Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در زمینه‌ی اقتصادی تاکنون مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته، موضوع «حمایت از تولید ملی» با خرید کالای ایرانی است. اگر شما اهل خرید کالای ایرانی باشید احتمالاً برایتان سوال شده که چطور می‌توان این مساله را در خانواده و فامیل نیز به یک فرهنگ تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای همین فرهنگ سازی،صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب مطلبی خواندنی منتشر کرد.

در متن کامل این پست آمده است:

«چگونه #حمایت_از_کالای_ایرانی را در خانواده و فامیل به یک فرهنگ و ارزش تبدیل کنیم.
علم و عمل داشته باشید
ابتدا درمورد این‌که چرا باید از کالا و تولید ملی حمایت کرد اطلاعات کسب کنید و بعد خودتان به این علم، عمل کنید و مقید به خرید محصولات ایرانی بشوید. آدم‌های اطرافتان برای شروع، نیاز دارند یک الگوی جسور و شجاع و حی و حاضر داشته باشند.

خرید عید را دریابید
خانواده و فامیل نزدیک‌ترین کسانی هستند که معمولا برای خرید با ما مشورت می‎‌کنند. این روز‌ها که زمان خرید برای سال نو است فهرستی از اقلام مورد نیاز تولید داخل را تهیه کنید و به اطرافیان معرفی کنید.

حواس‌تان به کودکان باشد
اگر توانستید در کودکان غیرت خرید کالای ملی را ایجاد کنید در واقع برای آینده‌ی اقتصاد کشور ضمانت ایجاد کرده‌اید. موقع خرید اسباب‌بازی، لوازم تحریر و پوشاک ایرانی به آن‌ها بگویید که با این کار به قدرتمند شدن کشورشان کمک می‌کنند. بگذارید از کمک به کشورشان احساس غرور کنند.

فرصت خوب مهمانی‌ها
توی جمع‌های خودمانی درمورد این مساله صحبت کنید که شعار و حرف‌های باستان‌گرایانه عرق ملی شما را نشان می‌دهد یا خرید کالای ساخت ایران؟ آیا کسی که عاشق وطنش باشد با بی‌توجهی به کارگران هم‌وطن، تولیدات کشور بیگانه را استفاده می‌کند؟
هدیه‌های ایرانی
چشم‌روشنی، سوغاتی، پاگشا و انواع مناسبت‌هایی که باید بابت آن‌ها به دیگران هدیه بدهید، فرصت خوبی برای فرهنگ سازی هستند. از این

فرصت استفاده کنید و تولیدات ایرانی را به عنوان هدیه به دیگران بدهید. با این‌کار علاوه بر کم‌رنگ‌کردن غلبه‌ی محصولات خارجی، مصرف #کالای_ایرانی را رواج داده و خانواده و فامیل را به صورت مستقیم با محصولات ایرانی آشنا خواهید کرد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریحانه رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم