Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:50:04 GMT

نسل آبزیان را نابود نکنید!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۵۹۳

نسل آبزیان را نابود نکنید!

روزنامه اصفهان امروز در ستون سرمقاله امروز یکشنبه پنجم اسفند ماه مطلبی را با عنوان ' نسل آبزیان را نابود نکنید! ' به قلم حسن روانشید منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: قرار نیست کارآفرینی شامل انهدام اکوسیستم ها هم بشود. قرار نیست تا با تولید بیشتر و مصرف بیشتر سوخت های فسیلی هوا بیش از همیشه آلوده شود و با استفاده بی رویه از آبها به منظور تولید محصولات کشاورزی غیراستراتژیک لایه های خاک را فرسوده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر سو نظر بیندازیم آنچه بیش از همه قابل رؤیت و تأسف آور است تبدیل آب و خاک و هوا به محصولاتی فاقد ارزش و فناپذیر بوده که عدم وجود آنها هیچ گونه خسارتی را به روند زندگی جامعه وارد نخواهد کرد.
طول عمر چهار عامل اصلی وجود حیات شامل آب، هوا، خاک و آتش به سرعت در حال کاهش است که این روند خطرات غیرقابل جبرانی را برای نسل های آینده به همراه خواهد داشت. تغییرات عمده در این وادی می تواند به مرور زمان به حوادث و اتفاقات غیر مترقبه ای بینجامد که هیچگونه راه حلی برای کنترل آنها پیش بینی نشده است. امروز دانشمندان جهان خود را در مقابل دیوانگانی می بینند که ارزشی برای نسل های فعلی و همچنین آیندگان قائل نیستند و همه چیز را تنها متعلق به خود می دانند درحالی که قسمتی بزرگی از قدرت جهان را به چنگ آورده اند و این زنگ خطری است که تئوریسین های زیست شناس را هشدار می دهد تا با برگزاری آموزش هایی از طریق شبکه های اجتماعی، جامعه جهانی را از این خواب سنگین و غرق شدن در روزمرگی ها بیدار کند.
تأمین نیاز و معاش را در سرزمین های دارای ذخایر می توان از طریق امساک و صرفه جویی مدیریت کرد زیرا نیاز بدن انسان با عنایت به جدول های موجود پزشکی کمترین مقدار مواد غذایی سودمند قابل تأمین است. اما تنوع طلبی در خوراک، پوشاک و تفریح حاصل مکتب تجارت در قرن بیست و یکم است که برای پیروی از این ایده راهی جز قربانی کردن طبیعت بکر نخواهد بود. آنچه امروز سیاره زمین را بیش از همه اوقات تهدید می کند پدیده منحصر به فردی نیست، زیرا غرب این دام را برای دیگر نقاط دارای این ظرفیت های نهایی نیز گسترده است تا به مرور زمان ذخایر استراتژیک خود را صرف زیاده خواهی ها کنند تا درنهایت به بن بست برسند.
شاید بی توجهی ها درگذشته باعث شده که با عقد قرارداد هایی مخدوش و یک سویه نگر ثروت های تجدید ناپذیر را به ثمن بخس در انحصار کشورهای دیگر قرار دهیم اما می توان در این مقطع از زمان با ورود و نظارت مصرانه و موشکافانه در هزینه ها تنها در فکر تولید درآمد با کار آفرینی نبود، بلکه به جای زدن چوب به سرمایه های فسیلی غیرقابل تجدید به صرفه جویی در مخارج اندیشید. امروز پس از همه آن اشتباهات هوایی و زمینی به سراغ موجودات بی زبان دریاها رفته تا سرنوشت آنها را که به نوعی حافظ قسمت اعظمی از اکوسیستم ها هستند به دست چینی ها بسپاریم که به واسطه کشتی های عظیم کفکش در نزدیکترین فاصل مرزهای آبی10مایلی و عمق200متر این منابع و ذخایر را به طور کل شکار کرده و در رستوران های زنجیره ای سراسر دنیا به کام شکم پرستان بریزند.
7141/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبزيان اكوسيستم آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند. 

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام برسد و اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیر اعلام و گفته بود: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیرماه انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبود‌ها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهر کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • امباپه با این دریبل دیدنی، مدافع حریف را نابود کرد (فیلم)
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • «نویزآف» در گالری بام
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان