راهکار اول ادامه روند فعلی است. یعنی دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دارو سازان و تجهیزات دارویی بدهد که این موضوع در بودجه هم تصویب شده است.

وی افزود: راهکار دیگر آن است که وزارت بهداشت برای جبران خسارات داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی و جلسه‌ای با این دو صنف درصدی را در نظر گیرد و در قالب پرداخت بیمه‌ها قرار دهد که به مردم فشار نیاید. همچنین بتواند از طریق تامین بودجه بیمه‌ها کسری‌ها را جبران کند. همه اینها در راستای تلاش جهت اعمال سیاست‌های نرخ دولتی در دارو است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «دولت برای تامین ارز مشکل ندارد» گفت: جبران درصد مابه‌التفاوت قیمت دارو آنقدر زیاد نیست که دولت نتواند مابه التفاوت آن را پرداخت کند یا اینکه بیمه‌ها از عهده‌ پرداخت آن بر نیایند.

عابدی درباره‌ گلایه‌های صنف دارویی و تجهیزات پزشکی در خصوص پرداخت مطالباتشان از بیمه‌ها گفت: در بهترین حالت برای پرداخت پول بیمه‌ها به شرکت‌ها ۳ تا ۶ ماه فاصله از زمان صدور اسناد تا دریافت پول زمان لازم است، تاکنون بیمه سلامت پرداخت‌ها را مرتب کرده است اما بیمه تامین اجتماعی مقداری عقب است و باید جبران کند. لذا تقریباً پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بخصوص از طریق بیمه سلامت در یک شرایط منظم انجام می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران