Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:30:36 GMT

بنای سعادت و شقاوت انسان در رحم مادر نهاده می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۵۹۱۶

بنای سعادت و شقاوت انسان در رحم مادر نهاده می‌شود

حجت الاسلام قرنی گفت: بنیان سعادت و شقاوت انسان در رحم مادر بنا نهاده می‌شود، فرزندان حضرت نوح(ع) و حضرت لوط(ع) به واسطه همسرانی کافر گمراه و شقی شدند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین قرنی» در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر(ص) همواره در قنوت نماز خود این دعا را « ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما» یعنی «پروردگارا، ما را زنان و فرزندانی مرحمت فرما که مایه چشم روشنی ما باشند، و ما را پیشوای اهل تقوا قرار ده» قرائت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قانون وراثت بر استعداد و لیاقت افراد اثر بسیار دارد، عنوان کرد: خداوند در عالم ملک و ملکوت حکیم مطلق است؛ محبوب و مخلوق خود پیامبر(ص) را بر اساس حکمت کامل‌ترین قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی افزود: اینکه حضرت آدم صفی‌الله، حضرت نوح نبی‌الله، حضرت ابراهیم خلیل‌الله، حضرت موسی کلیم‌الله، حضرت عیسی روح‌الله و حضرت محمد(ص) حبیب‌الله نامیده شدند صرفا یک تعارف نیست بلکه همه بر اساس مبنا و حقیقی الهی است. پیامبر(ص) اول محبوب الهی و اشرف مخلوقات، سرور کائنات است.

استاد حوزه با بیان اینکه قانون وراثت از مظاهر و مصادیق حکمت الهی است، اظهار کرد: حتی معجزات الهی بر روی زمین بر مبنای علیت انجام می‌شود، بنابراین باید اصلاب شامخه و ارحام مطهره وجود داشته باشند که خداوند از طریق آنها پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) را به عنوان اشرف مخلوقات و محبوب‌های خود وارد این دنیا کند.

وی با بیان اینکه علم خداوند در تار و پود عالم هستی نفوذ دارد، ابراز کرد: پیامبر(ص) با آن همه مقام و محبوبیت نزد خداوند برای پدر حضرت زهرا(س) شدن 40 روز تمام با دوری از حضرت خدیجه(س) به دعا و نیایش درگاه الهی مشغول می‌شوند زیرا باید زمینه دریافت این کوثر عظیم از ناحیه خداوند را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی افزود: کسانی که برای فرزند سالم و صالح دعا می‌کنند اما زمینه آن را فراهم نمی‌کنند بدانند که دعای آنها اثر نخواهد داشت؛ برای رسیدن به فرزند صالح باید ترک گناه کرده و زمینه آنرا که وجود مادرانی پاک و به دور از گناه است فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قانون وراثت جدی و باطل نشدنی است، گفت: صرفا حیوانات نیاز به اصلاح نژاد ندارند یا گیاهان کاشت، داشت و برداشت ندارند بلکه انسان هم به اصلاح نژاد؛ کاشت و داشت و برداشت نیاز دارد که بتواند فرزندانی سالم و صالح داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشی از آخوند خراسانی مبنی بر اینکه بنیان سعادت و شقاوت انسان در رحم مادر بنا نهاده می‌شود، اظهار کرد: نقش دامن زن در فرزندان صالح آنچنان جدی است که فرزندان دو پیامبر الهی یعنی حضرت نوح(ع) و حضرت لوط(ع) به واسطه همسرانی کافر گمراه و شقی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی افزود: ثمره تلاقی اقیانوس فضلیت علوی و عصمت فاطمی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند که بر اساس حکمت الهی در عالم ملک تحقق پیدا می‌کنند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان آیت الله مومن مومن مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب آموزش و پرورش فضای مجازی اردبیل روز مادر مادران شهدا مادر شهید مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند