Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:57:00 GMT

ضرورت تعیین اِلمان برای استان البرز

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۸۸۵

ضرورت تعیین اِلمان برای استان البرز

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بر ضرورت تعیین اِلمان برای استان البرز تاکید کرد و گفت: بسیاری وجود محوطه «اُزبکی» را برای اِلمان استان پیشنهاد داده‌اند زیرا این بنا به گفته متولیان هفت هزار سال قدمت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی البرز عصر روز گذشته به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مطالب مختلفی در خصوص ساماندهی تابلوهای شهری در کرج، توزیع اعتبارات فعالیت‌های قرآنی و نمایشگاه سراسری کتاب مطرح شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت تخصیص اعتبارات توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: طی سال جاری ۶۶ میلیون تومان برای توسعه فرهنگ قرآنی پیش‌بینی‌شده است که همه متولیان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند و سهم هر دستگاه نیز مشخص‌شده است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت تعیین روز ملی برای استان البرز، گفت: ضروری است اعضای شورای فرهنگ عمومی در این خصوص پیشنهادهای خود را تا پایان فروردین‌ماه سال آینده به دبیرخانه این شورا ارائه کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه بنیاد البرز شناسی بیستم مهرماه مصادف با تأسیس دبستان برزگران را برای تعیین روز ملی استان پیشنهاد داده است، گفت: لازم است دیگر روزها ازجمله بسته شدن اتوبان تهران توسط مردم بر روی گارد شاهنشاهی که نشان از ارادت مردم کرج به انقلاب اسلامی است نیز برای تعیین روز ملی استان موردتوجه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بر ضرورت تعیین اِلمان برای استان اشاره کرد و گفت: بسیاری وجود محوطه «اُزبکی» را برای اِلمان استان پیشنهاد داده‌اند زیرا این بنا به گفته متولیان هفت هزار سال قدمت دارد.

وی به تعیین نماد جانوری و گیاهی استان نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد البرز شناسی برای نماد جانوری «عقاب پر طلایی» و برای نماد گیاهی درخت «اُورَس» را پیشنهاد داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مباحث فرهنگی باید از مسیر درستش پیگیری شود، گفت: بهتر است مباحث فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مطرح و موردبررسی قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در سطح شهر، گفت: شهرداری باید دستگاه‌ها را برای جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز قانع و برای تبلیغات محیطی برنامه‌ریزی و طراحی کنند.

وی با تأکید بر اینکه فضای شهر باید زیبا باشد، گفت: در برخی مناطق تعداد تابلوها به‌قدری زیاد است که منجر به اغتشاشات بصری شده است؛ شهر باید برای شهروندان زیبا باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه برخی ارگان‌ها به‌واسطه تبلیغات محیطی اقدام به آموزش به شهروندان می‌کنند، گفت: این ارگان‌ها بودجه رسمی برای این انجام مهم در اختیار ندارند و از این طریق تابلوهای تبلیغاتی اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برخی از ارگان‌ها در حوزه تبلیغات محیطی منفعت عمومی دارد، گفت: این اقدامات را نمی‌شود حذف کرد ولی باید سازمان‌دهی شده اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌های تبلیغاتی در حوزه تبلیغات محیطی، گفت: بیشترین منفعت برای شرکت‌های تبلیغاتی است، اینکه شهرداری پیشنهاد داده رقمی که ارگان‌ها از شرکت‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند از محل ماده ۱۶ به آن‌ها پرداخت و در ازای این کار تابلوها از سطح شهر جمع‌آوری شود خوب است زیرا منافع این مهم به شهر برمی‌گردد.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان مجلس آیت الله مومن روزنامه مقام معظم رهبری استان بوشهر سرلشگر باقری سرلشکر باقری شورای توسعه قرآنی امام جمعه کرج توسعه قرآنی نماینده ولی فقیه در البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم